Toon posts:

[server2k3] Internet pagina opent niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met de website: Marktplaats.nl.

Deze website doet het meestel maar voor 7 dagen. Daarna moeten wij in de DNS het record marktplaats.nl verwijderen.

Vervolgens voeren we het volgende uit:
CMD opstrarten, nslookup en vul marktplaats.nl in.

Daarna werkt de website weer voor 1 week. Maar we krijgen nu al 4 weken de zelfde meldig dat marktplaats.nl het niet doet op vrijdag.

Normaliter horen deze records in de DNS te staan van marktplaats.nl:

Naamserver (NS) ns2.marktplaats.nl
Naamserver (NS) ns3.marktplaats.nl
Naamserver (NS) ns1.marktplaats.nl
kopen Host(A) 195.78.85.--
ns1 Host(A) 213.244.166.---
ns2 Host(A) 213.244.166.---
ns3 Host(A) 212.45.53.---
statisch Host(A) 195.78.85.--
verkopen Host(A) 195.78.85.--
www Host(A) 195.78.85.--

Als het probleem zich voordoet staan alleen deze records erin:

Naamserver (NS) ns2.marktplaats.nl
Naamserver (NS) ns3.marktplaats.nl
Naamserver (NS) ns1.marktplaats.nl

Dit probleem komt elke week terug. En wij blijven elke keer weer marktplaats uit de DNS halen om hem vervolgens weer met NSlookup terug te krijgen zodat het weer werkt. Maar dit is niet de echte oplossing voor een weekelijks iets.

Heeft iemand hier eerder last van gehad?

Ik hoop dat iemand kan helpen.

Greetz,

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je het over de DNS Server in je 2003 doos hebt moet je maar eens je debug logging aanzetten en kijken of je daar wat nuttigs uit kan halen (wellicht iets met een stale resource of een andere oorzaak waardoor het record verloopt).

In ieder geval: dit is een Server issue, geen (xp) client issue, dus ik schijf je topic naar de juiste hoek :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wellicht off-topic, maar in een bedrijfsomgeving zou ik er absoluut geen prioriteit aan geven. Als het niet werkt jammer, als belangrijkse sites wel werken is het goed.

Op mijn werk ga ik écht geen haast maken als iemand opmerkt dat een pagina niet werkt, tenzij het bedrijfskritisch is.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Exorcist schreef op zondag 13 juli 2008 @ 00:56:
Wellicht off-topic, maar in een bedrijfsomgeving zou ik er absoluut geen prioriteit aan geven. Als het niet werkt jammer, als belangrijkse sites wel werken is het goed.

Op mijn werk ga ik écht geen haast maken als iemand opmerkt dat een pagina niet werkt, tenzij het bedrijfskritisch is.
offtopic:
Tot je in het MKB terecht komt waar sites als marktplaats, ebay, whatever best wel mission critical kunnen zijn :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

sanfranjake schreef op zondag 13 juli 2008 @ 01:11:
[...]

offtopic:
Tot je in het MKB terecht komt waar sites als marktplaats, ebay, whatever best wel mission critical kunnen zijn :)
offtopic:
Ja, zit inderdaad wat in, als ik buiten mijn eigen gedachtengang kijk :+

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de repleys. Ik geef er ook geen status aan. Deze site mag bekeken worden omdat de eigenaar van het bedrijf toestemming er voor geeft. Maar echt nodig is het niet. Omdat wij niet konden vinden wat precies het probleem was poste ik het hier.

De debug gaat aangezet worden en ik meld het als wij het opgelost hebben.
Pagina: 1