Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Virus via MSN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zusje heeft een of ander virus bij MSN ofso. Want terwijl zij niet op de computer zit en niet bij MSN is aangemeld. Stuurt haar account/msn naar alle contactpersonen de hele tijd berichten:

...(*Naam*)... zegt:
http://(*emailadres betreffende persoon*).Die sites doen we maar niet. ;)

Iemand die m'n zusje kent had dat ook en bij haar ging haar pc steeds vaker trippen en crashte haar pc uiteindelijk ofso :?
Weet iemand wat dit is en wat ik hier aan kan doen en/of hoe ik dit zo snel mogelijk kan verwijderen?

[ Voor 6% gewijzigd door pasta op 11-07-2008 19:16 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Anti-spyware en virusscanner installeren en die laten draaien, dat kan je doen ertegen.

The devil is in the details.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Sowieso ook even het password van Live/Hotmail laten aanpassen.

☻/
/▌
/ \

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
serieuse tegen actie "american way":
als het kan ook even bij msn een melding maken van misbruik van die account, en ev. bij politie klacht neerleggen tegen onbekenden wegens diefstal van accountgegevens, 'zich voordien als', misbruik van vertrouwen (door 'zich voor te doen als iemand anders'), inbreuk privacy, verspreiden van virussen, misbruik maken van een service waarvoor die niet bedoeld is (msn-netwerk),....
(dat laatste is meer iets voor microsoft om in te dienen)

hey, de lijst kan nog lang genoeg gemaakt worden, kleine kans dat ze gevonden worden, alhoewel die domeinnaam al een goede uitgangsbasis is, maar dan mag de aanklacht ook zwaar genoeg zijn om de politie minstens een poging te doen wagen. (en kan je misschien ergens wat schadevergoeding vangen)

makkelijke oplossing: uw zusje eens goed opleren dat ze niet zomaar op ne link moet klikken, maar dat ze eens eerst moet navragen waarom ze die link eigenlijk krijgt aangeleverd. Als er geen (zinnig) antwoord komt: negeren. - Is mijn manier om mijn systeem msn-virus-vrij te houden.
offtopic:
Enkel linkje op msn: ik vraag na waarom ik het krijg: plots engelse uitleg of gene zinnige uitleg: tja ook geen klik op die link.

en pas die link even aan in niet klikbaar (ergens een extra spatie erin): je moet ze geen extra link geven
(om hen hoger op Se's te krijgen en t.net juist naar beneden te laten donderen)

ps: als dat allemaal wordt gedaan zonder dat zij zelf is aangemeld op een pc bij jullie thuis (en die pc's zelfs afstaan en/of niet verbonden zijn met internet tijdens die berichten) dan is er iemand met de accountgegevens gaan lopen, en dan kan je er zeer weinig tegen doen, buiten wachtwoorden aanpassen via andere pc en eigen pc scannen op troep (zodat die niet onmiddellijk terug de wachtwoorden steelt via een logger)

[ Voor 25% gewijzigd door soulrider op 11-07-2008 18:06 ]