Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik ben aan het overwegen om een nieuw abonnement met Hi eindeloos af te sluiten.
Op de site van Hi lees ik echter dat zij een max. downloadsnelheid van 128 kbit/seconde aanbieden.
Dit klinkt een stuk langzamer dan bij andere providers (t-mobile: 384 Kbps, telfort:768 kb/s).
Nu heb ik nog geen ervaring met mobiel internet dus is mijn vraag: is de snelheid van Hi Eindeloos ee beetje acceptabel? Ik ben niet echt van plan om erg zware toepassingen te gaan gebruiken als streaming media of downloaden maar het zou wel leuk zijn als het nog een beetje vooruit te branden is.

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 10:58
Mijn ervaring is dat het nogal browser-afhankelijk is. Ik weet niet met welk toestel je het wil gaan gebruiken, maar op mijn Samsung U700 is die standaard browser gewoon crap. Niet zozeer in snelheid, maar meer in het feit dat ie 'grote' pagina's simpelweg weigert te laden. Opera Mini bood uitkomst, en hoe :) De pagina's worden gecomprimeerd dus ondanks de 128 kb/s toch snel geladen: iets als Nu.nl laadt ie in een seconde of twee. Ook een applicatie als Google Maps is prima te gebruiken zonder lange laadtijden. Ik gebruik zelfs tegenwoordig GPRS (terwijl mijn toestel HSDPA ondersteunt) om batterij te besparen en toch snel genoeg te kunnen internetten.

Op een N95 bijvoorbeeld heb ik iets soortgelijks gezien qua laadtijden, weliswaar iets langzamer door het verschil in browser maar toch heel goed te doen :)

Verwijderd

Graag zou ikdit ook willen weten.
Kan ik gebruik maken van hsdpa bij hi???

Crossposten mag je voortaan laten...

[ Voor 24% gewijzigd door DaannO op 14-07-2008 22:40 ]

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 10:58
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:30:
Graag zou ikdit ook willen weten.
Kan ik gebruik maken van hsdpa bij hi???
HSDPA werkt wel op het net werk maar je snelheid bedraagt maximaal 128 kb/s, dus in die zin niet echt nee. Een verschil t.o.v. UMTS zul je niet merken.

[ Voor 7% gewijzigd door jelle. op 15-07-2008 14:03 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

jelle. schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:03:
[...]

HSDPA werkt wel op het net werk maar je snelheid bedraagt maximaal 128 kb/s, dus in die zin niet echt nee. Een verschil t.o.v. UMTS zul je niet merken.
Er is wel een verlaging in reactietijd (gemiddeld 200ms (UMTS) wordt 80ms (HSDPA)).

Maar of dit nou echt de moeite waard is... :P

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Nee dat is niet de moeite waard. Maar... het kan zomaar zijn dat Hi besluit de maximumsnelheid te verhogen. Op een gegeven moment misschien boven UMTS-snelheden. Dan vieren de HSDPA-telefoonbezitters feest. Voor het geval je toestelkeuze daar van af hangt.
Pagina: 1