Toon posts:

V&A Feedback misbruikt voor "wraakacties"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meer en meer krijg je een negatieve feedback als wraak. Mensen die gefrustreert zijn omdat je een lager bod voorstelde. Of in het bod de porto meenam. Of omdat ik niet akkoord ging met een bod o.i.d.Tuurlijk. Ik ben het ook weleens ergens niet mee eens. Maar dat ga ik niet gelijk -1 of -2 punten uitdelen. In principe geef ik uitsluitend een negatieve feedback als er iets aan de levering mankeerde of als de levering niet overeen komt met hetgeen in de advertentie was aangeboden.En over het algemeen heb ik goede tot zeer goede ervaringen met tweakers. Zoals met Digilb

Ook leest men vaak de FAQ niet waarin duidelijk onderstaande staat:

"# Het bieden is puur indicatief. Zowel koper al verkoper kunnen hier geen rechten aan ontlenen. Een bod is niet bindend en verplicht U niet tot aan- of verkoop. Er is geen sluitingstermijn, het bod blijft staan zo lang de advertentie blijft staan op V&A."

Dat is het nadeel van die feedback optie. Overigens niet alleen op TW, hoor.
Volgens mij is die feedback uitsluitend bedoeld om een oordeel te geven over hoe een "deal"is verlopen tussen koper en verkoper.

FAQ:

"Tweakers.net zal geen andere gegevens verstrekken aan partij(en) dan de gegevens die in de advertentie zijn gebruikt, uitgezonderd in gevallen zoals bedoeld in artikel 8. Om die reden is een feedbacksysteem ingevoerd dat door de gebruiker zelf wordt geïnitieerd en dat helpt te bepalen met wie u zaken doet.

"Verdere communicatie tussen potentiële handelspartners dient buiten Tweakers.net B.V. om te geschieden, danwel via de op de site beschikbare middelen."

En aldus wordt aan bovensdtaande regel Want een negatieve feedback geven zonder dat je daadwerkelijk zaken met iemand gedaan heb, is de zaak dus wel "uitvechten"via de tweakers website.En dat is dus niet toegestaan!

Het lijkt mij wenselijk dat dit ook eens aangepast wordt zodat die feedback optie niet meer gebruikt gaat worden uit frustratie.En natuurlijk. Simpel (primitief) als we ziijn geldt er natuurlijk altijd "oog om oog, tand om tand".

Overigens dacht ik wel dat er de mogelijkheid was om bepaalde feedbacks te laten verwijderen. Bij mijn feedbacks staan er negatieve feedbacks van personen waar ik geen zaken mee hebt gedaan.Feedbacks 1 en 3 hier
Als die mogelijkheid er is zou ik die 2 negatieve feedbacks willen laten verwijderen.Overigens kreeg de eerste het zelfs voorelkaar om een mailtje van mij te vervalsen en mij te vertellen dat ik in eerrste instantie zelfs meer zou hebben geboden. Hij pleegt hierbij volgens mij ook nogeens valsheid in geschrifte.En dat is een misdrijf. En dat vind ik wel errug zielig :+
Ik heb dan ook een admin verzocht om de gewraakte negatieve feedbacks te verwijderen.

Jammer dat dat zo moet gaan, terwijl er met mij altijd te praten valt. De rest van m'n feedbacks zijn dan ook positief.

Nahja ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn met deze ervaring. Hopelijk wordt hieraan eens een eind gemaakt.Goed het is voor mij tijd om naar bed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman2oo6
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 18:44
lol jij maakt het je zelf wel heel makkelijk
maar goed ik zal reageren op jou en mijn bepaling van feedback
zeg niet dat je geen zaken hebt gedaan met mij want dat deed je wel

gaat om deze adv : V&A aangeboden: internet pc

allereerst plaats ik de adv waarop jij mij op 03-07-08 een mail stuurt
met een bod van 65.- incl verzendkosten ( deze mail kan worden opgevraagd )
zoals ik dat altijd doe wacht ik gewoon mijn biedingstijd af
valt ie lager uit jammer voor mij dan maar zo doe ik het altijd

vervolgens bied jij het hoogste bedrag van 50,50 waarmee ik dan ook accoord ga
( is toch nog altijd lager dan je eerste bod via mail )
Nou heb ik in mijn adv heel duiedlijk aangegeven dat het een bod is EXCL verzendkosten
dat meld ik ook nog eens apart onder aan de adv erbij

vervolgens stuur jij me dan deze mails

1:
Hallo,
Het bod dat ik hem gedaan was ncl. porto, dus 50,50.
mvg,
XXXX

ik antwoord hierop

2:
dan heb je de adv niet goed door gelezen staat 2 maal duidelijk dat het bod
EXCL verzendkosten is
hoor het wel
mvg

jij antwoord weer

3:
Hallo,
jawel hoor Ik heb de advertentie prima gelezen.
M'n bod is beduidend meer dan je vraagprijs (30) 50,50 - 11.95 = 39,55
Daar wiil ik het bijhouden.
mvg,

ik weer ( pff )

