Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Gebruikersnaam Wijzigen*

Pagina: 1
Acties:

• Patjuh1990
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 21:38
Hallo

Ik heb hier een laptop met Vista Home Premium erop. Ik wil hiervan de gebruikersnaam aanpassen.

Ik heb de computernaam en gebuikersnaam aangepast maar het volgende blijft de oude naam houden:

C:\Gebuikers\Peter

Peter is de oude naam van het account maar dat moet Patrick worden (C:\Gebuikers\Patrick) maar dat lukt mij maar niet.

Weet iemand hoe je dit aanpast?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nieuwe account aanmaken is dan toch makkelijker?

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:01
Volgens mij is dit ook niet mogelijk, in XP was het hetzelfde, de naam van de account die je bijv. het startmenu ziet veranderd wel, maar de map in documents and settings/users (vista) niet.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:35

Korakal

Up up up!

Simpel, door het account te hernoemen zal dat pad nooit aanpassen. Enige oplossing is gewoon een nieuw account aanmaken, uiteraard nadat je het reeds gewijzigde account weer terug-hernoemd hebt...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is je samAccount naam (login ID) - zoals die ook in User management staat aangegeven, en deze zie je ook in het bijbehorende profiel.
Nette oplossing: Nieuwe useraccount aanmaken, en met de Administrator account (wel even aanzetten eerst, want deze staat standaard uit - zie de Vista FAQ) de oude wegdonderen.

En een gratis titelfix.

Maar het lijkt me sterk dat je niks op het internet hierover kan vinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Patjuh1990
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 21:38
Ok :) Ik heb een nieuw account aangemaakt. Het mapje Peter is nog wel blijven hangen (account is verwijderd) en ik mag die ook niet verwijderen...

Edit: Het is allemaal gelukt

[ Voor 11% gewijzigd door Patjuh1990 op 10-07-2008 18:38 ]

Pagina: 1