Toon posts:

Vraagje aangaande bedrijven die een verkeerd product linken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: MSI R4870-T2D512-OC

Leuke kaart. Echter elk bedrijf in die lijst (heb er iig een stuk of 6 gecheckt) linkt met hun prijs door naar hun site naar de gewone versie. Dit is de OC-versie. Met snellere kloksnelheden voor GPU en geheugen. Aldus de specs-tab van T.Net zelf.

Ik heb eerder deze week al eens 2 winkels gerapporteerd. Maar na de volgende synchronisatie met hun database (gok ik) staat het weer keihard fout.

Hoe kan ik bij zo'n situatie voor elkaar krijgen dat de winkels niet meer foutief naar een product linken? Het rapporteren via het icoontje achter de vermelding in de PW is iig geen oplossing want dat is hooguit tijdelijk, als er al wat mee gedaan wordt. En ook geen leuk werk om te herhalen voor een tiental of meer winkels.

Nogmaals .. de bedrijven linken doodleuk allemaal hun gewone 4870 naar de PW van een fabrieksaf overklokte special edition. En de gewone versie staat überhaupt niet in de PW. Wat verklaard waarom ze wellicht naar deze versie linken, maar dat klopt dus voor geen meter. Van elke winkel waar ik het van het nagelopen noemt men de specs van de standaard editie en niet deze -OC.

Ik weet niet wie hier nu 'fout' zit. T.net voor het niet hebben van de juiste kaart, of de bedrijven voor het niet controleren waar ze naar linken, of iets daartussenin. Maar ik heb wel het idee dat het iig even gemeld diende te worden dus bij deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er maar 1 van MSI en dat is de OC editie. Dat ze bij hun in hun database een kaart plaatsen zonder OC model, er is gewoonweg geen andere. Overigens zijn die kaarten maar een paar MHz sneller dan het referentieontwerp, dus 'OC-editie' is helemaal niet op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope. Op de site van MSI zelf staat een standaardversie en een OC versie. 2 kaarten met 2 sets specs.

Gewone: http://global.msi.eu/inde...aincat_no=130&cat2_no=137
750MHz Core
512MB GDDR5 1800MHz Memory
Memory Data Rate - 3.6 Gbps GDDR5
OC: http://global.msi.eu/inde...aincat_no=130&cat2_no=137
780MHz Core
512MB GDDR5 2000MHz Memory
Memory Data Rate – 4.0 Gbps GDDR5
Het verschil mag dan wel niet wereldschokkend zijn .. het zijn wel degelijk 2 verschillende producten en ik zou het ook niet leuk vinden als ik in de PW een artikel uitzoek en doorklik, en ik koop vervolgens een andere, langzamere kaart. Uiteraard moet je op de site van de winkel goed kijken wat je koopt, maar dat er zo structureel verkeerd gelinkt wordt is wel vragen om problemen natuurlijk.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk. Er wordt degelijk gelinked naar het reference-model met 30MHz aan kloksnelheidsverschil. Bestwel stom, dat dat ondertussen nog niet opgelost is.

Edit: Weet je dat de kaarten nagenoeg identiek zijn op onderdelen ? Die 30/100MHz verschil haal je er vaak zelf uit zonder moeite. De gebruikte chips zijn hetzelfde als de reference-kaarten. MSI maakt alleen reference kaarten straight vanaf de fabriek, doet er een eigen logo met wat games op & erbij , en thats it. Ik heb ook nog een oudere 3850 van MSI, weliswaar een OC-editie, maar ik durf de gok erop te nemen dat elke 3850 ook op de OC-snelheden draait zonder problemen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar gaat het toch helemaal niet om. :?

Het klopt gewoon niet. En als bedrijf maak je wel goede sier met een lage prijs voor een product terwijl je voor die prijs een ander product verkoopt. Als ik wil overklokken dan doe ik dat. Als ik dat niet wil koop ik een kaart die fabrieksaf andere specs heeft. Geen gezeik met garantie, enz. Ik heb mijn E6600 ook naar 3.3 GHz getild, maar dat wil niet zeggen dat ik voor de prijs van een 3.3 GHz CPU een 2.4 GHz model wil aanschaffen, en het wil ook niet zeggen dat ik gelokt cq. misleid wil worden met een foutieve PW-vermelding. Ik ben dan nog zoiemand die de specs naloopt bij de winkel, de PW, reviews, én de site van de fabrikant. Doe je dat niet dan heb je een andere kaart gekocht dan die je zocht, en voor zover het de winkel aangaat klopt je aankoop met hun specs op de eigen site. En dat ze ondertussen in de PW compleet niet het goede artikel gelinkt hebben staan daar hebben ze dan geen boodschap aan.

Ik denk dat de gewone kaart in de PW moet verschijnen en ik hoop dat de winkels dan vanzelf naar de goede kaart gaan linken. Ik heb iig nog geen enkele winkel gezien die daadwerkelijk de OC-editie in huis heeft. En dat is dus even los van of dat ding überhaupt bestaansrecht heeft omdat de gewone ook daar wel naartoe te kietelen is.

