Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe ze in Parijs de file's maken

Pagina: 1
Acties:

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 20:28
Heb ik gisteren met eigen ogen gezien. Ik reed terug vanaf eurodisney en zat op de A104. Eindje voor me opeens oranje en blauwe zwaalichten. In nederland betekend dat meestal opruimen na een ongeluk. Ik minder snelheid. Ik zie 6 auto's voor me links en rechts een of ander wegbeheer voertuig ofzo, in ieder geval iets met oranje zwaalichten, in het midden een politiebusje. Opeens getoeter naast me, wil er een politieauto langs en die gaat er ook voor rijden.

Vervolgens gaat dat gebeuren echt stapvoets rijden. Bij de afslagen ook zo breed mogelijk dat niemand er door kan, pas op het laatste moment weer terug op de hoofdrijbaan. Ik heb het even aangekeken en ben er op de volgende afrit afgedoken en met m'n TomTom eromheen gegaan. Stuk verder zag ik op de andere rijbaan ook zoiets.

Dus, of een of andere groep had weer 's wat te protesteren (ik kon niks vinden op de kranten site's) of ze komen om 9 uur 's avonds file's tekort en maken er zo een paar bij.
Maar serieus, weet iemand of dit auto pesten nog een reden heeft?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Klinkt als Wikipedia: Blokrijden :)

Editje:
Stapvoets is wel te langzaam hiervoor volgens mij. Misschien wilden ze de weg vrij hebben voor een achtervolging ergens.
De verkeersstroom een constante snelheid heeft van 70 tot 90 km per uur

[ Voor 64% gewijzigd door Kixtart op 11-07-2008 12:26 ]

☻/
/▌
/ \

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23
Heet zoiets niet blokrijden?
Gebeurd hier in Belgie ook in het weekend als de frigobox-toeristen naar de kust rijden :P

Nou, bedankt hoor Kixtart :(

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 11-07-2008 12:24 ]

• Wijnands
Zou kunnen. Echter, het was om een uur of 9 's avonds en niet druk. Er stond niks op de matrixborden en 2 taxi chauffeurs waren heel opgewonden aan het bellen gegaan en doken meteen de snelweg af. Om me heen zag ik ook de lui met een 75 op hun nummerplaats erg gefrusteerd reageren

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:57

Standeman

Prutser 1e klasse

In NL creeeren ze ook wel eens een file om een voorvluchtige te pakken. Dat zou ook nog kunnen natuurlijk.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Wijnands
Dan, lijkt me, zet je een mannetje bij de afrit, dan ga je niet pesterig zo lang mogelijk half op de ene strook en half op de afrit rijden.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Er zal vast wel een goede reden zijn. Waarom vraag je het ze niet gewoon?

En om dan termen als 'pesten' te gebruiken doet wel erg kinderachtig en trollerig aan. Ze doen zoiets heus niet voor hun lol ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

• 911GT2
  • Laatst online: 12:04
Wijnands schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:44:
Dan, lijkt me, zet je een mannetje bij de afrit, dan ga je niet pesterig zo lang mogelijk half op de ene strook en half op de afrit rijden.
Nee hoor dan zet de KLP gewoo idd een file op. gewoon midden op de snelweg stilstaan werkt het beste :D

Overigens denk ik dat er in jouw geval gewoon de weg vrij gemaakt werd voor een hoge diplomaat of zo... die hebben in frankrijk soms wat meer privileges

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wijnands schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:44:
Tuurlijk.

"Hee, politie op de afrit... Och, what the heck, ik rij nog even verder, de weg is toch vrij."

Als er een file staat heeft een voortvluchtige ineens véél minder vrijheid. Als het daar al om ging, natuurlijk; blokrijden klinkt veel logischer. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• rapture
  • Laatst online: 21:30

rapture

Zelfs daar netwerken?

About 60% of the power required to cruise at highway speeds is taken up overcoming air drag, and this increases very quickly at high speed. Therefore, a vehicle with substantially better aerodynamics will be much more fuel efficient. Additionally, because drag does increase with the square of speed, a somewhat lower speed can significantly improve fuel economy. This was the major reason for the United States adopting a nationwide 55 mile per hour speed limit during the early 1973 oil crisis as slower traffic would save scarce petroleum. Wikipedia: Drag coefficient
Druk de kruissnelheid onder 90km/h om de luchtweerstand (die kwadratisch van snelheid en lineair van frontoppervlakte afhankelijk is) in te perken. Bij autosnelwegsnelheden is 60% van het verbruik door luchtweerstand en 40% door wrijving met de grond, massa,...
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/math/7/9/c/79c64614a64fc3fffe0dae37cc9d4d7e.png

Sneller dan 90km/h rijden is brandstofverspilling, tenzij als het een langwerpig voertuig is. Een trein heeft 1x frontoppervlak + een groot aantal massa, terwijl een rij auto's een groot aantal frontoppervlakken + een groot aantal massa heeft. Hoe langer je een trein maakt, hoe minder storend de luchtweerstand is.

