Ik heb recentelijk een PC gekocht, namelijk de maxpc eurogamer.
Met deze PC had ik gehoopt eindelijk eens wat nieuwe games te kunnen spelen, maar het tegendeel werd al snel bewezen. Ik kan Counter strike source(een game die makkelijk te draaien zou moeten zijn), op een lekkere Framerate spelen(100-140) totdat ik ineens een FPS drop heb die hem neerhaalt naar 5-10 FPS, dit valt niet snel weg te werken door even naar de grond te kijken(wat normaal wel helpt), dit is zo met alle games die ik op mijn PC heb getest(CSS, WoW, trackmania nations united en supreme commander)
Ik ben er wel achter gekomen dat de combinatie Mobo en CPU van mij nog wel eens wat problemen oplevert, maar ik kan er geen oplossing voor vinden(hij zou t wel normaal moeten doen, deze PC is namelijk uitgeroepen tot beste all-round PC door PCM)
Hier zijn mijn verdere Hardware specs:
Voeding 500 Watt met 120MM Fan
Asus AM2+ M2N-X Plus Moederbord
AMD Athlon 64 X2 6000+ Dual Core Socket AM2 (2 x 3 Ghz / 2 x 1MB Cache)
AMD Boxed CPU Cooler
2x 2048MB Geheugen DDR2 800 CL5 Dual Channel
2 x 250 Gigabyte harddisk (7200/300) S-ATA2 met 2MB Cache in RAID 0
Nvidia Geforce 9800GTX PCI-E met 512MB DDR3 met DVI/TV-Out
DVD-Rewriter 20x Speed Dual layer
Cardreader All In One
5.1 Sound On-board
Front Audio
4x S-ATA II met RAID 0,1,5 support
On-board Ethernet 10/100Mbit Controller
Wifi kaart (54Mbit)
6 x USB2.0 on-board
Ik kan zo niet mijn merk Geheugen en voeding achterhalen, dat zal ik even na moeten vragen mocht het nodig zijn
Overigens ben ik van 13 juli tot 4 augustus onbereikbaar, dus dan zal ik niet kunnen antwoorden op eventuele vragen die jullie hebben om mijn probleem op te kunnen lossen
Alvast bedankt(ik ben jullie heel erg dankbaar als ik weer normaal kan gamen)
EDIT: even 9900GTX verandert naar 9800GTX
, was ff een tikfoutje
Met deze PC had ik gehoopt eindelijk eens wat nieuwe games te kunnen spelen, maar het tegendeel werd al snel bewezen. Ik kan Counter strike source(een game die makkelijk te draaien zou moeten zijn), op een lekkere Framerate spelen(100-140) totdat ik ineens een FPS drop heb die hem neerhaalt naar 5-10 FPS, dit valt niet snel weg te werken door even naar de grond te kijken(wat normaal wel helpt), dit is zo met alle games die ik op mijn PC heb getest(CSS, WoW, trackmania nations united en supreme commander)
Ik ben er wel achter gekomen dat de combinatie Mobo en CPU van mij nog wel eens wat problemen oplevert, maar ik kan er geen oplossing voor vinden(hij zou t wel normaal moeten doen, deze PC is namelijk uitgeroepen tot beste all-round PC door PCM)
Hier zijn mijn verdere Hardware specs:
Voeding 500 Watt met 120MM Fan
Asus AM2+ M2N-X Plus Moederbord
AMD Athlon 64 X2 6000+ Dual Core Socket AM2 (2 x 3 Ghz / 2 x 1MB Cache)
AMD Boxed CPU Cooler
2x 2048MB Geheugen DDR2 800 CL5 Dual Channel
2 x 250 Gigabyte harddisk (7200/300) S-ATA2 met 2MB Cache in RAID 0
Nvidia Geforce 9800GTX PCI-E met 512MB DDR3 met DVI/TV-Out
DVD-Rewriter 20x Speed Dual layer
Cardreader All In One
5.1 Sound On-board
Front Audio
4x S-ATA II met RAID 0,1,5 support
On-board Ethernet 10/100Mbit Controller
Wifi kaart (54Mbit)
6 x USB2.0 on-board
Ik kan zo niet mijn merk Geheugen en voeding achterhalen, dat zal ik even na moeten vragen mocht het nodig zijn
Overigens ben ik van 13 juli tot 4 augustus onbereikbaar, dus dan zal ik niet kunnen antwoorden op eventuele vragen die jullie hebben om mijn probleem op te kunnen lossen
Alvast bedankt(ik ben jullie heel erg dankbaar als ik weer normaal kan gamen)
EDIT: even 9900GTX verandert naar 9800GTX