Mijn remlichten werken niet meer
Ik zie geen gesprongen zekeringen (neem aan dat ze op de zekeringen voor de achterlichten zitten?) en als ik de kabel bij de brake light switch bij het pedaal doorverbind krijg ik ook geen licht dus daar lijkt het ook niet aan te liggen. Verder werken alle lichten. Ik weet niet of het toeval is of dat het er wel mee te maken heeft, maar er stond een laagje water in m'n rechter achterlicht. De fitting was zeiknat en vies, maar het rare is dat het gewone licht het wel weer gewoon doet.
Ok, ik ben met de multimeter aan de gang gegaan, de volgende dingen heb ik gevonden.
Ik heb gemeten op de fitting voor het achterlicht en voor het remlicht. Eerst de waardes voor het gewone licht.
Aan links: oneindig weerstand/12v
Aan rechts: oneindig weerstand/12v
Uit links: 5 ohm/0v
Uit rechts: 3,2 ohm/0v
Dit heb ik gedaan ter referentie. Nu voor de remlichten, ik heb hiervoor het stekkertje bij de brake light switch doorverbonden.
Aan links: 1e keer: oneindig weerstand/0v. 2e meting: 7 ohm/0v.
Aan rechts: 1e keer: 3,2 ohm/0v. 2e meting: 1,5 ohm/0v
Uit links: 18k ohm/0v
Uit rechts: 18k ohm/0v
De verschillen in die ene meting van de remlichten aan heb ik een 2e keer gedaan omdat er de eerste keer andere waarden waren, 2e lagen tegen elkaar. Ik vermoed dat dit lag aan het doorverbinden; ik heb gewoon een paar koperadertjes erin geduwd en de 2e keer was wat ik erin duwde een stuk dikker.
Ik vind het raar dat bij de achterlichten er weerstand is wanneer ze aan staan en geen wanneer ze uit zijn terwijl het bij de remlichten andersom is. Maar als ik zie bij de remlichten dat er verschil is in weerstand, kan ik dan concluderen dat er geen sprake is van kortsluiting? Ik heb een systeem met massaonderbreking. Ik heb nog iets gevonden op internet, kan iemand mij vertellen waar het relais zit waarover ze spreken in dit stukje in een Civic EG5?:
Ok, ik ben met de multimeter aan de gang gegaan, de volgende dingen heb ik gevonden.
Ik heb gemeten op de fitting voor het achterlicht en voor het remlicht. Eerst de waardes voor het gewone licht.
Aan links: oneindig weerstand/12v
Aan rechts: oneindig weerstand/12v
Uit links: 5 ohm/0v
Uit rechts: 3,2 ohm/0v
Dit heb ik gedaan ter referentie. Nu voor de remlichten, ik heb hiervoor het stekkertje bij de brake light switch doorverbonden.
Aan links: 1e keer: oneindig weerstand/0v. 2e meting: 7 ohm/0v.
Aan rechts: 1e keer: 3,2 ohm/0v. 2e meting: 1,5 ohm/0v
Uit links: 18k ohm/0v
Uit rechts: 18k ohm/0v
De verschillen in die ene meting van de remlichten aan heb ik een 2e keer gedaan omdat er de eerste keer andere waarden waren, 2e lagen tegen elkaar. Ik vermoed dat dit lag aan het doorverbinden; ik heb gewoon een paar koperadertjes erin geduwd en de 2e keer was wat ik erin duwde een stuk dikker.
Ik vind het raar dat bij de achterlichten er weerstand is wanneer ze aan staan en geen wanneer ze uit zijn terwijl het bij de remlichten andersom is. Maar als ik zie bij de remlichten dat er verschil is in weerstand, kan ik dan concluderen dat er geen sprake is van kortsluiting? Ik heb een systeem met massaonderbreking. Ik heb nog iets gevonden op internet, kan iemand mij vertellen waar het relais zit waarover ze spreken in dit stukje in een Civic EG5?:
I was having similar problems with my 1990 civic. I found the fix....at least for the civic and since the two vehicles use similar parts it may help. There is a headlight relay switch in the upper left side of the glove compartment area. In the civic it was held in place by one small screw. Once removed the relay comes apart easily. Have a close look inside at the soldered areas....mine had a hairline crack on one of the larger contacts probably caused from vibration. I carefully re-soldered the crack and put the part back in and solved all the electrical problems I was having with the brake lights and headlights. The dealer wanted $90.00 for the relay...your choice. Cheers
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel