PC loopt telkens vast(i'm desperate)

Pagina: 1
Acties:

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Mijn PCtje loopt de hele tijd vast.
In Windows nooit, alleen als ik games speel, zoals CS.
Ik heb een:
Athlon Classic 600@600
Abit KA7 met nieuwste BIOS(TY)
256Mb PC133 brand(Hyundai)
Maxtor DiamondMax 45 plus 15Gb(7200)
Geforce DDR(Annihilator Pro met groter fannetje erop, NIET overgeclocked)
En de usual crap zoals:
4X Acer brander
300Watt voeding van Target
AOpen DVDspeler
52X Creative(jah, 3 in totaal :7 )
17" Medion(=CRAP) monitor

Ik draai Windows 2000 met SP1 pre-installed(dus nieuwe uitgave), ik heb Via 4-in-1 4.25 driverpack, Detonator 6.50, en ook de HotFix van M$(voor VIA-chipset-bases PC's)

Maar hij blijft vastlopen, wat ik ook probeer
ik wordt er echt :? van!!!

Heeft een Tweaker nog ideeen?

Thankz alvast

Joris

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Wen er alvast maar aan :+

Verwijderd

Trek alles uit je pc en bouw vanaf het begin weer op steeds een onderdeeltje erbij en kijken of het stabiel is en blijft! Ik weet dat 't een langdurige geschiedenis wordt op deze manier alleen denk ik dat dit de enige manier is!
Of je zou 't kunnen proberen met win98se!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Tineau heeft gelijk Joris :(

Bij mijn pc was probleem klote fannetje die door de vele verlopies als een onwijze weerstand al me voeding opvraten :(

Succes! Spreek je op ICQ

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
maar het ligt niet aan mijn windows denkik....
en aan mijn videokaart ligt het ook niet, want met mijn oude TNT2 M64 had ik het precies zo
maar mijn geforce wordt wel abnormaal warm(denkik). Zou het aan mijn BIOS kunnen liggen dat hij het Vi/o te hoog instelt ofzo?

Joris

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• Stefano
  • Laatst online: 21-08 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

AMD heeft ook een (AGP) regpatch voor W2K uitgebracht, hij heet iets van LargePageMinimum (what's in a name)

Probeer em eens.

PS Hij is wel lastig te vinden, kan em mailen als je dat wil.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
ACPI uitzetten.

Klinkt gek (is het ook, maar het blijft een VIA chipset :)), maar het werkt. Tenminste wel bij mij, en ik heb een Abit KT7. Dit zal dus ook wel gelden voor jouw Abit KA7, aangezien de chipset op dat bord (de KX133) in wezen geen moer verschilt (behalve Socket A support) van die op mijn KT7 (de KT133).

Meer informatie op http://go.to/kt7faq/

Geef mij maar een Warsteiner.

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

Ik had hetzelfde probleem, cs liep vast telkens.

bij mij werkte het toen ik video bios cachable en bios cachable uitzette weer goed.

Maarja ik heb weer een heel ander OS (win ME)

Verwijderd

Wat voor een geluidskaart heb je?

Weet het al.

Ik zou als ik jouw was eerst eens de nieuwste drivers voor je live downloaden dus ook de nieuwe liveware 3.0

Had bij mij ook geholpen.

Verwijderd

Sterker nog: probeer de standaard EMU10K1 (SBLive) driver die bij w2k zit. Ik heb zelf Win2k pro op een dual, en ik kan met de live drivers niet eens mpeg 2 kijken omdat die dingen zo brak in elkaar zitten. Het drivertje van Microsoft trekt gewoon DivX met gemak.

Met een Single zijn de problemen al minder, maar in het algemeen kan ik niemand de Live aanraden voor gebruik onder win2k. Het is in mijn ervaring gewoon te onvoorspelbaar. Want ja, dan werkt het default drivertje wel, maar het grootste deel van de meerwaarde van de SB Live kun je niet gebruiken.

Als creative nou eens met een goeie driver zou komen, want een alternatief is er ook niet... :(

[edit]
voor de duidelijkheid, Dual en Single slaat op het aantal CPU's.

