12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Ik heb gewoon wat metingen uit de losse pols gedaan mbv dd en cp. Zal straks eens Bonnie++ draaien, maar ik verwacht niet dat de resultaten veel zullen verschillen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 00:22:
Hoe benchmark je? 30MB (megabyte) per seconde lijkt me een prima score...
Tevens heb ik alles dubbel getest, dus ik heb ook getest hoe Linux het doet op NTFS en hoe OS X presteert met HFS+. En alleen met de OS X + NTFS-3g combo is de performance zo laag, dus het lijkt echt die combinatie te zijn die de problemen veroorzaakt.
En hoe kom je erbij dat 30MB/s prima is? Voor een wat ouder laptopschijfje misschien wel, maar niet voor een Spinpoint F1 met een dichtheid van 334MB per platter
[ Voor 13% gewijzigd door HarmoniousVibe op 11-07-2008 15:53 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Verwijderd
Ik zal het even nuanceren.. 30MB levert een prima bruikbare schijf op, al kan de disk zelf inderdaad een stuk sneller.LB06 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:52:
[...]
En hoe kom je erbij dat 30MB/s prima is? Voor een wat ouder laptopschijfje misschien wel, maar niet voor een Spinpoint F1 met een dichtheid van 334MB per platter.
Zie je bij het meten overigens ook dat het processorgebruik naar 100% springt, of zit het wachten ergens anders?
Ah zo. Klopt, 30MB/s is op zich nog best bruikbaar, maar daar heb ik die schijf natuurlijk niet voor gekocht. Ik heb hem aangeschaft voor top-notch performance, niet voor nog net acceptabele performance
. Zeker aangezien het gaat om gróte brokken sequentiele data.
Om op je tweede vraag antwoord te geven: volgens mij trekt mijn CPU slechts +/- 5% load, dus het moet ergens anders aan liggen.
Om op je tweede vraag antwoord te geven: volgens mij trekt mijn CPU slechts +/- 5% load, dus het moet ergens anders aan liggen.
Pagina: 1