Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PDF] alle tekst tussen haakjes kopieren naar excel

Pagina: 1
Acties:

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-10 14:23
Ik heb een boek in indesign gelayout en hier een pdf van gemaakt. Ik heb beide bestanden.

Nu moet ik voor de opdrachtgever alle teksten die tussen haakjes staan, (dus dit soort tekstjes), kopieren naar een excel bestand.

Weet iemand hier een handige truc voor? Ik ben al met de hand begonnen, maar aangezien het boek 300 pagina's is en er gemiddeld 5 stukjes tekst tussen haakjes per pagina voorkomt, lijkt me dat er een handigere manier moet zijn.

• waffels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-12-2023
indien je de tekst naar word zou kunnen kopieren kan je de tekst tussen haakjes vinden door wildcards te gebruiken en te zoeken op "\(*\)".

Dan vind je alle tekst tussen haakjes (werkt wel niet als er binnen de haakjes nog een haakjes staan)
daarna kan je het kopieren naar Excell.
Je kan hiervoor ook een marco schrijven die alles automatisch doet.

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-10 14:23
Het lukt inderdaad met wildcards om tekst tussen haakjes te selecteren, alleen bij het volgende voorbeeld gaat het fout:

Wanneer er (binnen twee haakjes (nog) twee haakjes staan).
Ik wil dan het volgende stukje tekst hebben: "binnen twee haakjes (nog) twee haakjes staan"

Lukt dit nog met wildcards?

[ Voor 159% gewijzigd door NitSuA op 11-07-2008 16:08 ]

• waffels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik denk niet dat dit mogelijk is met de word wildcards, maar daar ben ik niet zeker van...