Toon posts:

automatisch user profile opschonen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers..

ik moet op mijn werk de profielen van de gebruikers gaan opschonen.. wegens het wat traag zijn bij het inloggen.
we werken met windows 2003 servers met terminal services met daar over heen Citrix..

het gaat dan met name om de temporary internet files/ cookies en ook de window\temp map

is hier een script o.i.d voor?
kan wel een script maken, maar dan moet ik alsnog alle profiel namen invoeren.. dat is ook niet handig..

iemand enig idee?

alsvast heel erg bedankt!

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik zou zoiets doen met een loginscript..
Gebruik kix met @userid of gewoon %username%

[ Voor 36% gewijzigd door BP_LOZ op 10-07-2008 19:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
BP_LOZ schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:59:
Ik zou zoiets doen met een loginscript..
Gebruik kix met @userid of gewoon %username%
zou je me hier wat meer over kunnen vertellen? ik heb al wat gegoogled, maar kan niet echt iets vinden..

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06-2025
Je kunt in batch scripts gewoon %UserProfile% en %AllUsersProfile% en %systemdrive% e.d. gebruiken, gewoon universeel scriptje draaien op elke pc lijkt me?

Verwijderd

Topicstarter
W0153R schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:35:
Je kunt in batch scripts gewoon %UserProfile% en %AllUsersProfile% en %systemdrive% e.d. gebruiken, gewoon universeel scriptje draaien op elke pc lijkt me?
we werken niet met pc's, maar alleen met terminals, dus daar word niks op opgeslagen.. alles blijft op de servers.. alleen het beeld en de toets en muis aanslagen worden verzonden..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja en? :)
Een user krijgt hoe dan ook toch een profile als ie inlogt op die Terminal Server.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als al je profiles roaming zijn (waar ik van uit mag gaan), dan kan je gewoon een 'FOR' lusje gebruiken om je profielen op te schonen? :)

• Kalush
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-02 21:13
Vorige klus hadden we ook veel last van trage Citrix bakken, en regelmatig was de schijfruimte op de system disk bijna op.

Als quick and dirty oplossing hadden we script gemaakt om alle accounts op C:\Doc&settings\ te verwijderen (behalve de noodzakelijke natuurlijk) tesamen met User Profile Hive Cleanup. Dit werd toen gedaan na de scheduled reboot 's nachts. Ongeveer een half jaar geen omkijken meer gehad naar schijfruimte/inlogproblemen (draait waarschijnlijk nog steeds ok).

Heb alleen geen idee meer hoe we dat precies gedaan hadden.

Verwijderd

is het volgende niets?

code:
1
2
3
cd %temp%
del /f /s /q *.* >null
exit

Als het goed is gaat hij automatisch naar de temp map van de ingelogde gebruiker, en verwijderd daarin alles. Je kan dit ook testen door naar cmd te gaan en het vervolgens zelf in te tikken. Als je in locals~1\temp uitkomt is het goed :)
en dan de bedoeling om in je startup te zetten bij elke gebruiker

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 05:34 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:50

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Astu.
1) Delete roaming profile cache aanzetten in de GPO
2) dit script draaien bij een reboot
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
@echo off
for /f "tokens=*" %%a in ('dir c:\docume~1 /b /ad') do call :process "%%a"
goto :eof

:process
if [%1]==["Administrator"] goto :eof
if [%1]==["All Users"] goto :eof
if [%1]==["Default User"] goto :eof
if [%1]==["LocalService"] goto :eof
if [%1]==["NetworkService"] goto :eof
cd\docume~1
rmdir %1 /s /q

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1