Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Geen internet na installatie update KB951748 *

Pagina: 1
Acties:

• BlueFoxOne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:01
Ik zag dat er gisteren(9-7-08) nieuwe updates gedownload waren op mijn bak en die heb ik toen in vol vertrouwen geïnstalleerd.
Expres geen reboot gedaan omdat ik daar op dat moment geen zin in had.
Vandaag gaat mijn pc weer aan en heb ik opeens geen internet meer!
Toevallig sprak ik mijn pa vandaag en die had ook al geen internet (ook XP) maar op een oude 2k bak had hij wel internet.
Ik heb net de updates van internet verwijderd en nu doet mijn internet het weer wel.
Op mijn laptop waar de updates nog niet geïnstalleerd waren had ik weer wel internet.
Afijn de oplossing is er al is het geen oplossing.
Wie heeft dit probleem nog meer en wie heeft een oplossing gevonden waarbij je wel de updates installeert en waar je internet het doet.

Later...
Ondertussen bij mijn pa het internet ook aan de praat gekregen.
Update KB951748 verwijderd en de boel werkt weer!

Oplossing:
http://www.nu.nl/news/165...ndows_bijt_ZoneAlarm.html

[ Voor 11% gewijzigd door BlueFoxOne op 10-07-2008 17:29 ]

Xbox C#, .NET, Vissen

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Een patch/auto update van Microsoft zorgt ervoor dat een het internet niet meer werkt bij een groot aantal firewalls/anti virus programma's. Ik werk op een helpdesk en de programma's die langs komen zijn vooral Zoneralarm, AVG en Bitdefender. Als er geen firewall actief is op de computer dan schakelt de update de firewall van windows in. Ik geef het maar even door ... het staat nog niet op de frontpage.
Een groot deel van de klanten die ons momenteel bellen hebben internet problemen door de update van gisteren/vandaag (weet niet precies welke update, dat heb ik nog niet uitgezocht)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Verwijderd

Gaat om beveiligingsupdate KB951748. Veroorzaakte vooral problemen met ZoneAlarm. Daar is inmiddels een oplossing voor gevonden: http://download.zonealarm...fInternetAccessIssue.html

Ook voor Look'n'Stop is een work-around voor handen: http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=214614.
Voor wat meer info: http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=214468

Over de andere firewalls zijn mij geen gegevens bekend, maar Google is je vriend ;)

Sorry, zie net dat hier al een topic over is: Geen internet na installatie laatste windows updates(XP)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2008 18:44 ]

• Pancake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-12-2021
Ik had hetzelfde probleem en heb ik eerste instantie de "Internet slider" op medium gezet.

ZoneAlarm biedt echter ook een nieuwe versie van hun producten aan. Is het daarom wel slim om de Windows-update te verwijderen of met de instellingen van ZoneAlarm liggen te klooien?

Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Hier ook hetzelfde probleem. XPSP3 icm Zone-alarm free. Heb handmatig de update verwijderd 951748 , opnieuw opgestart en toen werkte het weer. Ondertussen automatische updates ook uitgezet anders blijf je bezig ;) Wacht wel op een oplossing voor ik Windows weer update.

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Kun je mij vertellen of deze oplossing ook werkt op de free versie? Ik heb geen trek in een installatie voor 15 dagen proef ofzo ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb even de beide topics over hetzelfde verhaal gemerged :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BlueFoxOne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:01
Bedankt alt-92

Ik heb nu de 15 dagen versie van zonealarm in gebruik, de free versie is nog niet geüpdate volgens mij. Ook heb ik altijd problemen met het downloaden van de free versie, maar das een ander onderwerp.

Xbox C#, .NET, Vissen

Verwijderd

Redfoxone schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:17:
Bedankt alt-92

Ik heb nu de 15 dagen versie van zonealarm in gebruik, de free versie is nog niet geüpdate volgens mij. Ook heb ik altijd problemen met het downloaden van de free versie, maar das een ander onderwerp.
Wanneer je het linkje van objectief2 volgt kun je een nieuwe versie van de gratis zonealarm downloaden.
Bij mij werkt het in ieder geval weer.

• Pancake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-12-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:55:
Wanneer je het linkje van objectief2 volgt kun je een nieuwe versie van de gratis zonealarm downloaden.
Bij mij werkt het in ieder geval weer.
Hier ook!

Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...

Verwijderd

Mooi zo!

Had het zelf ook voor en mijn ouders belden al in paniek omdat hun 2 computers geen internet meer hadden! :P
Pagina: 1