4:
dan moet je hem toch nog eens lezen

dat is het zo'n beetje
als ie verzonden wordt komt er nog € 11,95 bovenop
( gewicht is meer dan 10 kilo )

dus je bod is excl staat ook boven aan gevinkt

Vraagprijs € 30,-
Actuele prijs onbekend
Ouderdom -
Verzendkosten exclusief
Hoogste bod € 50,50
Nieuwprijs € 500,-
Staat gebruikssporen
Garantie / bon nee

mvg

en vervolgens hoor ik niks meer in mijn ogen is dat dus zwaar waardeloos
waarop ik dus ook een feedback heb gegeven ( waar jij het niet mee eens bent )
wat je dan ook weer laat blijken via mial

5:
even voor jouw herinnering m'n antwoorden hieronder. Dus in je feedback
lieg je dus al zou ik je mail niet beantwoord hebben.
En bij deze asjeblieft :-)
http://tweakers.net/aanbod/userstats/184501

Ik vind het altijd erg zielig als mensen waarmee geen zaken zijn gedaan
uit frustratie een negatieve feedback gaan geven. Dan krijg je er van
mij ook eentje!
sterkte,
mvg,

hier zeg je dat ik lieg en hierboven geef je het zelf aan dat je die idd NIET hebt beantwoord ??
maar goed ik geef je weer een mail

6:
Heeft niks met frustratie te maken hoor
is gewoon een eerlijke feedback
en dan ben ik nog stil over je eerste mail
waar je een bod doet van 65 incl verzenden
( waarvan hier een kopie )

Onderstaand bericht is via Tweakers.net Vraag & Aanbod verstuurd op 03-07-2008 @ 21:00 vanaf IP: 195.241.237.XXX.
Het is een reactie op 'internet pc ' (V&A aangeboden: internet pc )

De afzender van deze e-mail is vanwege technische redenen 'noreply@tweakers.net'.
Elk modern mailprogramma zal echter bij het versturen van een antwoord op dit mailtje de mail verzenden naar de 'echte' afzender.

---------------------------
65 euro incl porto (dutchphoto)

deze gaat weg

AMD Athlon XP 2000+
2 x 256MB DDR1 PC2700
1 x DVD Brander NEC
1 x CD Brander Aopen
1 x EliteGroup K7S5A pro moederbord
1 x AVerMedia M156 PCI Analog TV/Radio kaart
1 x Sweex 5.1 PCI Sound Card
1 x MX400, nVidia, CMX8L-B-64M, Ge-Force2 AGP
1 x 40GB Seagate U serie 5 IDE ST340823A
1 x 40GB IBM Deskstar UDMA100 IC35L040AVER07-0
1 x A-drive ( floppy )

dat is het zo'n beetje
als ie verzonden wordt komt er nog ¤ 11,95 bovenop
( gewicht is meer dan 10 kilo )

zielig is het pas als het ongegrond is
in jou geval is dat dus zo BEGRIJPEND LEZEN
kan idd moeilijk zijn .
maar is prima zo hoor doet geen pijn
jij je ei kwijt en ik ook :)

mvg

en hierop zeg jij ik doe valsheid in geschrifte nou lekker dan jij stuurt mij een mail
en ik doe vals uhhh denk eerder dat je in een soort "ontkennings-status" zit
ja en dan wordt het ineens heel grimmig vanuit jou kant

7:
Haha, leuk die 65 euro heb ik nooit geboden. Ik gebruikt heel weinig
"vet" Verder zet ik in een email nooit m'n nick neer en zeker niet tussen ()
Laat maar zien waar ik dat geboden heb.
Je bent wel zielig zeg dat je een bericht van mij vervlast om je zin
door te drijven en dan nog zegt dat je niet gefrustreert bent!Kortom. Je
pleegt daarbij ook nog valsheid in geschrite en dat is een misdrijf. Ik
zal daar melding van gaan maken.Je hebt ook de faq overtreden door iets
uit te vachten met mij en daavoor twekares te misbruuiken. Ook daarvan
zal ik melding gaan maken bij de redacttie van tweakers.
FAQ punt 6 laatste alinea

"Verdere communicatie tussen potentiële handelspartners dient buiten
Tweakers.net B.V. om te geschieden, danwel via de op de site beschikbare
middelen.

