Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

.pri bestand hoe te openen?

Pagina: 1
Acties:

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10 16:59
Beste Tweakers,

Er kwam vanochtend iemand met dvd met een heel vreemd bestandstype erop.
Het is als het goed is een backup van zijn laptop, een backup bestand dus.
Bestand heet sandisk.PRI ik heb nu 1,5 uur zitten googlen en kan het gewoon niet vinden.
Heeft er iemand misschien een idee of suggestie die mij de juiste richting in kan helpen?

Afbeeldingslocatie: http://www.csscomputers.nl/images/priformaat.JPG

Ik hoop dat ik dit draadje op de juiste locatie heb gezet.

bij voorbaad dank!

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:30

Haan

dotnetter

Die backup zal zijn gemaakt met een bepaald programma, ik neem aan dat je met dat programma die backup moet kunnen openen.

Wat heel misschien werkt, is de file extensie renamen naar .bkf, dat is als het goed is de extensie die Windows gebruikt.
Ik denk niet dat daar iets nuttigs in staat..

[ Voor 29% gewijzigd door Haan op 11-07-2008 10:13 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:10

Koppensneller

winterrrrrr

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-11 11:55

Willem2

Ω is futile

Soms kun je in de header van een bestand zien met welk programma het is gemaakt. Meestal sleep ik het bestand in zulke gevallen in een progje als edit+ om te kijken wat er staat.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• pennenlikker
Willem2 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:11:
Soms kun je in de header van een bestand zien met welk programma het is gemaakt. Meestal sleep ik het bestand in zulke gevallen in een progje als edit+ om te kijken wat er staat.
Ok, ik ga het ff proberen.
Ik heb hem ook al met PowerISO geprobeerd te openen omdat deze ook veel compressed files kan open maar helaas.

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• Haan

Haan

dotnetter

Ik heb trouwens zo'n vermoeden dat een file van ruim 3GB niet echt lekker gaat openen in een editor..

• pennenlikker
Haan schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:28:
Ik heb trouwens zo'n vermoeden dat een file van ruim 3GB niet echt lekker gaat openen in een editor..
Nee inderdaad, zelf op de server 2x quad xeon gaat het helemaal mis.

• pennenlikker
Haan schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:05:
Die backup zal zijn gemaakt met een bepaald programma, ik neem aan dat je met dat programma die backup moet kunnen openen.

Wat heel misschien werkt, is de file extensie renamen naar .bkf, dat is als het goed is de extensie die Windows gebruikt.

[...]

Ik denk niet dat daar iets nuttigs in staat..
Helaas geen windows backup file :(Afbeeldingslocatie: http://www.csscomputers.nl/images/error.JPG

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Misschien even door 'file' for Windows halen?

• pennenlikker
Hij lijkt gewoon niet te bestaan :S

I give up :'(

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:24

bonzz.netninja

Niente baffi

ik zou zoeken naar sandisk backup software en er van uitgaan dat een of andere grapjas daarmee een backup heeft gemaakt maar zelf een extensie heeft verzonnen. Wellicht heet de beste man (of vrouw) wel PRIscialla ofzo :)

ow...en ook altijd een goede bij enge bestandextensies ik kijken of geen gekke apple dingen zijn

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• pennenlikker
bonzz.netninja schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:29:
ik zou zoeken naar sandisk backup software en er van uitgaan dat een of andere grapjas daarmee een backup heeft gemaakt maar zelf een extensie heeft verzonnen. Wellicht heet de beste man (of vrouw) wel PRIscialla ofzo :)

ow...en ook altijd een goede bij enge bestandextensies ik kijken of geen gekke apple dingen zijn
Sandisk backup software is er niet, tenminste niet dat ik kan vinden iig

• Haan

Haan

dotnetter

Maar die persoon die je het bestand heeft aangeleverd moet toch wel het hoe/wat/waarom ervan weten?

• pennenlikker
Haan schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:56:
Maar die persoon die je het bestand heeft aangeleverd moet toch wel het hoe/wat/waarom ervan weten?
Ja, heb net het verhaal gehoord:

Er was een backup gemaakt van zijn laptop en op een cruzer of iig een sandisk usb schijf gezet.
Hij heeft hiermee een backup gemaakt en op een dvd gezet.

dus het moet een sandisk progje zijn, wss voor een cruzer maarja welke dan is de vraag :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Haan schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:28:
Valt mee, er zijn editors die hier prima mee om kunnen gaan hoor ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• pennenlikker
BtM909 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:15:
[...]

Valt mee, er zijn editors die hier prima mee om kunnen gaan hoor ;)
wordpad edit+ en adminscript editor iig niet

• Thralas
  • Laatst online: 23:39
Ultraedit bijvoorbeeld wel, dacht ik. Notepad++ weer niet (die probeert ook de hele file in een keer in te lezen), om maar 2 populaire editors te noemen. Dan kun je beter een hex editor proberen (bijvoorbeeld Hex Workshop), dan weet je zeker dat het openen lukt...

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:40
Probeer het anders even via een filesplitter, die zijn er zat te vinden in google.
Wat je hiermee bereikt is dat je een bestand van 3GB opdeelt in meerdere "parts" deze vind de editor vaak wat leuker om te openen.

Of kan je het niet openen via een Hex editor? geen idee hoe die ermee omgaat

[ Voor 15% gewijzigd door MrOizo2005 op 11-07-2008 12:36 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Verwijderd

HexEdit hier ook toe in staat. Een slim stuk software leest ook alleen de bytes in die nodig zijn (op het scherm getoond worden). Zou zonde zijn van je pagefile 8)7

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dat komt omdat de meeste tools het gehele bestand in willen lezen bij het openen. 3 GB gaat dan niet zo lekker.

Gebruik gVim, dan gaat het goed.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

je moet ook niet "editen"/inladen maar "viewen"

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Mss een hint--> U3?

Veelal wordt U3 Software gebruikt voor het maken van backups wanneer het van een Sandisk USB stick af komt.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• pennenlikker
Nou Notepad++ is afgevallen: Afbeeldingslocatie: http://www.csscomputers.nl/images/exeption.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door pennenlikker op 11-07-2008 12:43 ]

Verwijderd

een HEXeditor heb je nodig....gewone teksteditors gaan de file volledig inladen en dan loopt het mis.

• r0b
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

pennenlikker schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:12:
[...]

Ja, heb net het verhaal gehoord:

Er was een backup gemaakt van zijn laptop en op een cruzer of iig een sandisk usb schijf gezet.
Hij heeft hiermee een backup gemaakt en op een dvd gezet.

dus het moet een sandisk progje zijn, wss voor een cruzer maarja welke dan is de vraag :)
Hmm, vandaar dus.
Kan je hier niets mee: http://www.sandisk.com/Retail/Default.aspx?CatID=1253 ?

Helaas heb je - om het programa zelf te raaien - die USB schijf / stick nodig

• pennenlikker
r0b schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:05:
[...]

Hmm, vandaar dus.
Kan je hier niets mee: http://www.sandisk.com/Retail/Default.aspx?CatID=1253 ?

Helaas heb je - om het programa zelf te raaien - die USB schijf / stick nodig
Nee helaas dit gaat ook niet dit formaat kent het programma niet.
Hexeditor opent dit bestand ook niet.. dus ik ga maar iemand teleurstellen.

Iig bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 13% gewijzigd door pennenlikker op 11-07-2008 15:42 ]

Pagina: 1