[nog een edit]
In je sig staat Athlon 600@700, in je posting 600@600. Ik begrijp dat je hem al hebt teruggeklokt?

Verwijderd

Probeer eens LINUX

:)

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Stefano ===> Als je wilt:GRAAG. Ik wil alles wel proberen nu
Knakker ===> ACPI staat allang uit. Ik heb het met en zonder geprobeerd, nix helpt
Bartie ===> VideoBIOS en BIOS cacheable staat ook uit, evenals alle SHADOWS
Smetske ===> Ik heb dus(zoals je al weet) een SBLive met nieuwste LW3.0 drivers.
Bnard ===> Hoe installeer ik die weer?
Newby ===> Ik luister niet naar newbies :o .:)

Maar ik ben van plan om ff alles vanaf scratch op te bouwen en dan kijken wanneer hij vastloopt
maar het is kut te meten, want hij loopt alleen in CS vast
ik heb trouwens alle instellingen van mijn BIOS weer op Safe Mode gezet, en hij is tot nu toe niet vastgelopen, maar dat zegt nog nix

Ik denk ook dat het probleem bij de geluidskaart ligt
trouwens, toen ik die Athlon net had, had ik een Aureal Vortex, en daar liep hij ook mee vast, soms ook in windows(toen nog 98). Toen ik een SB16 erin zette, was het opgelost :?

Joris

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Ik heb net ff 2 uur lang 3DMark2000 in loopmode gezet en hij draaide gewoon door
dus OF het ligt aan de BIOS-instellingen OF het ligt aan de geluidskaart

Joris

• Stefano
  • Laatst online: 21-08 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

Hij is onderweg,

PS Voor andere liefhebbers:
http://www.amd.com/products/cpg/athlon-duron/amd_win2k_patch.html

Verwijderd

>:) hehe, mijn molen die hangt juist alleen bij 3dmark2000, maar bij spellen loopt ie gewoon.... dus ik laat het maar lekker zo. Maar toch blijft het vreemd :?

Verwijderd

Bij mij hielp het nadat ik via 4.28 en nvidia 7.52 had installed...!

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
als ik 4.28-drivers installeer, gaat mijn branden en rippen kut, omdat die IDE-drivers vaag zijn
nieuwste detonator(7.56 ofzo) al geinstalleerd, ook nix

Joris

Verwijderd

Check ff je irq's bij je apperaatbeheer->computer
misschien gesharde irq?

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
alleen IRQ5 wordt geshared door mijn USB-controllers(waar nix aan hangt) en mijn SBlive
voorderest geen gesharede IRQ's

Verwijderd

probeer is een andere volgorde van je kaarten. Dit lijkt me beste. AGP (dus vga kaart) geluid, evt. modem en andere zooi

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Als je vlak onder je videokaart een andere kaart hebt zitten dan wil de videokaart wel eens problemen geven, probeer eens alle pci kaartjes die je hebt zo ver mogelijk van de videokaart af te zetten

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
ik had eens alleen mijn videokaart in het AGPslot, en mijn geluidskaart en NIC in PCI slot 5 en 6, maar toen kwam windows 98SE niet voorbij de System Summary, ik weet niet hoe dit met W2k zit
Maar de KA7 heeft 6 PCI sloten, waarvan de eerste 4 een eigen IRQ hebben, de rest zit geshared bij oa de HD

dus ik weet niet of dat wel zo'n strak plan is

Joris

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Uhm, ik heb een tijd gehad dat win2k telkens spontaan ging rebooten en gebeurde pas nadat ik SP1 geinstald had. Toen ik weer de gewone win2k geïnstald had werkte het goed.:)

Verwijderd

Hij heb net fast writes uitgezet in bios, nu hangt ie niet meer bij 3dmark2000:) Liep 2,5 uur zonder problemen. score=4658 (is wel niet mega hoog, toch:?

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
fast write en AGP4x staan al uit, hebben ook aangestaan...helpt nix :(

Pagina: 1