Ga een naar het Riagg ;-)
Sterkte
je mail gaat vanaf nu direct naar dev>nul en ongelezen!

riagg en valsheid en melding enz enz
ik heb je daarop terug gemaild met jou "eigen"eerste mail met bod van 65 euro erbij
maar zoals je al aangeeft zal die meteen verdwijnen in de rommelbak
in deze mail had ik dit geschreven

8:
oei jij bent echt gefrustreerd
maar goed zal jou eigen mail hier aan hangen
wart je er mee doet mag je zelf weten
weet zeker dat ze bij tweakers dit ook wel kunnen opsporen
gaat namelijk via hun website.

dus ga je gang en doe wat je niet kunt laten ik hoor het wel van hun

mvg

nou bij deze dus mail kan worden opgevraagd en ik blijf erbij dat het gewoon heels slecht van jou kant uit gehandeld is na het bod van 50,50 EXCL verzending
vandaar ook mijn oprechte -2 feedback

mvg

ps niet zeggen dat jij geen negative feedback geeft
alleen als jij er 1 krijgt dan doe jij het terug is nogal een verschil
Tuurlijk. Ik ben het ook weleens ergens niet mee eens. Maar dat ga ik niet gelijk -1 of -2 punten uitdelen. In principe geef ik uitsluitend een negatieve feedback als er iets aan de levering mankeerde of als de levering niet overeen komt met hetgeen in de advertentie was aangeboden
je eerste negative feedback
http://tweakers.net/aanbod/userstats/236816
Beoordeling door Dutchphoto - donderdag 3 juli 2008 - score: -2 (advertentie)
Dat ik een hoger bod had gekregen via e-mail dan het bod van "allegames" betekent nog niet dat de camera verkocht was.Hij, allegames had dus ruimte genoeg om een tegenbod te doen.Dat had hij uit m'n e-mail kunnen halen.<br>
Ipv. vond hij het belangrijker om een negatieve feedback te geven dan een tegenbod te plaatsen<br>
<br>
En ter herinnering:<br>
<br>
"disclaimer:<br>
Biedingen zijn niet bindend. Zowel koper als verkoper behouden zich het recht voor niet te hoeven kopen/verkopen zonder opgaaf van redenen."<br>
<br>
(FAQ punt 13)

en nu je tweede
http://tweakers.net/aanbod/userstats/184501
Beoordeling door Dutchphoto - donderdag 10 juli 2008 - score: -2 (advertentie)
Het bod (50,50)dat ik deed was incl. porto dat heb ik geprobeerd de verkoper duidelijk te maken, maar helaas tevergeefs. Daarbij was mijn bod ruim 8 euro hoger dan zijn vraagprijs (30 euro) excl. porto.

Ik heb dus gewoon z'n mailtjes, behalve de laatste beantwooord maar wilde niet in een hopeloze discussie belanden die nergens toe zou leiden, vandaar.

Ik heb dus verder geen zaken met deze tweaker gedaan.En zal dat in de toekomst ook niet gaan doen.

en derde

http://tweakers.net/aanbod/userstats/217414
Beoordeling door Dutchphoto - vrijdag 13 juni 2008 - score: -2 (advertentie)
Devguru kan niet lezen

Ik wijs hem nog even vooral op [URL=Lees de FAQ alvorens je een advertentie plaatst of reageert op advertenties.[/URL] punt 13 van de FAQ

Dan lig ik sinds 31 Mei het het Rotterdamse Erasmus MC alwaar ik op diezelfed dag een nieuwe lever kreeg.Gisteren kreeg ik pasa m'n laptopje hier bij mij. Kon dus niet eens reageren.

Zijn reply is dus nogal prematuur, onterecht en zeker ongewenst te noemen.

Geen aanrader deze als potentiele koper!

en deze zijn NADAT jij een negative feedback hebt gekregen !!

[ Voor 17% gewijzigd door Gman2oo6 op 11-07-2008 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het juist prima als er feedback mag worden gegeven als wél is geboden maar vervolgens geen deal volgt. Dit voorkomt hopelijk dat V&A een Marktplaats wordt met lolbroeken die overal onzinbiedingen neerzetten. Dat zou de kwaliteit van V&A niet ten goede komen. Als je niet van plan bent te kopen moet je ook niet bieden. Simpel.

@Dutchphoto:

"
Verdere communicatie tussen potentiële handelspartners dient buiten Tweakers.net B.V. om te geschieden, danwel via de op de site beschikbare middelen."

is de zaak dus wel "uitvechten"via de tweakers website.En dat is dus niet toegestaan!'
Het woordje 'danwel' heb je niet gelezen? Het is ook toegestaan te communiceren via de op de Tweakers.net website beschikbare middelen (waaronder dus feedback).

