• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Na een defecte videokaart,
is gisteren de nieuwe 8800 gts van MSI binnengekomen, samen met een geheugen upgrade, 2 x 1gb ocz pc 6400 platinum.

Een installatie van XP die nog op de pc stond werkte naar behoren (zonder drivers). Maar omdat vista geinstalleerd zou worden, heb ik de pc geformatteerd, en vervolgens vista aan het installeren gezet.
Toen de vista installatie klaar was, en bezig was met de laatste reboot, bleef de pc rebooten na het post-scherm.
Ik heb het oude kingston geheugen van 1gb er weer in gezet, maar dat verhielp het probleem niet. Ook switchen tussen de sloten van het geheugen had geen gevolgen.
Alle bios-instellingen nagekeken, voltages van geheugen etc. is allemaal zoals het hoort, bij kingston 1.85, en bij ocz 2.0 gedaan.

Overige specs van systeem:
Antec Sonata Lifestyle II (450wt)
Intel E6400
Seagate 160gb
MSI p965 NEO

kimi

Verwijderd

Heb je toevallig nog een andere graka (bijv. PCI) liggen om even mee te testen?

Verwijderd

Kun je wel booten van CD dan weet je als het aan hardware/software ligt. :)

• yorkick
  • Nu online
bij andere graka , wel pci-e, deed hij het ook niet,
en over dat booten van cd, dat is het probleem,
als vista klaar is met de install, reboot hij nog 1x met behulp van cd om de laatste settings te voltooien, en als hij daaarmee bezig is blijft hij dus rebooten.
Het lijkt mij dus dat hij drivers geinstalleerd heeft oid, en daardoor niet meer werkt?

kimi

Verwijderd

yorkick schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 23:40:
en over dat booten van cd, dat is het probleem,
als vista klaar is met de install, reboot hij nog 1x met behulp van cd om de laatste settings te voltooien, en als hij daaarmee bezig is blijft hij dus rebooten.
Maar wat gebeurt er dan als je de CD eruit haalt?

• yorkick
  • Nu online
dan blijft hij ook gewoon rebooten na het post scherm

kimi

• yorkick
  • Nu online
Pc weer geformatteerd, en windows xp installatie erop gezet.
Windows start netjes op en alles werkt naar behoren, ook na het installeren van vga-driver.
Moederbord driver-cd's zijn kwijt, dus installatie van chipsetdriver op andere pc van internet gehaald en via usb-stick op de pc gezet. Als ik de installatie opstart krijg ik de melding: "De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie van de toepassing onjuist is. Het opnieuw installeren van de toepassing kan dit probleem oplossen."

Dit is geprobeerd met het nieuwe geheugen, en met het oude kingston geheugen. Ook in safe-mode heb ik het geprobeerd, maar niks van dit allen werkte.

De installatie van de chipsetdriver heb ik ook op de pc getest waar ik hem had gedownload, die pc heeft een p5b en dezelfde chipset. Op deze pc werkte de installatie gewoon goed. Dus het ligt niet aan de software.

kimi

• yorkick
  • Nu online
MSI gemaild over het probleem, ze hebben me een nieuwe driver gelinkt, van intel, maar deze geeft precies dezelfde foutmelding.
Videokaart en geheugen werken allebei goed. Dus ik vraag me nu af waar het aan ligt :?

kimi

Pagina: 1