Toon posts:

Lawaai uit TFT monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren maakt mijn TFT monitor (17 inch, Packard Bell, nog geen 2 jaar oud) een zeer hinderlijk piepend geluid. Ik word er helemaal gek van. Als ik hem een nachtje uitschakel, werkt hij de volgende dag weer een uur of 2, maar daarna weer herrie.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en wat ik er tegen kan doen?

Mvg,
Danny

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

je kan je helderheid iets omhoog zetten, dat werkt bij mij op m'n samsung iig.

en het is een hoge piep die je hoort aan de achterkant van je scherm als het goed is

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:00

Sebazzz

3dp

Spoelje dat vibreert waarschijnlijk. Even een dot hete lijm uit een lijmpistool overheen doen. Je raakt wel je garantie kwijt dan.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, het heeft inderdaad met die helderheid te maken.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 13:34 . Reden: geen ]

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Ik zeg, even jouw probleem negerend, lol wegens de hardwarebug.
Badabum, tsjing.

offtopic:
En ja, zo'n slechte grap hoort bij deze regenachtige week.

TS: schroevendraaier pakken en voorzichtig de schroeven losdraaien en het plastic rond het scherm loswippen. Alles er af halen tot je bij het paneel bent en op zoek naar je beestje.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-05 12:54
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:30:
Volgens mij heb het probleem ontdekt. Er zit (hoe dat kan is me echt een enorm raadsel) een vlieg in de monitor en die is ergens tegen aan gekomen. Hij zit inmiddels in een van de speakers. Nu moet ik even zien hoe ik dat irritante stuk ongedierte eruit ga krijgen.
Open schroeven ;). Als je niet weet hoe kan je waarschijnlijk wel een handleiding vinden op google

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:23
Als je er niet makkelijk bij kunt of je je garantie niet wilt riskeren: hij gaat vanzelf dood :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier geen enkele schroevendraaier die daarin past, dus k wacht maar even tot ie dood is ;)

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 15:35

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

misterdoom schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:34:
[...]

Open schroeven ;). Als je niet weet hoe kan je waarschijnlijk wel een handleiding vinden op google
Als jij mij vertelt hoe ik mijn NEC-tft open kan krijgen krijg jij van mij een knuffel :)

Geen schroef te bekennen, zit dicht geklikt op een een of andere manier, terwijl ik 'm wel even open wil hebben om te kijken of ik hem kan repareren...

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:08:
je kan je helderheid iets omhoog zetten, dat werkt bij mij op m'n samsung iig.

en het is een hoge piep die je hoort aan de achterkant van je scherm als het goed is
Dat is t probleem inderdaad, maar hier moet de helderheid omlaag.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Digital-DNA schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:43:
[...]

Als jij mij vertelt hoe ik mijn NEC-tft open kan krijgen krijg jij van mij een knuffel :)

Geen schroef te bekennen, zit dicht geklikt op een een of andere manier, terwijl ik 'm wel even open wil hebben om te kijken of ik hem kan repareren...
Alles kan open ;)
meestal idd een kliksysteem rondom de rand, waarbij je de rand eraf kan halen. Voorzichting met een grote platte schroevendraaier (let op dat je plastic niet beschadigd) ertussenzetten en je kan m openklikken. Als ie niet te strak geklikt zit kan een pinpas/creditcard/vergelijkbare pas.. (alleen die breken als je teveel kracht zet, maar je houd je scherm wel praktisch onbeschadigd, met oude pas dus proberen ;) )

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook sinds een aantal weken. Maar de ene keer piept hij wel, de andere keer niet.
Het gaat om een Samsung 2032bw van nog maar een half jaar oud. Lekker zeg, die kwaliteit van tegenwoordig.
Ik neem aan dat ik hier garantie voor heb? Het is wel klote want soms piep hij een tijd niet, sta ik straks in de winkel, is er weer niks aan de hand...

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

booger, probeer eens met je helderheid te spelen. de TS had daar last van, ik had er last van, jij waarschijnlijk ook, zet hem eens 2 tikjes omhoog of omlaag en luister nog eens.

ook op 0 zetten en steeds in stapjes omhoog totdat je een piepvrije en kijkvriendelijke instelling hebt gevonden is ook een optie

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1