Maar goed V&A lijkt me inderdaad niet de juiste plek voor modder gooien. Wél is het zo dat V&A feedback niet enkel bedoeld is voor alleen positieve feedback. Ook negatieve feedback moet een plaats kunnen hebben.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speelkwartier is over :/ Ik ga eerst eens even puinruimen.
Valt mee, kreeg de indruk dat er over en weer tig beoordelingen waren gegeven...

Dutchphoto: Er is de mogelijkheid tot het plaatsen van feedback als er concrete pogingen gedaan zijn om tot een overeenkomst te komen - en die poging moet geëindigd zijn (danwel in koop, danwel niet in koop). Daarbij mag het al dan niet tot verkoop komen op zich geen argument zijn. De ervaringen tijdens onderhandelingen kunnen dat wel zijn.

Overigens ben ik ernstig verbaasd dat je durft te reppen over "uit wraak" terwijl je zelf gewoon negatieve feedbacks terugplaatst "omdat de ander er een bij jou plaatste". Hoe wil je dat kwalificeren dan?

Ik denk dat iedereen maar gewoon de inmiddels geplaatste feedbacks moet slikken, en er voor een volgende keer over moet nadenken hoe zaken te doen.

Tenslotte, en offtopic, was ik behoorlijk verbaasd over je 90-euro laptop-verhaal die na 1,5 maand ermee ophoudt (hij deed het dus goed) en dat je dan garantie verwacht... Ik denk dat als je dat soort dingen verwacht, je nog een hoop teleurstellingen gaat meemaken. Als je morgen voor 2000 euro een 2e hands auto koopt en die gaat na een maand kapot, dan zie je ook echt niets terug.
Dan kan je de staat van de auto nog redelijk bepalen, maar wanneer een harddisk crasht na 1,5 maand... Vreemd om dat verkoper aan te rekenen.

Ik vermoed dan ook dat deze houding ten opzichte van 2e hands aan- en verkopen een deel van het probleem vormen. Je verwacht onredelijk veel, maar als een ander iets verwacht schroom je niet om voor een paar luizige euro meer het naar iemand anders te doen zonder je te realiseren dat je iemand anders teleurstelt.
Dit alles is niet iets wat ik je als crew wil vertellen omdat je het wat T.net betreft per se zou moeten veranderen, maar puur om jezelf te helpen handel wat prettiger te laten zijn voor jou en anderen.

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:34:
Speelkwartier is over :/ Ik ga eerst eens even puinruimen.
Valt mee, kreeg de indruk dat er over en weer tig beoordelingen waren gegeven...
Klopt, maar zie hieronder.
Dutchphoto: Er is de mogelijkheid tot het plaatsen van feedback als er concrete pogingen gedaan zijn om tot een overeenkomst te komen - en die poging moet geëindigd zijn (danwel in koop, danwel niet in koop). Daarbij mag het al dan niet tot verkoop komen op zich geen argument zijn. De ervaringen tijdens onderhandelingen kunnen dat wel zijn.
Die zijn gedaan. Ik heb verkoper geschreven dat mij bod incl. porto was.Zoals beschreven zat ik al boven zijn vraagprijs. Daarmee was hij het niet eens. Echter. Hij kan volgens de faq geen enkel recht ontlenen aan mijn bieding. En ik kan dus zonder opgaaf van reden een koop annuleren. Is mij ook weleens gebeurd. Onlangs nog 2x Maar dan ga ik geen negatieve feedback schrijven. Zo kinderachtig ben ik niet.
Overigens ben ik ernstig verbaasd dat je durft te reppen over "uit wraak" terwijl je zelf gewoon negatieve feedbacks terugplaatst "omdat de ander er een bij jou plaatste". Hoe wil je dat kwalificeren dan?
Als je mij stukje heb gelezen dan had je bovenstaand antwoord niet gegeven.Ik ga daarin zelf ook met de billen "bloot"

"Simpel (primitief) als we ziijn geldt er natuurlijk altijd "oog om oog, tand om tand".

Daar behoor ik ook toe!

