Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aansluiting TFT scherm Dell

Pagina: 1
Acties:

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Ik heb een tft gekocht van Dell, een 15' welke ik voor een eigen beamer wilde gebruiken (i.c.m. een overhead projector).

Er zat geen voeding bij en ik dacht dat ik zo een ATX voeding erop kan solderen. Alleen als ik het scherm doormeet, bij de 2 pinnetjes in de aansluiting voor de 12 volts voeding dan lijkt deze overal contact te maken.

Op de buitenkant van het schern staat dat de kern de - is en de + is de buitenste rand. Maakt het pinnetje verder niet meer uit dan?

Verwijderd

Ik vind het moeilijk te begrijpen wat je bedoelt...

Heb je een laptop scherm gekocht ofzo? In een normale TFT kan je toch gewoon het female uiteinde van een "computersnoer" stoppen :?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 00:30 ]

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-11 19:48
Ik denk dat hij gewoon een los scherm heeft gekocht zonder behuizing. Verder sluit gewoon het scherm aan zoals in de datasheet / manual / behuizing staat, dan kan er ook niets fout gaan.

Ik denk dat hij het hier over heeft

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/maartenverheyen/beamer/P9060111small.jpg

En dan om het zo te gebruiken ;)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/maartenverheyen/beamer/P9130140small.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door peeter123 op 11-07-2008 00:47 ]

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Bedoel je zonder voeding ofzo, elk scherm heeft toch een behuizing?

Edit: OK, zo is het duidelijk :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 00:51 ]

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-11 16:01
hmm ja ik ken die projectjes lcd op overheadprojector plaatsen zonder backlight etc.
Voor die pinnetjes, het beste is een schema hebben. Het kan zijn dat het een gelijkrichter brug of andere diode schakeling is en dat de voeding wisselspanning was dat moet misschien wel terug te vinden zijn.

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 00:28:
Ik vind het moeilijk te begrijpen wat je bedoelt...

Heb je een laptop scherm gekocht ofzo? In een normale TFT kan je toch gewoon het female uiteinde van een "computersnoer" stoppen :?

Het is een losse tft, zonder voeding.De Dell 1503FP. Aansluiten volgens de handleiding wordt lastig zonder de voeding en het vastmaken volgens het factsheet is juist het probleem waar ik hulp voor nodig heb :P
peeter123 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 00:37:
Ik denk dat hij gewoon een los scherm heeft gekocht zonder behuizing. Verder sluit gewoon het scherm aan zoals in de datasheet / manual / behuizing staat, dan kan er ook niets fout gaan.

Ik denk dat hij het hier over heeft

[afbeelding]

En dan om het zo te gebruiken ;)

[afbeelding]
EnderQ schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 00:46:
hmm ja ik ken die projectjes lcd op overheadprojector plaatsen zonder backlight etc.
Het is er één met behuizing, maar ik heb hem al gestript. Behuizing heb ik overigens nog.
Voor die pinnetjes, het beste is een schema hebben. Het kan zijn dat het een gelijkrichter brug of andere diode schakeling is en dat de voeding wisselspanning was dat moet misschien wel terug te vinden zijn.
Dell 1503FP. Bedankt voor de tip! Ik vond hier
een bestand met het schema. Maar volgens mij moet ik morgen maar eens gaan kijken met het bordje er naast, want die schema's kan ik echt geen kaas van maken. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Waypoint op 11-07-2008 01:06 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:12
Het lijkt erop dat het scherm een externe 12V AC->DC voeding nodig heeft
Het is een complete monitor toch ? enkel de adapter mist begrijp ik uit jouw reactie ?

My favorite programming language is solder.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
Ik heb hetzelfde scherm op m'n bureau staan :)

Je wilt dus de pinout van de voedingsplug weten?

Ik meet morgen met de multimeter mijn voeding wel even :)

[ Voor 65% gewijzigd door ThinkPad op 11-07-2008 01:33 ]

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 01:23:
Het lijkt erop dat het scherm een externe 12V AC->DC voeding nodig heeft
Het is een complete monitor toch ? enkel de adapter mist begrijp ik uit jouw reactie ?
Ja dat klopt, de voeding is niet ingebouwd. Doordat de voeding mist en ik hem toch al uit elkaar heb gehaald voor mijn TFT/overhead beamer wil ik mij een 'echte' beamer besparen.
ThinkPadd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 01:32:
Ik heb hetzelfde scherm op m'n bureau staan :)

Je wilt dus de pinout van de voedingsplug weten?

