geen internet/netwerk verbinding bij inschakelen wpa2

Pagina: 1
Acties:

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Topicstarter
zo, dit voelt weer eens vreemd, een tech topic na jaren in de HK gehangen te hebben.

maar goed, situatie schets: de wifi kaart die in mijn pc zat, was niet sterk genoeg, dus deze is vervangen voor een linksys wusb300n. de router was al maanden aan het bokken, dus die is een maandje eerder vervangen door een linksys wrt160n. beide doen het eigenlijk prima, tot op een puntje. zodra ik op de router wpa2 inschakel (overigens geld dit ook voor wpa), heeft hij moeite met verbinden.

hij geeft aan dat er beperkte toegang is, internet is dus niet mogelijk. maar ook de router kan ik niet meer benaderen.

verder zijn er in dit huis nog twee laptops, en die doen het prima als wpa2 aan staat. het zit dus duidelijk echt in mijn systeem.

ik betwijfel alleen of het iets hardwarematigs is, maar puur softwarematig. de driver voor de wusb300n is up-to-date, en dit geld ook voor de firmware van de router.

verder heb ik geen firewall aanstaan. alleen avg free draait mee. maar ook als deze uit staat, blijft het probleem. ook als de windows firewall uitstaat blijft het probleem. verder is het een kale Windows Vista 32bit installatie (home premium).

ik heb net geprobeerd met een fixed ip te werken, maar ook dan schiet hij in de stress (met wpa2 nog uit).

is er iemand die dit herkent, of een idee heeft om verder te zoeken? ik gok zelf dat de driver van linksys niet goed is, en dat ik hier dus niet verder mee ga komen.

linksys zelf roept alleen iets in de richting van: have you tried turning it off and on again? en microsoft komt met een link voor een helpdesk aan huis. erg fijn.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03 16:00

ralpje

Deugpopje

offtopic:
Mystic, jij hier? ;)

Is je OS up-to-date?
Kun je het proberen met een WiFi ontvanger van iemand anders (USB-dingetje ofzo) en kijken wat 'ie dan doet? Zou je eventueel je eigen ontvangertje kunnen testen in een draadloos netwerk van een ander, eventueel ook in ee pc van een ander? Dan heb je in ieder geval een idee waar het probleem kan zitten.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Topicstarter
he ralpje! ja, jij hier, kom je hier vaker? ;)

mn OS is ook bij. ik ben namelijk een luie hond, heb automatische updates gewoon aanstaan ;)

maar ik heb hem gelijk even op deze laptop met xp geprobeerd, en ik ben gelukkig echt niet gek :) hetzelfde euvel hier. zonder wpa als een zonnetje, gaat wpa aan, dan is het maar een beperkte verbinding (met eigenlijk niets dus).

ook ben ik er achter dat linksys echt brakke software meegeleverd, want het bleek dat de installer een config tooltje installeert, dat niet onder vista werkt.

dit had ik eerder moeten verzinnen. morgen dus retour en vervangen door iets gelijkwaardigs.jammer, want de ontvangst van dit stickje is gewoonweg super.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• HaJe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 12:41
firmware update van linksys router doet soms wonderen :)

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Topicstarter
HaJe schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 17:05:
firmware update van linksys router doet soms wonderen :)
mja, de conclusie lag al wel bij de usb stick ;)
en daarnaast is de firmware die linksys op hun site heeft staan ouder dan er standaard al op staat. best kwalijk.

Verwijderd

verder zijn er in dit huis nog twee laptops, en die doen het prima als wpa2 aan staat. het zit dus duidelijk echt in mijn systeem.
maar ik heb hem gelijk even op deze laptop met xp geprobeerd, en ik ben gelukkig echt niet gek :) hetzelfde euvel hier. zonder wpa als een zonnetje, gaat wpa aan, dan is het maar een beperkte verbinding (met eigenlijk niets dus).
Werkt het bij de laptops nu wel of niet?

Zo ja, en beide laptops hebben XP dan zou je kunnen concluderen dat de combinatie vista en jouw WiFi kaart niet werkt.
Heb je inmiddels al met een ander WiFi kaartje getest?

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Topicstarter
zoals ik zei, hetzelfde euvel. het werkt dus ook niet onder xp.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Je zal het waarschijnlijk al geprobeerd hebben, maar toch: heb je ook getest met andere wachtwoorden als WPA authenticatie? Dus heel simpel "hoiikbenhet". Het kan wel eens voorkomen dat als je gecompliceerde strings gebruikt het niet helemaal goed gaat.

Ik had ongeveer hetzelfde met een 350N.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 14:37
Misschien een hele stomme suggestie, maar op een laptop waarop ik ook automatische updates aan had staan, kon ik ook ooit niet verbinden met een wpa/wpa2 AP.

Bleek dat er een update was voor winXP om wpa te enablen, helaas was die niet met automagische updates door gepushed dus...

wpa2 of wpa kijk even of dit wat doet.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Misschien probeert Windows onder AES te verbinden, of staat die op TKIP ingesteld?

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Topicstarter
ik heb ze alle twee geprobeert natuurlijk ;) maakt niet uit, resultaat hetzelfde.

@nsa: zoals in de ts staat, draai ik vista :)

@Leon: nee, nog niet geprobeerd. kan ik vanavond nog wel even proberen. al zou het vreemd zijn, aangezien mn voorgaande twee netwerkkaartjes (resp. belkin en een vage chipset) daar geen moeite mee hadden.

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Topicstarter
uptdate

het werkt *O* en het was ook echt duidelijk de netwerk kaart.

vandaag op de zaak de oude omgeruild voor een nieuw model. de oude had de productiedatum ergens in 2006 liggen. de nieuwe van begin 2008. en nu werkt het dus wel. vage shizzle. blijft overeind staan dat het tooltje van linksys nog steeds niet onder vista werkt :)

Pagina: 1