[quote]Ik denk dat iedereen maar gewoon de inmiddels geplaatste feedbacks moet slikken, en er voor een volgende keer over moet nadenken hoe zaken te doen.
[/'quote]

Nou dat ben ik dus niet met je eens.Want je kan wel elk "kul"argument aanvoeren om een negatieve feedback to plaatsen.
Tenslotte, en offtopic, was ik behoorlijk verbaasd over je 90-euro laptop-verhaal die na 1,5 maand ermee ophoudt (hij deed het dus goed) en dat je dan garantie verwacht... Ik denk dat als je dat soort dingen verwacht, je nog een hoop teleurstellingen gaat meemaken. Als je morgen voor 2000 euro een 2e hands auto koopt en die gaat na een maand kapot, dan zie je ook echt niets terug.
Dan kan je de staat van de auto nog redelijk bepalen, maar wanneer een harddisk crasht na 1,5 maand... Vreemd om dat verkoper aan te rekenen.
Ik denk wel dat je mag verwachten dat als je iets koop, ook 2dehands dat je er nog even wat langer mee kunt werken dan 2 maanden.
Er worden wel oudere zaken verkocht die het nog jaren doen. Dus je redenatie gaat niet niet helemaal, eerlijk gezegd in het geheel niet op, Floppus

Nee. Ik heb vanaf het begin m'n twijfels gehad over de laptop.Er was, zoals ik beschreef en later pas zag een stukje uit de zijkant, er zat verf op de kast. Dat was allemaal niet beschreven in de add.

Ik kan stellen hetgeen ik verkoop dat dat er niet na twee maanden mee uitscheid.En ik durf daarop rustig 3 maanden garantie te geven.Mits men het artikel op de juiste wijze behandeld.
Omdat ik weet wat ik verkoop.Van alles wat ik hier en elders verkocht heb heb ik nog nooit een mailtje gehad dat het defect is gegaan na een bepaalde tijd. Ik ga er dus vanuit dat het nog werkt. Nou dat zegt genoeg.Die laptop is overigens het eerst artikel dat na 1.5 maand ermee stopt. Voor de rest werk t alles hier nog wat ik 2dehands via TW of elders gekocht hebt.
Ik vermoed dan ook dat deze houding ten opzichte van 2e hands aan- en verkopen een deel van het probleem vormen. Je verwacht onredelijk veel, maar als een ander iets verwacht schroom je niet om voor een paar luizige euro meer het naar iemand anders te doen zonder je te realiseren dat je iemand anders teleurstelt.
Dit alles is niet iets wat ik je als crew wil vertellen omdat je het wat T.net betreft per se zou moeten veranderen, maar puur om jezelf te helpen handel wat prettiger te laten zijn voor jou en anderen.
Ik dacht het niet. Het enige dat ik verwacht is dat het een tijd blijft werken in alle redelijkheid.En daarmee bedoel ik geen jaren. Maar 1.5 maanden is een beetje kort hoor.En je kan er zelf heel weinig aan doen om die hdd defect te maken als je hem gewoon hebt gebruik, zoals ik in het ziekenhuis, daar waar hij voor gemaakt is. Ik laat nooit iets uit m'n handen vallen omdat ik daar gewoon op let. Overigens teleurstelling bij een ander daar ben ik niet schuldig aan.

Floppus toch. ik kan toch niet meer gaan betalen voor iets dat het niet waard is om een teleustelling bij een ander te voorkomen. Of doe jij dat wel?:) Trouwens ik had a meer geboden, 8 euro meer dan zijn vraagprijs!

Kortom. Ik heb volgens de eigen faq van tweakers geen enkele verplichting als koper of als verkoper. Tsja en dat de potentiele koper of verkoper daar een probleem mee heeft is niet mijn probleem. Het is wel zo! Dus volgens de FAQ sta ik geheel in m'n recht!

En om daar dan gelijk "strafpunten"voor te geven is en blijft redelijk kinderachtig en m.i is dat ook niet het doeld va het feedback system.Dat vind ik eigenlijk jezelf verlagen. En ik probeer daar zelf niet (meer) aan toe te geven. Maar ik hem wel het recht om mijn "zegje"erover te doen.
En ondanks het feit dat ook het plaatsen van PM niet toegestaan is, ik ben er ooit ook eens voor gewaarschuwd toch even onderstaande quote uit een van z'n berichten

Gman2ooo schreef me dan ook
"maar is prima zo hoor doet geen pijn
jij je ei kwijt en ik ook :)

mvg"
.............en dat zegt mij voldoende!

En dat hij dan in een laatste mailtje gaat zeggen dat ik al eens eerder een hoger bedrag zou hebben geboden gaat mij iets te ver. En hij stuurt mij dan een door hem aangepast mailtje op een wijze zoals ik NOOIT zou schrijven.

"65 euro incl porto (dutchphoto)"

Dan ben je toch redelijk zielig bezig? Vandaar dat hij van mij -2 kreeg, en nergens anders om. Valsheid in geschriften "materiele valsheid"is een misdrijf!
Ik zet nooit m'n nick tussen "brackets" en gebruik geen vet. Ik start m 'n nick doorgaans met een hoofdletter. Bovenstaand heb ik in het geheel niet geschreven.

