[Server 2008] User alleen IP settings laten aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Afgelopen week ben ik bezig geweest met de mogelijkheden van Windows Server 2008 te onderzoeken. Ik ben echter tegen een probleem aangelopen.

Op LAN parties wil ik een server beschikbaar stellen met daarop gameserver geinstalleerd. De server valt onder mijn beheer, en ik heb liever niet dat andere toegang hebben tot deze server i.v.m. vrij nauw afgestelde config bestanden en andere resources die mij vrij veel tijd hebben gekost om te verzamelen.

Ik wil echter ook niet opgezadeld worden met de wisselende netwerk settings op iedere LAN. Het liefst geef ik de server uit handen, waarna de organisatie hem aansluit en inlogt met een speciale username/password waarmee zij enkel het IP adres in kunnen stellen en verder niets.

Vervolgens kan ik zelf via Remote Desktop inloggen met een admin account om eventuele gameservers te managen. Standaard start alles automatisch op enzo en zou dat alleen in geval van errors nodig moeten zijn.

Wanneer ik echter door de hele waslijst van user policies scroll in het configuratie scherm, kan ik niets vinden dat enkel en uitsluitend de user in staat steld om de IP settings te wijzigen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je niet een limited user aanmaken, die gewoon een niet-explorershell krijgt, bijvoorbeeld een vbsscript met inputboxjes voor ip, gateway, subnetmask? In dat script kan je dan ook na de "apply" een logoff-commando meegeven.
IP nogmaals wijzigen/mislukt: nog een keer inloggen, nog een keer script doorlopen...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Het klinkt interessant, maar ik zou echt geen idee hebben waar ik zou moeten beginnen met het implementeren van dat idee. Zou je me misschien op weg kunnen helpen met wat google trefwoorden om op te zoeken of tutorials daarvoor?

Thanks!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je hebt een groep "Network Configuration Operators". Verder een group policy eroverheen, welke alle onnodige opties blokkeert. Een script om een ip in te stellen vind je op Technet, net als veel meer samples (ook wel een om inputboxjes te genereren enzo :)
http://www.microsoft.com/.../qanda/mar06/hey0329.mspx
http://www.microsoft.com/.../qanda/aug04/hey0831.mspx

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters