Toon posts:

Service webshop Alternate beroerd

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zeer negatieve ervaring met de webshop Alternate. Ik zou iedereen mee willen geven Bedenk je goed voordat je zaken doet met dit bedrijf.

In maart van dit jaar kocht ik een pc + een monitor type Samsung SyncMaster 2243NW. Na 3 weken verschenen er plotseling rode verticale lijnen op het beeldscherm. Verder onderzoek leerde dat het probleem in de monitor zat. Vervolgens heb ik contact opgenomen met Alternate. In eerste instantie boden ze aan om het artikel direct om te ruilen maar later werd dat - om redenen die ze zelf niet konden uitleggen - teruggebracht naar het omruilen voor een tijdelijke leenmonitor. Ik kreeg de keuze tussen alles door Alternate laten regelen of zelf het hele logistieke traject regelen. Aangezien de eerste optie 6 weken in beslag zou nemen en de laatste optie minder tijd, koos ik voor zelf het logistieke traject regelen.

Nadat ik een aantal maal opnieuw een afspraak moest maken om mijn kapotte monitor op te laten halen en een leenmonitor geleverd te krijgen - de logistieke dienstverlener kwam gewoon doodleuk niet opdagen - was dit dan eindelijk geregeld. Toen begon het lange wachten. Uiteindelijk kreeg ik na 6 weken eindelijk het bericht dat m'n monitor was gemaakt. Maar ik ben inmiddels alweer 4 weken verder maar nog steeds geen monitor hoor! Ik heb in totaal 6 keer een afspraak met de logistieke dienstverlener gemaakt en 6 keer zijn ze niet op komen dagen. Elke keer als ik daar over klaag krijg ik een standaardreactie als 'sorry hoor meneer maar uw monitor is helaas niet in het logistieke traject opgenomen'. Ten einde raad heb ik Alternate zelf gemaild. Maar die zeggen dat ze niks voor me kunnen doen want ik heb nou eenmaal zelf er voor gekozen om het logistieke traject zelf te regelen. Ze maken het zelfs zo bont dat ze stellen 'dat ik zelf niet mee werk'. Ik ben eerlijk gezegd ten einde raad . Moet ik de politie inschakelen vanwege gijzeling of diefstal van m'n monitor? Moet ik een tv programma als Radar of Kassa schrijven?

Heeft iemand ervaring met die Alternate?

Verwijderd

Tja dit heeft denk ik weinig met Alternate te maken maar eerder met Samsung. Ik heb het ook een keer bij een Samsung monitor gehad, maar contact met Samsung opgenomen. 2 dagen later werd monitor opgehaald en na nog 3 dagen had ik hem weer terug. In tussentijd leenmonitor van Samsung.

Heb je die leenmonitor nou van Samsung of Alternate gehad :?

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Heb zelf nooit echt slechte ervaringen met deze winkel gehad, maar ik heb ook eigenlijk nog nooit met de aftersales te maken gehad.

Verder denk ik dat je je eigen ervaring beter hier kan plaatsen: http://tweakers.net/shopreview/156/alternate-nederland.html

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. De Samsung monitor heb ik bij Alternate gekocht. Ik zal m'n bericht op die andere plek posten, ik vroeg me al af of dit de juiste plek was...

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-05 15:53
Eens met het bovenstaande, dit is niet echt het juiste forum ondanks dat het over een monitor gaat.

Volgens mij heb je niet een slechte ervaring met de webshop Alternate maar met de logistieke dienstverlener die Samsung inschakelt. Je hebt er immers zelf voor gekozen om het niet via Alternate te laten lopen maar direct gebruik te maken van de fabrieksgarantie en zelf het logistieke proces te regelen.

Dat die logistieke partijen en Samsung de gemaakte afspraken niet nakomen is eigenlijk een probleem tussen jou en die partijen. Alternate staat hier dus eigenlijk buiten. Omdat ze geen partij zijn kunnen ze dit proces dus ook niet of nauwelijks beïnvloeden.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.