Ik had wel anders verwacht van Limburgers Ik ken ze en heb zelf 8 jaar in Heerlen en Kerkrade gewoon :)

Overigens. Ik lees het meer, onzinnige feedbacks die helemaal nergens opslaan en puur uit wraak zijn geplaatst.Gebeurd ook in de pricewatch vwb winkels en webshops.
Nogmaals pleit ik voor een andere feedback systeem waarbij dit niet of nauwelijks mogelijk is.

Oja inmiddels heb ik weer een positieve feedback erbij 8) Goed. Voor 95% heb ik positieve ervaring met andere tweakers.

ps Gman2ooo zou ik vriendelijk (zoals ik altijd ben:) willen verzoeken geen prive informatie, o.a over mijn gezondheid en ziekenhuisverblijf van mij te misbruiken om z'n gelijk te krijgen. Ook niet als ik zelf deze openbaar gemaakt heb.Die info misbruiken voor je eigen voordeel vind ik een crime!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ik heb hier weinig mee te maken en geen ervaringen met het feedbacksysteem, maar wil wel even kwijt dat, als 3e persoon, je me een stug en eigenwijs persoon lijkt Dutchphoto. Probeer eens een beetje los te laten van je principes. Ik zou ook niet geaccepteerd hebben dat je het incl. porto wil hebben terwijl er duidelijk in de ad staat dat het ex is. Of je nou meer biedt of niet zal me dan een worst zijn. Tevens is een bod niet bindend, maar het is zeer kinderachtig om dat als argument te gaan gebruiken terwijl je weet dat hier juist veel minder/geen MP-praktijken voorkomen zoals bieders die uiteindelijk niet tot koop overgaan. (en al gebeurt het wel, dan staat dat als argument gebruiken imho gelijk aan "[xxx] deed het ook mama, dus deed ik het ook...") ;)

edit: ohja en garantie op een 2e-hands laptop? Laat me niet lachen. Als je het ding niet vertrouwde had je het meteen moeten melden en terugsturen. Doe je dat niet, dan kan je niet achteraf gaan zeuren. Punt.

[ Voor 21% gewijzigd door Wokkels op 11-07-2008 11:52 ]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:16:
[...]

Ik denk wel dat je mag verwachten dat als je iets koop, ook 2dehands dat je er nog even wat langer mee kunt werken dan 2 maanden.
Er worden wel oudere zaken verkocht die het nog jaren doen. Dus je redenatie gaat niet niet helemaal, eerlijk gezegd in het geheel niet op, Floppus
Het lijkt alsof je iets van een consumentenrecht verwacht, maar dat gaat simpelweg niet op tussen particulieren. Ook bij 2e hands zaken liggen zaken anders.
Je kan simpelweg niet 2 maanden voor de tijd voorspellen dat een HDD kapot gaat. De pech was voor verkoper geweest als het was gebeurd voor verkoop, nu is het jouw pech. Ik begrijp dat het misschien vervelend voor je is, maar je kan er niemand op aanspreken.
Floppus toch. ik kan toch niet meer gaan betalen voor iets dat het niet waard is om een teleustelling bij een ander te voorkomen. Of doe jij dat wel?:) Trouwens ik had a meer geboden, 8 euro meer dan zijn vraagprijs!
Wederom wil je niet zien waar het om gaat. Het gaat er niet om dat je natuurlijk de beste prijs wil krijgen, het gaat erom hoe je dat dan afhandelt. Als je bijvoorbeeld al contact hebt gehad en afgesproken en het daarna alsnog cancelt, dan laat dat een vieze smaak achter. Ook andere manieren van communicatie kunnen slecht vallen. Wat ik je wil duidelijk maken is dat de manier waarop vaak meer bepaalt hoe het gevoel is dan de daadwerkelijke transactie - en ik denk inderdaad dat je manier van communiceren hier best aan ten grondslag kan liggen.

Voor de rest is het voor mij geen issue; je wil op basis van negatieve feedback - waar je naar mijn smaak zelf aan hebt bijgedragen - een ander systeem.
User Feedback mag niet de hoogste prioriteit hebben, maar het vergelijken met de ShR, die dagelijks gecontroleerd wordt is toch niet echt reeel.

