PC boot opeens niet meer met 2de videokaart

Pagina: 1
Acties:

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-03 11:46

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een opstart probleem.

Vandaag had ik mijn pc aangezet maar tot mijn grote verbazing deed hij niks meer :| (je ziet even de fans aanslaan en daarna niks meer)
Gisteren werkte ie nog perfect. Nu heb ik een videokaart uit mijn pc gehaald en boot ie wel, zowel eerste pci-e slot en tweede werkt maar niet tegelijk. De voeding heeft er nooit moeite mee gehad, zelf mijn vorige 430w kan het aan alleen werd ie beetje warm.

Heb ook niks overgeclocked.

Ik vind het maar raar want gisteren deed alles het nog en de componenten zijn zo goed als nieuw. Zou er toch ergens iets mis zijn? Hoe kan precies erachter komen wat nou niet werkt in mijn pc? :/ :?

Specs:

GFX: 2x Club3d 4850
Voeding: Zalman 600W HP
CPU: E6750 @ 2.66ghz
Mobo: Asus PQ5-E - laatste BIOS
Opslag: 2x Samsung 500gb

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Werkt de 2e afzonderlijk wel gewoon? Je kan natuurlijk nakijken wat de belasting is op je lijnen van je voeding. Trouwens het wil niet zeggen dat een 600 watt beter is dan een 460 watt als het om stabiliteit gaat ;)

Wauw, een sig!

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:17:
Werkt de 2e afzonderlijk wel gewoon? Je kan natuurlijk nakijken wat de belasting is op je lijnen van je voeding. Trouwens het wil niet zeggen dat een 600 watt beter is dan een 460 watt als het om stabiliteit gaat ;)
Ja de 2de werkt gewoon. Ik heb gisteren een paar uur mass effect gespeeld dus neem aan dat de voeding sterk genoeg is.

Maar sinds vandaag wanneer ik het 2de pci-e stroomkabeltje erop doe gaat ie niet meer aan, lekker. 8)7

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

en die 2 pci-E connectors omwisselen, of anders zo een 2x molex naar 1x pci-E verloop aan de voeding aansluiten, volgens mij kan je hiermee bepalen of eventueel die pci-E connector vanuit de voeding kapot is!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Topicstarter
sain onez schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:29:
en die 2 pci-E connectors omwisselen, of anders zo een 2x molex naar 1x pci-E verloop aan de voeding aansluiten, volgens mij kan je hiermee bepalen of eventueel die pci-E connector vanuit de voeding kapot is!?
Zelfde probleem met 2x molex stekker.. je ziet de fans alleen een beetje aanslaan.

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Topicstarter
Heb net even voor te testen een Nvidia 8800GT erbij gezet en nu boot ie wel. :/ Strange.

Het ligt dus niet aan de voeding.

Edit: Ok denk dat ik het probleem eindelijk gevonden heb, had een van de 4850 kaarten in een ander systeem gezet en *BOEM* , meteen witte rook kwam er vanaf. Er brand nu ook een rood ledje op de videokaart. 8)7 RMA :X

[ Voor 48% gewijzigd door TweakJerommeke op 11-07-2008 18:23 ]

Pagina: 1