Thermalright HR-01 Plus op een P5Q-E i.c.m. Antec p182?

Pagina: 1
Acties:

• shingmyw
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-03 19:01
Beste Tweakers,

Momenteel ben ik een upgrade systeem aan het samenstellen. Maar helaas kom ik enige vragen die ik niet echt kan vinden.

Ik wil graag de volgende systeem samenstellen.

- Intel Core 2 Duo E8400
- Asus P5Q-E
- Asus EAH4850/HTD/512MB HDMI
- Corsair 4096MB DDR2 PC6400 [TWIN2X4096-6400C4DHX]
- Antec Performance One P182

Mijn vraag is eigenlijk over de stock cooler van de cpu die ik wil vervangen in een wat stillere variant met betere cooling. Maar helaas las ik dat bij de P5Q-E niet alle CPU coolers erop passen.
Zelf had ik in gedachte om de Thermalright HR-01 Plus aan te schaffen (naar aanleiding van de page SilentPCreview).
Over deze cooler kan ik niet vinden of het op deze moederbord zal passen. De Arctic Freezer 7 Pro hoor ik van mensen dat die erop kan passen maar helaas moet je aan de finnen gaan buigen. Ook zie ik sommige mensen dit bord i.c.m. de scythe mugen infinity (waarbij niet gezegt werd of het gewoon goed erop past of ook weer met finnen buigen).

Als laatste vraag is dan ook als die cooler op de moederbord past of die ook in de antec p182 past i.v.m. de hoogte. Ik zie namelijk dat de thermalright hr-01 plus een hoogte heeft van 160mm.

Hopelijk zijn er mensen die deze deze combinatie van cooler,moederbord en kast heeft en hun ervaring met mij kan delen. En indien het echt niet mogelijk is, een andere aanbeveling kan geven.

Alvast bedankt voor uw hulp en antwoord.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-05 21:18

M2M

medicijnman

een echte tweaker knutselt natuurlijk gewoon net zo lang aan de aluminimum vinnen totdat het lekker zit. ;) Met een gewoon keukenschaar zijn die vinnen gewoon door te knippen. En als je niet al te veel verwijdert komt de performance natuurlijk ook niet te kort. Maar misschien dat hieronder iemand zo'n config heeft (of even googlen tussen aanhalingstekens: "P182 HR-01 Plus") wie weet :)

-_-

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 10:56
Hoi ,

ik heb zelf een asus P5Q-E (gaat terug / RMA) en daar past zeker de Scyth INFINITE MUGEN op, zonder aanpassingen te hoeven doen

alleen zit bij de MUGEN de fan rechts, dat kan met ram met grote / hoge heatspreaders wel problemen opleveren (bv met de ocz reapers)

ik weet de afmetingen niet van jou cooler , maar als je de MUGEN als referentie aanhoudt , moet je er wel achter kunnen komen ;)

• shingmyw
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-03 19:01
bedankt voor jullie reactie.

Zoals ik zo lees, indien de scythe inifinity geen problemen zal hebben, dan zal de thermalright hr-01 plus ook geen probleem moeten zijn op de moederbord en kast.

Ik zal de componenten bestellen.

Nogmaals bedankt.