Ik meet morgen met de multimeter mijn voeding wel even :)
Thanx dat zou nice zijn! Als ik maar weet waar ik de computervoeding aan vast moet knopen!

• ThinkPad
Ben ik weer.

Het middelste pinnetje is de plus, en de buitenkant de min.

Wel vreemd, want op het scherm zelf staat "12V DC in" maar mijn adapter levert 14V, en dat staat ook op de adapter zelf: "14V 3A"

In die schema's staat ook 12V DC.

Je kunt hem dus waarschijnlijk wel aansluiten op je ATX voeding.

Misschien heb ik wel de verkeerde adapter er bij zitten :S :P Het werkt hier wel.

[ Voor 62% gewijzigd door ThinkPad op 11-07-2008 11:38 ]

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
ThinkPadd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:47:
Ben ik weer.

Het middelste pinnetje is de plus, en de buitenkant de min.

Wel vreemd, want op het scherm zelf staat "12V DC in" maar mijn adapter levert 14V, en dat staat ook op de adapter zelf: "14V 3A"

In die schema's staat ook 12V DC.

Je kunt hem dus waarschijnlijk wel aansluiten op je ATX voeding.

Misschien heb ik wel de verkeerde adapter er bij zitten :S :P Het werkt hier wel.
Ik heb het middelste rubbertje dat bij de pinnetjes zit niet meer. Ik heb dus een opening,met 2 pinnetjes. Ik begrijp van jouw dat jij er drie hebt? Je zegt namelijk het middelste pinnetje. Als ik het probeer te meten met het 'piepsignaal' van mijn multimeter, dan maakt hij overal contact. De buitenkant met de pinnetjes en de pinnetjes onderling :?

• ThinkPad
Maak eens een foto van jouw aansluiting, want ik begrijp je niet helemaal.

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
ThinkPadd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:18:
Maak eens een foto van jouw aansluiting, want ik begrijp je niet helemaal.
Je hebt gelijk, dit helpt anderen wellicht ook om het probleem wat duidelijker te krijgen.Ik zal proberen deze vanavond te maken, ik moet even een camera proberen te regelen. Alvast erg bedankt voor de hulp :Y) !

• ThinkPad
Ik heb ook even 2 foto's gemaakt van de situatie:

(Sorry voor de beroerde kwaliteit, MDA is blijkbaar niet zo goed in macro foto's maken :P

http://www.uploadarchief.net/files/download/plug.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/connector.jpg

Hoop dat je er wat aan hebt :)

Als ik nog dingen voor je moet meten ofzo (multimeter) dan wil ik dat ook wel doen, ik ga m'n monitor alleen niet openschroeven voor je ;) :P

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 12-07-2008 19:11 ]

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 19:09:
Ik heb ook even 2 foto's gemaakt van de situatie:

(Sorry voor de beroerde kwaliteit, MDA is blijkbaar niet zo goed in macro foto's maken :P

http://www.uploadarchief.net/files/download/plug.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/connector.jpg

Hoop dat je er wat aan hebt :)

Als ik nog dingen voor je moet meten ofzo (multimeter) dan wil ik dat ook wel doen, ik ga m'n monitor alleen niet openschroeven voor je ;) :P
Het is exact dezelfde zie ik. Helaas zit ik nu met een kapotte foto camera en een gebrek aan tijd. Het is vakantie en ik ben vanaf morgen een poosje weg. Ik pak het project (uiteraard) na de vakantie weer verder op. Alvast erg bedankt en ik hou iedereen op de hoogte als ik nieuwe vragen èn ontwikkelingen heb!

Overigens op de 2e foto, bij je aanduiding van de + pool, dat binnenste cirkeltje (een rubbertje zeg maar), zit er bij niet meer op. Kijk er (zoals ik al zei) na de vakantie wel verder na. Ik wil het nu ook niet verprutsen door even snel wat te proberen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Waypoint op 14-07-2008 00:10 ]

Pagina: 1