[Crossfire] ATI 3850 met 4850 of 4870

Pagina: 1
Acties:

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:11
Hallo mensen,

ik heb een vraagje,

ik heb nu een tijdje een HD 3850 OC van club3d nou ben ik van plan om een uitbreiding te doen met een nieuwe videokaart, zoals in de title staat een 4850 of een 4870.

nou is mijn vraag kunnen deze onder crossfire werken. ik weet niet of mijn 3850 al CrossfireX ondersteuning heeft.

de rest van mijn specs zijn:

Mobo: Gigabyte P35-DQ6 ... je die met dat enorme flatgebouw derop.
Mem: G.skill pc6400 4-4-4-12
CPU: Intel e4500 @ 3,3 GHZ

ik hoop dat ik zo voldoende informatie heb gegeven om mijn vraag te beanwoorden.

Alvast bedankt :>

Verwijderd

Dit wordt officieel niet ondersteund. Officieel gezien kan jij kaart in CF-X werken met andere kaarten uit de 38x0 serie (als ik me niet vergis, weet niet hoe dit zit met low-budget modellen).

Er zijn gehackte drivers waarmee het 'werkt', maar de prestaties zijn er niet naar, soms zelfs minder dan een enkel 48x0.

Beste is dus om het maar gewoon uit je hoofd te zetten en hopen dat je nog wat kunt vangen voor je 3850, voordat je overstapt naar een 48x0 ;)

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:11
ok ja zoiets dacht ik eigenlijk al maar ik wou het eigenlijk even zeker weten.

ik kan mijn 3850 die ik nu heb al voor 60 euri weg tikken dus ik denk dat ik dan gewoon maar een 4870 koop dan hoop ik dat ik wel voor een tijdje klaar ben.

en ik hoop dat mijn CPU niet een bottleneck word :( ...

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:46
Vreemd. Bij CDRomland in Breda werd mij verteld dat mijn huidige HD 3870 wel in CFX zou kunnen werken met me nieuwe HD 4870. Dus wie heb er nu gelijk?

Heb geen CF bord, laat staan sloten over dus testen gaat niet...

Verwijderd

Zie CJ's second post in het ATi nieuws en discussie topic, dit zijn de combinaties zoals AMD ze officieel ondersteund:

http://game.amd.com/us-en...CF_combo_chart_July08.jpg

En die verkoper daar mag zich eens even flink achter zijn oren krabben. Ik heb er dan geen ervaring mee, maar iets zegt mij dat de gemiddelde huis- tuin- en keuken- gebruiker een 3870 en 4870 in CFX niet aan de praat gaat krijgen.