Overigens gaat het helemaal niet over het feedbacksysteem, maar worden hier nog steeds alleen maar argumenten aangedragen waarom de ander ongelijk heeft. Dat mag nu stoppen, anders gaat het topic net zo hard op slot.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wokkels schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:50:
Ik heb hier weinig mee te maken en geen ervaringen met het feedbacksysteem, maar wil wel even kwijt dat, als 3e persoon, je me een stug en eigenwijs persoon lijkt Dutchphoto.
Dat blijkt anders niet uit de feebdabks die ik krijg 8)
Probeer eens een beetje los te laten van je principes.
Misschien zou jij er eens wat (meer) principes op na moeten houden :+
Ik zou ook niet geaccepteerd hebben dat je het incl. porto wil hebben terwijl er duidelijk in de ad staat dat het ex is. Of je nou meer biedt of niet zal me dan een worst zijn. Tevens is een bod niet bindend, maar het is zeer kinderachtig om dat als argument te gaan gebruiken terwijl je weet dat hier juist veel minder/geen MP-praktijken voorkomen zoals bieders die uiteindelijk niet tot koop overgaan
Nou dat mag. Dat doe ik ook. Maar dat neemt toch niet weg dat ik een bod *mag* doen incl. porto? De verkoper heeft dan alles recht om het te weigeren. En zo ook de koper om *niet* te kopen. Dat staat toch ook duidelijk omschreven in de faq (punt 13)
Als dat biod niet bevalt en de verkoper maakt daar "stennis"over en schrijft een negatieve feedback dan vind ik dat nogal "zielig"
edit: ohja en garantie op een 2e-hands laptop? Laat me niet lachen. Als je het ding niet vertrouwde had je het meteen moeten melden en terugsturen. Doe je dat niet, dan kan je niet achteraf gaan zeuren. Punt.
lees jij eerst het hele verhaal eens dan had je ook niet met deze opmerking gekomen!
Overigens is je opmerking autobiografische te noemen? :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 12:05:
[...]

Het lijkt alsof je iets van een consumentenrecht verwacht, maar dat gaat simpelweg niet op tussen particulieren. Ook bij 2e hands zaken liggen zaken anders.
Je kan simpelweg niet 2 maanden voor de tijd voorspellen dat een HDD kapot gaat. De pech was voor verkoper geweest als het was gebeurd voor verkoop, nu is het jouw pech. Ik begrijp dat het misschien vervelend voor je is, maar je kan er niemand op aanspreken.
Jawel dat kan wel hoor. Men heeft daarvoor ooit een de volgende afkorting voor uitgevonden "MTBF"

Als je dus ongeveer weet hou oud eea is dan kun je heel simpel berekenen wanneer zo''n drive de geest geeft.

[...]
Wederom wil je niet zien waar het om gaat. Het gaat er niet om dat je natuurlijk de beste prijs wil krijgen, het gaat erom hoe je dat dan afhandelt.
Jawel hoor. Maar er viel weinig af te handelen omdat er niet tot koop is overgegaan.Nogmaals verwijs ik naar de faq punt 13.
Als je bijvoorbeeld al contact hebt gehad en afgesproken en het daarna alsnog cancelt, dan laat dat een vieze smaak achter. Ook andere manieren van communicatie kunnen slecht vallen. Wat ik je wil duidelijk maken is dat de manier waarop vaak meer bepaalt hoe het gevoel is dan de daadwerkelijke transactie - en ik denk inderdaad dat je manier van communiceren hier best aan ten grondslag kan liggen.
Ik heb geen afspraken gemaakt. Ik heb een bod gedaan. En omdat niet tot overeenstemming gekomen kon worden is de koop niet doorgegaan. Floppes. Jij probeert eea "smeriger"te maken dan het in werkelijkheid is.

Met mijn manier van communiceren is niets mis mee. Nogmaals verwijs ik naar m'n positieve feedbacks. Echter. Ik ben wel recht door zee en zeg wat ik te zeggen heb en dat valt meestal niet in goede aarde.Directheid "steekt"
Maarja dat is mijn probleem niet. Het is ook een vorm van eerlijkheid.
Voor de rest is het voor mij geen issue; je wil op basis van negatieve feedback - waar je naar mijn smaak zelf aan hebt bijgedragen - een ander systeem.
User Feedback mag niet de hoogste prioriteit hebben, maar het vergelijken met de ShR, die dagelijks gecontroleerd wordt is toch niet echt reeel.
Omdat ik een bod doe dat de ander niet bevalt, LOL!
Overigens gaat het helemaal niet over het feedbacksysteem, maar worden hier nog steeds alleen maar argumenten aangedragen waarom de ander ongelijk heeft. Dat mag nu stoppen, anders gaat het topic net zo hard op slot.
Hmm, dat lijkt erop dat als jij je gelijk niet krijgt je gewoon even het topic op slot gooit :+
Ik heb nu al spijt dat ik een "full" hebt genomen.
Ik ga me inieder geval niet meer verlagen tot het geven van negatieve feedbacks omdat een ander dat bij mij doet.

