Toon posts:

Prestaties T61p

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb sinds een paar maanden een Thinkpad T61p (t9300, nvidia quadro FX570) en heb hem eigenlijk alleen voor office werk gebruikt en dat gaat prima. Nou probeerde ik er gisteren voor het eerste een spel op te draaien (settlers 6) maar dat liep tot mijn verbazing erg slecht zelfs op 800x600.

Nou installatie van de nieuwste videokaart drivers van de lenovo site bleef dit zo. Dit lijkt me eigenlijk niet normaal, maar heb ook niet echt referentiemateriaal?

Iemand die me hier iets meer over kan vertellen of suggesties om de prestaties te verbeteren? (De windows experience index geeft waarden tussen de 5,0 en 5,9)

Verwijderd

de quadro video kaart is eigenlijk alleen bedoelt voor cad programma's zoals solid works. volgens mij hoef je ook geen goede game prestaties te verwachten omdat ze hier gewoon niet voor bedoelt zijn.

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:08
staat er niet veel bagger op je laptop?

ik heb ook een t61p, met dezelfde graka, en kan soepel cod IV spelen,
met alle settings op medium en 1680 x 1050 resolutie.

Welk OS gebruik je?

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:28:
de quadro video kaart is eigenlijk alleen bedoelt voor cad programma's zoals solid works. volgens mij hoef je ook geen goede game prestaties te verwachten omdat ze hier gewoon niet voor bedoelt zijn.
Dat is dus onzin. De quadro kaart is gebaseerd op het zelfde chipset als de Geforce 8600GT. Hij is inderdaad (o.a. door middel van drivers) geoptimaliseerd voor 3d software zoals cad programma's
Maar dat wil nog niet zeggen dat hij niet kan presteren in games.

Ik heb zelf ook T61p en daar draaien de meeste spellen heel behoorlijk op. Wat je zou kunnen proberen zijn de modded inf drivers op laptopvideo2go.com.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb er een cleane versie van Vista opgezet dus geen lenovo troep meer...maar zou kunnen dat ik belangrijke drivers vergeten ben maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Zal vanavond CoD4 ook eens proberen

Verwijderd

Hades.NL schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:44:
[...]
Ik heb zelf ook T61p en daar draaien de meeste spellen heel behoorlijk op. Wat je zou kunnen proberen zijn de modded inf drivers op laptopvideo2go.com.
Met welke heb je dan de beste ervaring?

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:07:
[...]
Met welke heb je dan de beste ervaring?
Van de recente releases weet ik niet uit ervaring welke het beste is, doordat ik erg weinig spellen heb gespeeld de laatste tijd. Je zou hier eens kunnen kijken voor wat benchmark resultaten op een 8600GT.

[ Voor 19% gewijzigd door Hades.NL op 14-07-2008 22:01 . Reden: Verkeerde link ]

Verwijderd

wat ik een keer ergens gelezen had dat je de "game" drivers van nvidia erop moet zetten om normale prestaties te krijgen. De drivers die je nu gebruikt zijn geoptimaliseerd voor cad programma's etc. Die fx kaart gebruikt een chip van een bekende game kaart (zal je zelf even moeten uitzoeken welke), als je zorgt dat je de drivers voor die bekende game kaart weet te installeren zou qua prestaties een hoop moeten winnen.

Omega drivers maakten dit dacht ik mogelijk, maar dat weet ik niet meer zeker. Of idd zoals hierboven laptopvideo2go.com Anders ff zoeken bij google.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 18:16 ]

Pagina: 1