ONKYO TX-SR606

Pagina: 1
Acties:

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 13:54
Deze av-receiver staat hoog op mijn lijstje om te kopen.

Hij zou gebruikt gaan worden i.c.m. een ps3 en mijn panasonic 46pz80 :9~ .
Op dit moment heb ik een home cinema set met 5.1 boxen. Deze heeft geen 5.1 ingang, en vandaar dat ik een nieuwe receiver wil hebben die i.c.m. mijn ps3 een volledige set vormt.

Mijn grootste vraag is of het altijd beter is om video content ook via de receiver te sturen. De pz80 is een fullhd tv ( 1080p ) en geeft blu ray ( 24fps ) judderloos, nieuw woord?, weer.

De tx-sr606 heeft een upscaler naar 1080i, jmmr dus.
Maar wat doet zo een receiver met 1080p content, direct doorsturen of naar 1080i omvormen, in dat geval zou ik de ps3 direct op mijn tv aan moeten sluiten. Maar aangezien hij ook gebruikt wordt voor "oude" dvd`s zou het upscalen zeker nog wel nuttig kunnen zijn.

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

1080p passthrough :) Ik ga hem ook halen. Hopelijk vandaag nog. Anders in de loop van volgende week. Als je hem met een bron verbind die geen 1080p doorstuurt moet je vooral gaan experimenteren. Afhankelijk van de scaler in je TV kan het zijn dat 720p een mooier beeld geeft als 1080i. Dus experimenteer met wel/niet upscalen, upscalen door TV of receiver en de verschillende combi's :)

[ Voor 58% gewijzigd door makkie ;) op 11-07-2008 12:09 ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Sevenhunt
makkie ;) schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:07:
1080p passthrough :) Ik ga hem ook halen. Hopelijk vandaag nog. Anders in de loop van volgende week. Als je hem met een bron verbind die geen 1080p doorstuurt moet je vooral gaan experimenteren. Afhankelijk van de scaler in je TV kan het zijn dat 720p een mooier beeld geeft als 1080i. Dus experimenteer met wel/niet upscalen, upscalen door TV of receiver en de verschillende combi's :)
Wordt denk ik idd lekker spelen met de instellingen :)
En de 1080p passthrough, is idd iets wat ik vergeten was, ideaal :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Of de DVD's er beter op worden door de scaler in de receiver is niet te zeggen; de ps3 scaler doet het ook best goed en dan zit er ook nog eentje in de TV. Ik gok dat het lood om oud ijzer zal zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik volg al een tijdje het forum op avsforum over de Onky TX-SR606 en daar klagen diverse mensen dat ze hum horen als ze een PS3 aansluiten (en sommige andere apparaten) via 1080p naar een full HD scherm. Het schijnt verband te houden met de bandbreedte. Het gezoem is vooral hoorbaar in het menuscherm van de PS3.

Zelf heb ik nergens last van met m'n PS3 of andere apparatuur, maar ik heb dan ook een HD Ready scherm.

Lijkt me toch handig om te weten voor je hem aanschaft. Niet iedereen heeft er last van en er zijn oplossingen, zelfs als je het wel hebt. Je kunt bijvoorbeeld je PS3 optisch aansluiten voor het geluid. Alleen verlies je dan de nieuwste TrueHD formaten, want die gaan alleen via HDMI.

Zelf had ik problemen met HDTV DVR van UPC; het geluid valt af en toe heel even weg. Ook dat heb ik opgelost door de optische aansluiting te gebruiken voor het geluid. Met dezelfde beperking, alleen zendt UPC voorlopig alleen 5.1 uit voor zover ik weet, dus dan is het geen probleem.

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Valt mee te leven denk ik. Je kan de PS3 nl. ook via optisch audio aansluiten. Aansluitingen zat voorlopig. Maar ik zal het zeker even nazoeken.

• Sevenhunt
drfruit schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:38:
Ik volg al een tijdje het forum op avsforum over de Onky TX-SR606 en daar klagen diverse mensen dat ze hum horen als ze een PS3 aansluiten (en sommige andere apparaten) via 1080p naar een full HD scherm. Het schijnt verband te houden met de bandbreedte. Het gezoem is vooral hoorbaar in het menuscherm van de PS3.

Zelf heb ik nergens last van met m'n PS3 of andere apparatuur, maar ik heb dan ook een HD Ready scherm.

Lijkt me toch handig om te weten voor je hem aanschaft. Niet iedereen heeft er last van en er zijn oplossingen, zelfs als je het wel hebt. Je kunt bijvoorbeeld je PS3 optisch aansluiten voor het geluid. Alleen verlies je dan de nieuwste TrueHD formaten, want die gaan alleen via HDMI.

Zelf had ik problemen met HDTV DVR van UPC; het geluid valt af en toe heel even weg. Ook dat heb ik opgelost door de optische aansluiting te gebruiken voor het geluid. Met dezelfde beperking, alleen zendt UPC voorlopig alleen 5.1 uit voor zover ik weet, dus dan is het geen probleem.
Dit is idd iets om uit te zoeken.
Het mooie in dat geval is de 8 dagen bedenktijd bij bestellen via internet.
Eerst testen of het zo is en dan eventueel omruilen.

Als je weet waar je op moet letten is het toch makkelijker.

Mocht het toch erg tegenvallen, en het geluid is echt hard, een echt goed alternatief heb ik zelf nog niet gezien.
Met die mogelijkheden en voor die prijs.

Iemand anders een optie?

• drfruit
  • Niet online
Voor alle duidelijkheid, ik ben zelf enorm enthousiast over deze Onkyo. Het geluid is fantastisch en de dynamische EQ werkt eigenlijk TE goed. Als ik 's avonds laat het geluid wat terugdraai om de buren te ontzien, lijkt er niets te gebeuren, omdat de dynamiek automatisch wordt opgevoerd zodat het lijkt of je nog altijd in de bioscoopzaal zit. Ik blijf hem zachter zetten..

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

dubbel, oeps

[ Voor 96% gewijzigd door makkie ;) op 11-07-2008 14:11 ]

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Maak me nou niet gekker dan ik al ben :p Vond hem niet mooi, maar beter klinken als de denon 1908. Ik denk wel dattie net wat overkill is voor die Mordaunts, maar tis een leuke stap op van mijn Jamo DVR50 met 305PDD speakers, al was ik daar UITERMATE tevreden mee tot dusver.

• Sevenhunt
Heb als alternatief nu de panasonic sa-xr59 gevonden.
Ziet er ook goed uit en is wat minder groot.

• drfruit
  • Niet online
Sevenhunt schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 18:53:
Heb als alternatief nu de panasonic sa-xr59 gevonden.
Ziet er ook goed uit en is wat minder groot.
Mis je wel wat HDMI-ingangen. Daar had ik de Onkyo juist voor nodig, met 4 red ik het nu net.

• Sevenhunt
drfruit schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:09:
[...]

Mis je wel wat HDMI-ingangen. Daar had ik de Onkyo juist voor nodig, met 4 red ik het nu net.
Nu je het zegt, de pana heeft maar 2 hdmi ingangen. Heb er nu minimaal 2 nodig, ga ik naar een hd receiver voor digitaal, dan meteen al 3.
Thx
Pagina: 1