PST importeren met Entourage 2008

Pagina: 1
Acties:

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
Vanmiddag heb ik voor mijn pa een iMac 20" gehaald, hij is er heel erg blij mee dus dat is mooi. Alleen is er één probleem: Entourage kan geen .pst bestanden importeren. Hier ging toch wel van uit, het is in wezen de zelfde applicatie als Outlook 2007 (ok het is wel anders natuurlijk, but you get the point).

Er is wel een tool om het te importeren, maar die werkt blijkbaar niet met Outlook 2007. Zijn hier nog andere manier voor?

Export: Outlook 2007
Import: Entourage 2008

Vind dit overigens erg slecht voor een product van 140 euro :x

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zie bijvoorbeeld http://askville.amazon.co...ewer.do?requestId=9938915 voor uitleg over hoe dat zou kunnen.

[edit]
Good Fella schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 17:26:
Entourage kan geen .pst bestanden importeren. Hier ging toch wel van uit, het is in wezen de zelfde applicatie als Outlook 2007 (ok het is wel anders natuurlijk, but you get the point).
Dat is overigens een enorme misvatting: het is een applicatie met ruwweg dezelfde functionaliteit, maar het is een compleet ander programma dat door compleet andere developers wordt ontwikkeld en daardoor ook over compleet andere functionaliteiten kan beschikken.

[ Voor 65% gewijzigd door Harm op 11-07-2008 18:39 ]

• MoietyMe
Ik zal er eens mee gaan stoeien, bedankt :)

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Good Fella schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 20:15:
Ik zal er eens mee gaan stoeien, bedankt :)
Wat Harm in de link aangeeft is een export via Thunderbird. Helaas gaat dat niet altijd even goed met mailtjes. Zie mijn reactie hier. Voor een probleemloze migratie van je mailtjes kan je ook kiezen om je Outlook mails naar een IMAP server (gebruik bijvoorbeeld gmail, deze kan je instellen als IMAP ipv POP) te plaatsen en deze weer in Entourage in te lezen.

Ik ben trouwens eerst ook begonnen met Entourage omdat ik Outlook gewend was. Ik dacht dat de integratie van je contactpersonen, agenda en mail in 1 applicatie erg handig was. Maar ik moet bekennen dat ik nu naar de standaard programma's in OSX ben overgestapt (Address Book, iCal, Mail). Dezelfde functionaliteit voor de functies die ik gebruikte en veel makkelijker en sneller eigenlijk ... en goed geintegreerd met andere applicaties. Je zou dit ook kunnen overwegen.

[ Voor 3% gewijzigd door JShal op 11-07-2008 23:44 ]

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

• MoietyMe
JShal schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 23:43:
[...]

Wat Harm in de link aangeeft is een export via Thunderbird. Helaas gaat dat niet altijd even goed met mailtjes. Zie mijn reactie hier. Voor een probleemloze migratie van je mailtjes kan je ook kiezen om je Outlook mails naar een IMAP server (gebruik bijvoorbeeld gmail, deze kan je instellen als IMAP ipv POP) te plaatsen en deze weer in Entourage in te lezen.
Hmm daar had ik nog niet aan gedacht, even proberen zo.
Ik ben trouwens eerst ook begonnen met Entourage omdat ik Outlook gewend was. Ik dacht dat de integratie van je contactpersonen, agenda en mail in 1 applicatie erg handig was. Maar ik moet bekennen dat ik nu naar de standaard programma's in OSX ben overgestapt (Address Book, iCal, Mail). Dezelfde functionaliteit voor de functies die ik gebruikte en veel makkelijker en sneller eigenlijk ... en goed geintegreerd met andere applicaties. Je zou dit ook kunnen overwegen.
Zelf gebruik ik dat ook al wel, en me pa gaat dat ook wel doen denk ik zo, was puur om mail over te zetten. En voor ze werk heeft hij gewoon Office nodig :)

Verwijderd

PST Import Tool for Entourage
Microsoft Entourage users who want to import PST files from Microsoft Outlook 2001 for Mac can use the instructions in this document to install the PST Import Tool. Administrators who are deploying the PST Import Tool in their companies will want to review known issues, error messages and troubleshooting information in the Read Me file. The Read Me file is displayed when you run the PST Import Tool. You can also find the information in the PST Import Tool Help.htm file located in the Documentation folder that is included with the tool. Although the documentation makes specific reference to Entourage 2004, the PST Import Tool can be used with versions of Entourage released after Entourage 2004, such as Entourage 2008.

Misschien pakt deze tool ook .pst files van Office 2007?

http://www.microsoft.com/...-AF2C-2FD497E2A6F8#viewer

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2008 20:52 ]

Pagina: 1