internet probleem

Pagina: 1
Acties:

• boer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 02:31
Beste mensen,

Ik heb een nogal bizar probleem met internet. Op mijn oude pc sloot ik een router aan (van Sitecom), om zodoende in het hele huis internet te hebben. Dit werkte niet, waardoor ik de router weer weghaalde. Hierna viel het internet op mijn pc om de haverklap weg. Pas na een reboot werkte het internet weer.

Afijn, ik heb net een nieuwe pc gekocht, en ja hoor, het probleem was verholpen! Mooi stabiel internet op de pc dat niet wegviel. Dus ik denk, wellicht zat het probleem hem in de oude pc, laat ik de router weer eens proberen aan te sluiten. Wederom werkte het niet, dus ik haal de router weer weg. En je voelt hem al aankomen.............. Internet valt weer constant uit! Elk uur rebooten is erg vervelend.

Net alsof de router permanent iets verandert op mn pc. |:( Enorm vaag. Winsock reset al geprobeerd, maar dat helpt niet. Iemand die kan helpen aub? Bij voorbaat mijn meer dan grote dank.

[ Voor 4% gewijzigd door boer op 10-07-2008 17:42 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-03 14:10

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

boer schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:41:
Beste mensen,

Ik heb een nogal bizar probleem met internet. Op mijn oude pc sloot ik een router aan (van Sitecom), om zodoende in het hele huis internet te hebben. Dit werkte niet, waardoor ik de router weer weghaalde. Hierna viel het internet op mijn pc om de haverklap weg. Pas na een reboot werkte het internet weer.

Afijn, ik heb net een nieuwe pc gekocht, en ja hoor, het probleem was verholpen! Mooi stabiel internet op de pc dat niet wegviel. Dus ik denk, wellicht zat het probleem hem in de oude pc, laat ik de router weer eens proberen aan te sluiten. Wederom werkte het niet, dus ik haal de router weer weg. En je voelt hem al aankomen.............. Internet valt weer constant uit! Elk uur rebooten is erg vervelend.

Net alsof de router permanent iets verandert op mn pc. |:( Enorm vaag. Winsock reset al geprobeerd, maar dat helpt niet. Iemand die kan helpen aub? Bij voorbaat mijn meer dan grote dank.
dus als ik het goed begrijp heb je de router aan je PC aangesloten ?
nee dat werkt idd niet, de router moet achter je modem ;)

Modem <------> Router <------> PC

Begin eens eerst met je netwerklayout te vertellen, daarna je pc hardware en os, en alles wat je gedaan hebt.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Mad Marty
  • Laatst online: 01:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Én je netwerkinstellingen op je PC uiteraard :)

Rail Away!

• boer
Bedankt voor jullie snelle reactie.

Uiteraard heb ik de router wel achter mn modem gezet, zoals in de door jou getekende setup. :)

Mijn pc is een Q6600 met 2 gb geheugen. Het OS draait op een raptor schijf. Het OS is windows xp SP 3.

Netwerkinstellingen: automatisch ip adres laten toewijzen, en automatisch dns laten toewijzen.

Let wel: deze instellingen gaven geen problemen totdat ik mijn router aansloot. Ook bij mijn oude pc gebeurde hetzelfde verhaal. Nu heb ik gelezen dat als je internet uitvalt dat je IP-lease verlopen kan zijn, is dit iets wat die router veranderd kan hebben in mijn OS?

Verwijderd

Wat ik zou doen is sowieso even de firmware van je router updaten.
Heb je toevallig die WL-183 300N router?

Zit je via een UTP touwtje aan je router of draadloos?

Probeer eens een vast ip adres in te stellen op je pc en kijk of dat stabiel blijft draaien. Daarmee sluit je in ieder geval uit of DHCP het probleem geeft.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:28
Hoe heb je de router ingesteld?

Heb je die geconfigureerd voor de instellingen van je ISP?

who put a "stop payment" on my reality check

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 11-03 14:10

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Boer

Je geeft echt VEEL te weinig info om je fatsoenlijk te helpen.

Begin nou eens met je network map hier neer te gooien aub?
(dus de setup en alle NIC instellingen aan alle kanten, inc dhcp ja/nee , dhcpd ja/nee, etc etc)

We kunnen zo alleen maar algemene opties aan je geven,waar je waarschijnlijk alleen maar meer door word verward.

P.S. wat/wie is je internet provider ? , sommige providers koppelen de lease aan het laatsts aangesloten mac adress (je pc dus !)

[ Voor 17% gewijzigd door CrankyGamerOG op 11-07-2008 13:38 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• boer
Hoi iedereen,

bedankt voor jullie hulp. Sorry voor het gebrek aan info, ik heb er zelf niet echt verstand van, wist niet precies welke info ik hier precies neer moest zetten behalve wat pc stats :) Heb @home als ISP.

Heb het inmiddels opgelost door mn modem te resetten naar factory defaults!

Grt, Robert

[ Voor 3% gewijzigd door boer op 13-07-2008 14:30 ]

Pagina: 1