Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Simpel direct file transfer programmatje

Pagina: 1
Acties:

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 20:56
Ik ben op zoek naar een simpel programmatje om bestanden te delen met iemand aan de andere kant van deze globe. Problemen waar ik tegenaan loop zijn dat mijn partner gebruik moet maken van een internet café, en dat de verbinding daarvandaan nogal matig en instabiel is.

In mijn ervaring is het uitwisselen via MSN/Live Messager niet zo stabiel. Ik vraag me dus af of er niet iets van simpele programmatjes bestaan die je vanaf een stick kan runnen (niet hoeft te installeren dus) met als enige doel om bestanden heen en weer te kunnen zenden tussen twee van deze programmatjes, zonder een echte server ergens neer te hoeven zetten voor FTP ofzo? De bestanden zijn te groot om via de email te versturen.

Een zoektocht langs Google heeft mij niet veel opgeleverd, maar misschien dat ik de verkeerde termen gebruik? Tips?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
toch via de mail en en splitten met winrar?

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
't is geen programma, maar www.yousendit.com kan wat jij wilt. :)

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 20:56
Hmmm... Jammer dat er kennelijk niet zoiets in omloop is. Splitten met Winrar en toch per mail is niet echt wenselijk: het is bewerkelijk en traag, en is IMHO een verkeerd gebruik van mail. Mail is gewoon niet geschikt voor grote hoeveelheden binairy data.

Met yousendit.com loop ik tegen twee problemen aan: 1) uploaden is nog altijd een probleem, omdat de bestanden groot zijn en uploaden in één keer moet. Dat maakt het lastig te doen over een instabiele verbinding. 2) Het is mij niet duidelijk hoe veilig dit is. Hoe weet ik dat alleen de geadresseerden bij de data kunnen? Natuurlijk zouden we de data eerst kunnen versleutelen, maar dat is ook weer een extra stap.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Aan een kant toch echt even een ftp-servertje opzetten. Je kan serv-u bijv gewoon van een stickje starten (dit kan met een wat oudere versie, die gebruik maakt van een simpel ini-documentje voor de instellingen). Hier kan je wat versies vinden

[ Voor 48% gewijzigd door Witte op 11-07-2008 12:17 ]

Houdoe