Ik blijf zeggen dat het feedback systeem een "upgrade"moet hebben zodat over de afhandeling van een "koop"of "verkoop" een feedback gegeven kan worden. En dus niet over het wel of niet overeen kunnen komen van een prijs, bod o.i.d.Je kan het altijd met elkaar oneens zijn, maar omdat te uiten in het feedback systeem lijkt mij niet reeel.

Ik ga ervanuit dat "Floppes" dit topic op slot gooit. Ook al doet hij dat niet kom ik niet meer hierop terug. ff zoeken hoe ik deze discussie kan "untaggen" en gevonden "bookmarks" :)

Ik dacht nl. een aardige discussie aangezwengeld te hebben. Maar marktplaats idee-en schijnen toch de overhand te hebben helaas.En niet de kwaliteit van wat je verkoopt/koopt. Jammer!
Men mag mij, in alle redelijkheid altijd aanspreken op hetgeen door mij verkocht is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-10 18:31
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:49:
[...]

Jawel dat kan wel hoor. Men heeft daarvoor ooit een de volgende afkorting voor uitgevonden "MTBF"

Als je dus ongeveer weet hou oud eea is dan kun je heel simpel berekenen wanneer zo''n drive de geest geeft.
Nee. Wat jij beschrijft zou je afkorten met "TBF" - time before failure. Het woord "Mean", gemiddelde, maakt het dus onberekenbaar.

Een laptop met een MTBF van 5 jaar zal gemiddeld dus vijf jaar meegaan. Van 1000 van die laptops zullen er 500 langer dan 5 jaar meegaan en 500 korter. Kan best zijn dat 'ie na een maand kapot gaat, na een jaar of na drie jaar. Het valt dus niet uit te rekenen voor een individueel model.

Dus als je iets op de tweedehands markt koopt, dan doe je dat met de wetenschap dat het in principe na een maand kapot kan gaan. Doet 'ie dat, dan is dat gewoon domme pech (tenzij je kan aantonen dat de vorige eigenaar iets verzwegen heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 13:49:
[...]

Hmm, dat lijkt erop dat als jij je gelijk niet krijgt je gewoon even het topic op slot gooit :+
Ik heb nu al spijt dat ik een "full" hebt genomen.
Ik ga me inieder geval niet meer verlagen tot het geven van negatieve feedbacks omdat een ander dat bij mij doet.

Ik blijf zeggen dat het feedback systeem een "upgrade"moet hebben zodat over de afhandeling van een "koop"of "verkoop" een feedback gegeven kan worden. En dus niet over het wel of niet overeen kunnen komen van een prijs, bod o.i.d.Je kan het altijd met elkaar oneens zijn, maar omdat te uiten in het feedback systeem lijkt mij niet reeel.

Ik ga ervanuit dat "Floppes" dit topic op slot gooit. Ook al doet hij dat niet kom ik niet meer hierop terug. ff zoeken hoe ik deze discussie kan "untaggen" en gevonden "bookmarks" :)

Ik dacht nl. een aardige discussie aangezwengeld te hebben. Maar marktplaats idee-en schijnen toch de overhand te hebben helaas.En niet de kwaliteit van wat je verkoopt/koopt. Jammer!
Men mag mij, in alle redelijkheid altijd aanspreken op hetgeen door mij verkocht is
Als je met inhoudelijke verbeterpunten komt, dan staan we daar altijd voor open. Nu is het meer het statement dat het niet goed is met als enige onderbouwing dat iemand een negatieve feebback heeft geplaatst waar je niet blij mee bent.

Je houding hier is verre van constructief. Ik geef aan dat als de discussie enkel een welles nietes tussen een koper en verkoper blijft gaan, dat daar geen plaats voor is. Dat mogen jullie onderling uitvechten. Zolang het hier om inhoudelijke discussie gaat over het algemeen en er verbetervoorstellen komen dan is er niets aan de hand.
Dat je daar gelijk een conclusie verbindt dat ik het topic nu wel op slot zal gooien, maar dat je er sowieso niet meer naar kijkt onderstreept je houding; je krijgt je zin niet en wuift dus alles weg, het zal nooit aan jou liggen.

Mensen komen met constructief bedoelde opmerkingen over hoe je je verblijf hier zo prettig mogelijk kan maken, maar je wil het niet zien. Maargoed de rest van de wereld zal wel gek zijn- jij in ieder geval niet.

Dit is wat mij betreft de laatste gelegenheid om terug te gaan naar een discussie over hoe V&A feedback dan zou moeten en anders gaat het inderdaad op slot.
Pagina: 1