Toon posts:

opzetten ftp server met bulletproof ftp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben aan het proberen om van mijn oude comp. een ftp server te maken. Ik wil dit doen met bulletproof ftp want ik hoorde dat dit een goed programma daarvoor is.
Nou heb ik het probleem dat ik achter een router zit (linksys WRT54G).
Ik las ergens dat ik dan de DMZ moet enablen dus dat heb ik gedaan maar daar moet ik een DMZ Host IP Address invoeren. (ik weet niet wat deze moet zijn).

Ik heb bulletproof ingesteld op passive ip en bij fixed ip heb ik mijn ip-adres opgegeven zoals hij staat op whatsmyip.net.

Ik heb poort 20 en 21 ge-forward in mijn router. Heb in bulletproof 'listen on portnumber' 21 gezet.

Dit is hoever ik kwam d.m.v. opzoeken op internet en fora's lezen.

Als ik nu echter in mijn browser (en die van andere mensen) probeer to connecten via ftp://(mijn ip zoals op whatsmyip.net) kan hij hem niet vinden...

iemand die tips heeft? :'(

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-11 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Het handigste is om je pc een vast ip-adres te geven en dan via NAT in je router een verwijzing te maken voor de poort reeks 20-21 en een reeksje voor passive zoals je die in BPFTP hebt ingesteld. (4000-4050 bijvoorbeeld)

Denk dat je met DMZ Host Ip Adres het vaste ip-adres van je pc zou moeten invoeren? Heb nooit de DMZ optie van een Router gebruikt eigenlijk, NAT/Port Forwarding is meestal wel het makkelijkste.

https://powershellisfun.com

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
DMZ lijkt me ook niet erg verstandig zonder fatsoenlijke firewall op je pc. Je router forward in dit geval namelijk 'alles' door je pc.

Gewoon de poorten forwarden welke je nodig hebt, dat is wat ik zou doen tenminste.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Ik zou je pc niet in de DMZ gooien zonder dat je weet wat een DMZ inhoudt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb DMZ snel weer uitgezet gezien jullie reacties haha.
Heb mijn comp. vervolgens een statisch ip adres gegeven en de poorten in de router open gezet.
Toen deed mijn server het prima maar kon ik niet meer het internet op.
Ik kon pas weer internetten toen ik mijn vaste ip-adres uitzette, waarna de server het weer niet deed ;(

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12 12:50
Waarschijnlijk ben je vergeten je dns server adressen in te voeren, bij het invoeren van een statisch ip.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:30:
Ik heb DMZ snel weer uitgezet gezien jullie reacties haha.
Heb mijn comp. vervolgens een statisch ip adres gegeven en de poorten in de router open gezet.
Toen deed mijn server het prima maar kon ik niet meer het internet op.
Ik kon pas weer internetten toen ik mijn vaste ip-adres uitzette, waarna de server het weer niet deed ;(
Zoals hierboven al reeds gepost moet je zowel een passieve poortreeks instellen in bulletproof, als moet je deze range ook forwarden naar je server PC.

Dit staat vast wel beschreven in de handleiding van Bulletproof FTP server.

Verwijderd

Topicstarter
Paulusbrand schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:35:
Waarschijnlijk ben je vergeten je dns server adressen in te voeren, bij het invoeren van een statisch ip.
Late reactie van mijn kant, was een tijdje weg.
Dit heeft mijn probleem opgelost, bedankt man.
Pagina: 1