De Twike is goed ontworpen met kleinste frontoppervlakte en 85km/h gaat net niet door de bovengrens van zinnige autokruissnelheid.

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:58
Wijnands schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:19:
Dus, of een of andere groep had weer 's wat te protesteren (ik kon niks vinden op de kranten site's) of ze komen om 9 uur 's avonds file's tekort en maken er zo een paar bij.
Maar serieus, weet iemand of dit auto pesten nog een reden heeft?
Geen vrachtwagenblokkade dus, heb je geluk mee. Op de terugweg van de Blizzard WWI in Parijs naar Nederland kwamen we muurvast te zitten in een blokkade door vrachtwagens. Dan kom je in een uur echt geen meter vooruit (gelukkig na een tijd een afrit kunnen pakken).

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23
Bij ons hadden ze verleden week op weg naar Disney ook een file gemaakt.
Daarvoor hadden ze gewoon een vrachtwagen midden op de autosnelweg op zijn zij gelegd.
Niet leuk zo, autootje pesten :(

:P

• Wijnands
wildhagen schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:48:
Er zal vast wel een goede reden zijn. Waarom vraag je het ze niet gewoon?
Wie? De parijse politie? Ik krijg bij de nederlandse al nauwelijks iemand te pakken. Of een instantie die met oranje/witte auto's rijd
En om dan termen als 'pesten' te gebruiken doet wel erg kinderachtig en trollerig aan. Ze doen zoiets heus niet voor hun lol ofzo.
Nou, dat is dus wat ik me af vraag. Was dit nou ergens voor? Of weer een protestactie voor het een of ander?

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

This was the major reason for the United States adopting a nationwide 55 mile per hour speed limit during the early 1973 oil crisis as slower traffic would save scarce petroleum
Sneller dan 90km/h rijden is brandstofverspilling
Denk meer een reden voor het langzame rijden, maar in dit geval lijkt het me niet echt een antwoord :+

[ Voor 10% gewijzigd door Kixtart op 11-07-2008 17:39 . Reden: 2e quote ]

☻/
/▌
/ \

• NMe
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wijnands schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 17:25:
Nou, dat is dus wat ik me af vraag. Was dit nou ergens voor? Of weer een protestactie voor het een of ander?
Je kan ook gewoon niet wíllen zien dat er goede redenen voor kunnen zijn, natuurlijk. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Wijnands
'tuurlijk wel maar alle theorieen die nu geopperd zijn lijken net niet te passen.

Blokrijden tegen file's: waarom om een rustige tijd van de dag?
Kunstmatige file om een boef te vangen: Erg lang, waarom wel rijden en afritten niet dicht?
Iets met een ongeluk: waarom dan 20km verder de andere richting op ook?

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Wijnands schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 20:12:
Kunstmatige file om een boef te vangen: Erg lang, waarom wel rijden en afritten niet dicht?
Misschien omdat hij ook tussendoor het spookrijden was om aan de politie te ontkomen (zat er een vangrail tussen de banen?). Misschien te weinig mankracht? :) Misschien zijn boeven wel makkelijker klem te rijden als ze niet op de snelweg zitten.

☻/
/▌
/ \

• Wijnands
Nou, m'n vader had er een theorie over die redelijk zinnig klonk. Het zou een oefening in colonne rijden geweest kunnen zijn voor dit weekend.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

En waarom dan in beide richtingen?

☻/
/▌
/ \

• Wijnands
Hmm... da's ook weer zoiets. Zoals de engelsen zeggen "bit of a puzzler, this one".

Nou goed, de vakantie zit erop, gelukkig hebben we de foto's nog, ik ben nu door 7gb aan raw files aan het struinen.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

DinX

Motormuis

Wijnands schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:27:
Nou, m'n vader had er een theorie over die redelijk zinnig klonk. Het zou een oefening in colonne rijden geweest kunnen zijn voor dit weekend.
Zou wel eens kunnen ja. Nieuwe agenten moeten dat ook eenmaal leren. Net zoals ze ook getraind worden met snel door het verkeer raggen met lichten en sirene aan enzo :)
Beter dat je het een keer leert op een "dood" moment dan wanneer je loopt te stuntelen wanneer het menens is :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• won
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

won

mss om de begroting voor de thalys van volgend jaar rond te krijgen

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

911GT2 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:55:
[...]
Nee hoor dan zet de KLP gewoo idd een file op. gewoon midden op de snelweg stilstaan werkt het beste :D

Overigens denk ik dat er in jouw geval gewoon de weg vrij gemaakt werd voor een hoge diplomaat of zo... die hebben in frankrijk soms wat meer privileges
ik gok ook diplomaat of voortvluchtige....

btw vanwaar de kick op dit oude topic?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1