Toon posts:

USB Midi interface

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een USB Midi interface gekocht die normaal gesproken draait op Microsoft's eigen WDM Drivers.

Op mn 'normale' PC worden deze drivers dan ook netjes geinstalleerd en krijg ik een USB-Audio apparaat in mn Apparatenbeheer..

Ik wil echter gebruik maken van deze MIDI interface op mijn laptop, die draait op WINDAWS (windows digital audio workstation), een getweakde (stripped down) Windows, waarbij alle voor-audio-toepassingen-onnodige drivers en services etc. eraf gehaald is.

Echter, als ik dan mijn MIDI interface aansluit wordt mij gevraagd of ik het apparaat wil installeren (zoals normaal, driver opsporen etc), maar ik heb geen drivers gekregen van de fabrikant, die zegt dat Windows dat ding zelf zou moeten herkennen (wat ook wel zo is bij een normale windows installatie, maar niet bij mij)

Dus, mijn vraag is of ik op de een of andere manier deze standaard-windows-drivers handmatig kan installeren op de een of andere manier.

Alvast bedankt!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:29

SA007

Moderator Tweaking
Pff, een normale windows install de c:/windows map delen over het netwerk, die als hdd koppelen en dan daarop laten zoeken naar drivers?

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
SA007 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 00:20:
Pff, een normale windows install de c:/windows map delen over het netwerk, die als hdd koppelen en dan daarop laten zoeken naar drivers?
Sluit ik me helemaal bij aan. Meestal kom je de bestanden die "Windaws" nodig heeft tegen in de windows/system32 folder, maar anders moet je even de zoekfunctie gebruiken.

Anders kun je ook dit doen, op je Windows systeem:
Start > Configuratiescherm > Systeem
Tabblad Hardware
Aparaatbeheer
Rechter-muisknop op het midi apparaat
Eigenschappen
Tabblad stuurprograma
Stuurprogrammagegevens

Daar vindt je een lijstje met bestanden die in ieder geval nodig zijn. In ieder geval, want je "Windaws" kan om nog meer bestanden gaan zeuren.

Zoek hoe dan ook even uit of dit wel mag. Met andere woorden, wordt "Windaws" geleverd met een volledige licentie? Of heb je een aangepaste licentie? Vallen deze stuurprogramma's daar dus wel onder.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik inderdaad al geprobeerd..

Ik heb zelfs alle bestanden die de normale windows aangaf als drivers gekopieerd naar een map en daarin laten zoeken, maar volgens mij zoekt hij dan naar een .inf lijkt me.. dat leek mij altijd een bepaald soort bestand waaruit die nieuwe-hardware-wizard kon zien welke bestanden moesten worden gekopieerd etc.

Nee helaas, ik heb dit al geprobeerd..

Het lijkt er bij nader inzien trouwens op dat dat ding helemaal niet zoekt naar drivers, maar dat ie meteen zegt 'Cannot install hardware'

Ik snap t iig niet meer

Verwijderd

Topicstarter
BTW dat delen over netwerk gaat niet, omdat alles wat niet met audio te maken heeft wegvalt qua services etc. Is gewoon kaalgeplukte windows, dus ook aangepaste licentie lijkt me.

Alhoewel, ik draai het op een machine met 2 partities, eentje met windaws en eentje met windows..

En op die Windows partitie is dus alles goed, en windaws wil niet eens zoeken op de windows partitie...

Ten einde raad... Kan ik niet zelf een .inf genereren?

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Nee, zelf een .inf genereren gaat niet. Wat je wel kunt proberen is zoeken naar .inf bestanden waarin melding wordt gemaakt van één van de bestanden die je eerder al hebt gevonden.
Pagina: 1