Ik vind het wel lomp dat de winkels niet zelf zo'n verzoek hebben ingediend. En ik vind het lomp dat ze massaal (speculatie mijnerzijds) linken naar het artikel wat er het meest op lijkt. Want zeker in de computerwereld kan een paar letters in een type-aanduiding een wereld van verschil betekenen. Ik denk aan een -LE bij budgetmodellen, en meer van die potentiële instinkers. Zoiets moet gewoon kloppen :)

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:00

HaterFrame

Well... Poo came out!

Gevalletje verkeerde SKU?
SKU: R4870-T2D512, ik mis hier de OC, ook geen EAN.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

MetaFrame schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 08:24:
Gevalletje verkeerde SKU?
SKU: R4870-T2D512, ik mis hier de OC, ook geen EAN.
Dat is zowiezo geen goede sku, heb er even naar gekeken, heb hier een lijst van MSI maar daar staat nog geen sku en/of ean op.
Nog even geduld :)

gefixt, thx voor de tip

[ Voor 3% gewijzigd door Spice op 11-07-2008 17:33 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 13:43
Omdat ik op zoek was naar een laptop heb ik regelmatig de pricewatch bekeken. Ik zag dat de betreffende winkel het voordeligst is. Als ik doorklik kom ik terecht op hun site waarop de laptop niet staat. Telefonische navraag bleek dat ze de laptop niet meer leveren. Echter de link (naar een lege pagina) staat er nog elke dag. Waarom wordt die link niet verwijdert als ze het product allang niet meer kunnen leveren?

pricewatch: Acer Aspire 7720G-602G50MN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

cc12 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:50:
Omdat ik op zoek was naar een laptop heb ik regelmatig de pricewatch bekeken. Ik zag dat de betreffende winkel het voordeligst is. Als ik doorklik kom ik terecht op hun site waarop de laptop niet staat. Telefonische navraag bleek dat ze de laptop niet meer leveren. Echter de link (naar een lege pagina) staat er nog elke dag. Waarom wordt die link niet verwijdert als ze het product allang niet meer kunnen leveren?

Daarvoor zit er achter elke prijs een edit knop (laatste kolom in de Pricewatch) daar kun je dmv Prijs onjuist? Hier aangeven. aan ons een berichtje sturen en kunnen wij dit controleren.

Het is namelijk niet te doen dat wij de database van de shops zelf controleren om te kijken of deze nog goed is ;)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Spice schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 21:24:
[...]

Daarvoor zit er achter elke prijs een edit knop (laatste kolom in de Pricewatch) daar kun je dmv Prijs onjuist? Hier aangeven. aan ons een berichtje sturen en kunnen wij dit controleren.

Het is namelijk niet te doen dat wij de database van de shops zelf controleren om te kijken of deze nog goed is ;)
Klopt, heb ik ook meerdere keren aangegeven. De volgende dag staat die weer in de pricewatch. Ligt volgens mij aan het bedrijf, niet aan jullie. Alleen vind ik het vreemd dat het bedrijf blijft adverteren ondanks dat ze het niet langer leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

cc12 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 22:15:
[...]

Klopt, heb ik ook meerdere keren aangegeven. De volgende dag staat die weer in de pricewatch. Ligt volgens mij aan het bedrijf, niet aan jullie. Alleen vind ik het vreemd dat het bedrijf blijft adverteren ondanks dat ze het niet langer leveren.
mmm, okay er staat nu nog 1 verwijzing gaat het om die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Nee, die van Dynabyte klopt wel. Het ging om een ander bedrijf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat van prijzen corrigeren / andere fouten aangeven is ook zoiets ja. Een dag later staat het dan weer verkeerd. Omdat de koppeling niet klopt of de daabase van het bedrijf. Maarja wat doe je er aan.. elke keer een pw admin laten mailen met het bedrijf in kwestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als wij zo'n melding behandelen, dan krijgen we ook een kort overzichtje te zien van eerdere meldingen voor dat product. Als daaruit blijkt dat het een hardnekkig terugkerend probleem is, dan gaan we daar achteraan. Hetzij door de gegevens te controleren (zoals productcode, ean), contact op te nemen met de shop of in het uiterste geval de betreffende koppeling te blokkeren, zodat die shop geen vermelding voor dat product meer kan opnemen :)

Vandaar ook dat we zo blijven hameren op het meldpunt, aangezien dat de enige plek is waar nog enigszins een overzicht bij te houden is van terugkerende problemen. Via mail of posts hier in PW gaat dat niet werken.

Als je het idee hebt dat je een bepaalde fout al meermalen gemeld hebt en hij komt toch steeds weer terug dan kan je dat natuurlijk altijd even extra duidelijk aangeven in je melding, of even een mailtje sturen.

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 17-07-2008 10:35 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Ja hoor vandaag staat ITWebwinkel er weer met de Acer 7720-602G50 die ze niet meer kunnen leveren.

Pagina: 1