Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sorteren en Archiveren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Desperately in need of some expertise!

Ben op zoek naar een stukje software/script om allemaal files te sorteren voor een bepaalde datum te sorteren en vervolgens weg te schrijven.

Heeft iemand ideeen.

Verwijderd

ehhh. windows verkenner?

sorteren op datum > bovenste aanklikken, SHIFT + onderste aanklikken > naar andere map slepen.

of zoek je iets specifieks?

Verwijderd

Topicstarter
Iets specifiekers is wel op zijn plek.

Het knelpunten zit hem in het feit dat ik met een hele boomstructuur te maken heb. Deze files moeten dus eerst uitgezocht worden, waarna ze verplaatst moeten worden.

Had al iets beginners dos geschreven

"dir /tw /s | find /n "2006" > test.txt"

Verwijderd

maar wat wil je precies dan?

uitgezocht op wat? datum in een filename, creatiedatum, wijzigingsdatum, etc?
en hoe ziet die boomstructuur eruit?

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:32

Twazerty

AVCHDCoder developer

De windows zoekmachine en dan zoeken op * (sterretje). Dan krijg je een overzicht van alle files

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar hulp om een scriptje te maken, dat uit een hoop met bestanden de juiste bestanden selecteert. Vervolgens moeten deze bestanden gekopieerd worden naar een andere HDD.

Dat ik bijvoorbeeld alle bestanden van het jaar 2007 overzet naar mijn map 2007 op mijn externe HDD.

Daarnaast is er een probleem dat er niet echt een structuur te vinden is in mijn mappen 8)7 ! Maar de bestanden die het laatst gewijzigd zijn in 2007 moeten verplaatst worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2008 16:09 ]

Verwijderd

nou dan werkt de truc van twazerty toch perfect?

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

2mb

Ik denk dat Total Commander met Define selection wel kan wat je zoekt, daar kun je in ieder geval op data filteren en dergelijke.

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Pagina: 1