Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet valt steeds weg.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb thuis een router Sitecom DC214 en daar hangt 2 PC,s: 1 PC Win XP en andere Win Vista.
Laatse weken valt internet steeds weg. Ik weet niet hoe het komt. Als je de router reset dan doet die soms wel en dan weer niet. Soms als beide PC,s op internet gaan valt internet dan ook weg. :|

Ik heb ADSL van Planet. Zou het kunnen dat deze probleem onstaan is omdat planet overgenomen is door KPN? Of kan het aan mij router liggen? Kunnen jullie mij helpen?

Groetjes.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
En zonder je router? Valt t dan ook weg? zoja, dan modem of lijn brak, zo nee, dan router brak.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is wel erg weinig info. Wat voor IP adres heb je? Wat zijn alle instellingen? DHCP of statisch? Heeft je router wel een geldig ip? Ben je soms flink bezig met torrents? etc etc.

Valt verder genoeg over te vinden op Got om de eerste dingen uit te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:10:
En zonder je router? Valt t dan ook weg? zoja, dan modem of lijn brak, zo nee, dan router brak.
Zonder router is ook zelfde probleem.
Noork schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:12:
Dit is wel erg weinig info. Wat voor IP adres heb je? Wat zijn alle instellingen? DHCP of statisch? Heeft je router wel een geldig ip? Ben je soms flink bezig met torrents? etc etc.

Valt verder genoeg over te vinden op Got om de eerste dingen uit te sluiten.
Ik krijg deze IP adres van me router

IP adres: 10.0.0.3
Subnetmasker: 255.0.0.0
Standaardgateway: 10.0.0.1

Het is DHCP.

Wat bedoel je of me router geldig ip heeft?
En nee ik ben niet bezig geweest met torrents.

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:17:
[...]
Wat bedoel je of me router geldig ip heeft?
Net wat ik zeg. Krijg je een geldig ip adres of zo'n 169.. geval.

Hoe defineer je 'internet valt weg'? Browsen zal wel niet lukken, maar kun je wel nog b.v. Msn gebruiken en pingen? Dan kan het een DNS probleem zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Noork op 11-07-2008 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:19:
[...]

Net wat ik zeg. Krijg je een geldig ip adres of zo'n 169.. geval.

Hoe defineer je 'internet valt weg'? Browsen zal wel niet lukken, maar kun je wel nog b.v. Msn gebruiken en pingen? Dan kan het een DNS probleem zijn.
Nee ik krijg gewoon geldig ip.

Nou alles doe het niet. Ik kan niet pingen en MSN doet het ook niet. :/
DNS probleem??

• Noork
  • Niet online
:/ :')

Deze doorgenomen:
[NT] troubleshooter FAQ

[ Voor 108% gewijzigd door Noork op 11-07-2008 12:29 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
wat voor modem heb je?

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 14:40
Hoogstwaarschijnlijk DNS probleem, erg bekend bij kpn ljijnen. Is het snelst op te lossen door op je pc(s) de opendns dns servers in te stellen. hoe staat op opendns.com

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Sitecom DC214. Dat is ADSL Router Modem.

Verwijderd

Topicstarter
Bester Tweakers,

Het is een al een tijdje geleden dat ik deze topic had geopend. Het probleem is nog altijd niet weg. Elke keer moet ik me router reseten als ik wil interneten en anders doet die het niet.
Ik heb een andere router aangeschaft. SMC (4 Poort Anex ADSL 2/2+ Modem router).

Nu krijg ik het volgende IP en e.d :

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.111
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
trinite_t schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:31:
Hoogstwaarschijnlijk DNS probleem, erg bekend bij kpn ljijnen. Is het snelst op te lossen door op je pc(s) de opendns dns servers in te stellen. hoe staat op opendns.com
Dit heb ik ook gedaan bij alle PC,s, heeft ook niet geholpen. Moet ik anders in mijn router de dns van OpenDNS geven?

Ik had gemaild met KPN. Omdat planet is overgenomen door kpn. Ze zeggen dat de probleem niet op te lossen is via mail. Ik moet bellen en etc. hebben jullie daar ervaring mee? Kunnen zij dit probleem ECHT oplossen?

Groetjes.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Het is misschien handig om eerst KPN te bellen en hun lijstje te doorlopen. Ze zullen met jou (gok ik) een standaard lijstje doorlopen om te kijken wat het probleem is en waarschijnlijk constateren dat het een probleem vanuit hun is en er iets aan proberen te doen.

Dus even bellen en daarna ons komen vertellen wat er uit is gekomen. :)

succes!
Pagina: 1