Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

Een maat van mij heeft op zijn pc 3 partities, 1 voor vista en programma's, 1 voor data en 1 onafgemaakte xp partitie. Hij was bezig hier xp op te installeren totdat hij erachter kwam dat hij zijn key kwijt was. De installatie is dus gevorderd tot het invoeren van die key.
Die xp partitie is geïnstalleerd voor de vista partitie.
Nu is zijn vraag of hij gewoon die xp partitie kan verwijderen en er hierbij geen bootproblemen komen oid.

BVD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als z'n Vista nog gewoon opstart, dan kan die van daaruit ook verwijderd/geformatteerd worden.

Maar het beste lijkt me dat je eerst duidelijk krijgt hoe die beste maat van je daadwerkelijk z'n partities heeft ingedeeld en of z'n Vista nog werkt ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:07:
Als z'n Vista nog gewoon opstart, dan kan die van daaruit ook verwijderd/geformatteerd worden.

Maar het beste lijkt me dat je eerst duidelijk krijgt hoe die beste maat van je daadwerkelijk z'n partities heeft ingedeeld en of z'n Vista nog werkt ;)
vista start niet automatisch op, moet kiezen tss vista en ouder besturingssysteem oid.

In vista kan die xp partitie ook niet gewijzigd worden.

Ik had opeens een probleem, vista bootte niet, bleek dat die xp partitie ineens als primair stond ingesteld 8)7 . Ik kreeg dus bootproblemen. Ik heb dan gewoon via de vista cd die xp partitie geformateerd. Vervolgens kreeg ik de melding bootmgr ontbreekt, vervolgens via de vista cd opstartherstel gedaan en alles werkt naar behoren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 19:52 ]