vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Wil je de inhoud verwijderen of de volledige database? Als je de volledige database verwijdert, bouwt TopDesk dan zelf de database weer op?
Overigens heb ik het gevoel dat je nog niet zo goed weet waar je mee bezig bent, misschien dat je laatste optie (ales opnieuw installeren) toch de beste optie is?
Je hebt blijkbaar iets verwijdert waarna TopDesk meldt dat er geen databasebestand wordt gevonden, dat lijkt me dan toch logisch?Het verwijderen van de database bestanden wil ook niet, wanneer je dan TOPdesk opstart dan krijg je de melding dat er geen database bestand gevonden kan worden..
Overigens heb ik het gevoel dat je nog niet zo goed weet waar je mee bezig bent, misschien dat je laatste optie (ales opnieuw installeren) toch de beste optie is?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Het klopt dat ik niet weet hoe ik de database moet verwijderen/leegmaken, dat is me om het even (als TD maar weer een lege dbase opbbouwt), daarom post ik ook hier.pven schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 07:29:
Wil je de inhoud verwijderen of de volledige database? Als je de volledige database verwijdert, bouwt TopDesk dan zelf de database weer op?
[...]
Je hebt blijkbaar iets verwijdert waarna TopDesk meldt dat er geen databasebestand wordt gevonden, dat lijkt me dan toch logisch?
Volgens mij maakt de database gebruik van de bestanden in het mapje "database".
Even het mapje hernoemen.. dat werkt niet, want dan geeft TOPdesk de melding dat er geen databestand wordt gevonden. Helaas, de database wordt dus niet leeg opgebouwd.
Ik kan wel opnieuw gaan installeren, en dan werkt het ook wel, maar dan heb ik niks geleerd en het is natuurlijk geen optie om (mocht zo'n situatie nog een keer voorkomen) maar even TOPdesk opnieuw te installeren.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Op wat voor database draait TopDesk? Je zou in de database in kunnen loggen en de objecten van TopDesk verwijderen (wel vooraf een backup maken, just in case).
Kan de support van TopDesk je hier niet bij helpen? Ik weet niet hoe goed die support is, maar je zal vast niet de eerste zijn met deze vraag.
Kan de support van TopDesk je hier niet bij helpen? Ik weet niet hoe goed die support is, maar je zal vast niet de eerste zijn met deze vraag.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Visual Fox Pro draaien de niet-sql versies op. Maar die database weer legen is niet zo makkelijk om te doen. Vooral omdat die database initiele gegevens meekrijgt bij installatie, anders werkt de applicatie niet.
Hmm.. dan wordt het toch installeren.. wssmaniak schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 07:45:
Visual Fox Pro draaien de niet-sql versies op. Maar die database weer legen is niet zo makkelijk om te doen. Vooral omdat die database initiele gegevens meekrijgt bij installatie, anders werkt de applicatie niet.
Objecten/kaarten enz is echt niet te doen, er staan er duizenden in waarvan het meerendeel ook nog gekoppeld is aan incidenten en users.. (andere beheerder heeft er een database van de live omgeving ingezet, en die is niet echt overzichtelijk, vandaar dat ik een schone dbase wil)pven schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 07:41:
Op wat voor database draait TopDesk? Je zou in de database in kunnen loggen en de objecten van TopDesk verwijderen (wel vooraf een backup maken, just in case).
Backup is niet nodig, ik ben de enige die de dbase gebruikt en ik mag er alles mee doen.
TOPdesk support.. tja wel contact gehad, maar ze wilden me niet helpen omdat ik niet de contactpersoon van dit bedrijf ben (contactpersoon is er maandag pas weer, en de vraag is of die tijd gaat hebben voor deze onzin, dan is installeren sneller
Edit:
Weer gebeld met de helpdesk, nu wilden ze wel helpen.
Topdesk helpdesk zegt dat er een nieuwe installatie gedaan moet worden..
[ Voor 5% gewijzigd door St@m op 11-07-2008 11:00 ]
Verwijderd
Je kunt een TOPdesk installeren op een andere plek, bijv. je eigen computer. Bij de installatie heb je de optie om voor een lege database te kiezen. De installer genereert dan een nieuwe, lege database in de subfolder 'database'. Nadat de installer klaar is kopieer je de bestanden uit de nieuwe databasefolder naar over de oude map. Dit kost je al met al 5 minuten.
Vergeet niet een kopie van je oude databasebestanden te maken als je die nog wilt bewaren.
Vergeet niet een kopie van je oude databasebestanden te maken als je die nog wilt bewaren.
Tnx, dat is inderdaad wat ik gedaan heb, nu druk aan het testenVerwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 22:04:
Je kunt een TOPdesk installeren op een andere plek, bijv. je eigen computer. Bij de installatie heb je de optie om voor een lege database te kiezen. De installer genereert dan een nieuwe, lege database in de subfolder 'database'. Nadat de installer klaar is kopieer je de bestanden uit de nieuwe databasefolder naar over de oude map. Dit kost je al met al 5 minuten.
Pagina: 1