Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik ben vandaag op mijn Nokia E50 op het T-Mobile NL netwerk gebeld door een blanco nummer. Toen de telefoon overging was de bellersaanduiding blanco. Dat had ik nog nooit gezien (private no. voor een geheim nummer uiteraard wel). In het logbesand staat de gemiste oproep aangeduid met (no number). Hoe kan dit? Is dat iemend die een andere toegang tot het netwerk heeft (T-mobile dus waarschijnlijk). Helaas(gelukkig?) heb ik niet opgenomen...

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Beller heeft identificatie uitgezet?
Dat is een functie van veel GSM's.

(ik krijg dan 'privé nummer' te zien)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Of eenmalig via *31*<nummer>

☻/
/▌
/ \

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Topicstarter
Bedankt voor de replies Kixtart en Resistor, alleen: nee, dat is het niet, dan krijg ik ook privé nummer ("Private no.") te zien (staat misschien niet duidelijk genoeg in de TS). Hier staat "(No number)", en er stond niets over het nummer/de beller op het moment dat ik gebeld werd. Het kan eventueel ook een fout in het netwerk van T-mobile zijn geweest?

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:46
Wat maakt het uit? Waarom wil je er zo graag achter komen? Veel kwaad kan het niet toch of wel, volgende keer gewoon opnemen, dan ben je er in 1x achter. Misschien was het wel wat telemarketing ofzo.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Met SCIxX, misschien wordt bij bedrijven het nummer net op een andere manier geblokkeerd. Ik heb ook wel eens vreemde dingen gehad als ik telefoon uit het buitenland kreeg, zoals 8 cijfers of alleen het landnummer. Misschien was het wel gewoon een foutje tijdens het routeren bij de provider.

☻/
/▌
/ \

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je kunt je nummer ook bij de provider laten blokken, dan krijgt hij niet het label 'private' maar wordt 'ie gewoon keihard niet meegestuurd. Bedrijven met wat geavanceerdere apperatuur kunnen dan ook je nummer niet checken dus, en jouw telefoon zal net een andere melding geven.

Is er geen manual waar dit in uitgelegd staat trouwens (het verschil tussen private <> no)?
Pagina: 1