Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
Tijdje terug heb ik 3x een Linksys WMP54G v4.1 wireless PCI kaart gekocht voor het draadloze netwerk thuis. Daarvoor had ik een router gebruikt die we al wat langer hadden, een Draytek 2900VG.

Eenmaal thuis open ik het ding en installeer het op 2 Windows XP computers, zonder problemen had ik binnen een paar minuten draadloos internet met WPA2 encryptie.

Ik wist dat het op de Vista anders moest, er zat een papiertje bij waarop stond dat je drivers van www.linksys.com/vista moest halen (was alweer gedateerd want het zat nu in Windows Update). Ik doe de PC uit, stop het kaartje erin en start PC weer op. Vista herkent het ding en zoekt automatisch drivers. Installatie is gelukt en ik begin mijn eigen netwerk op te zoeken. Ik dubbelklik erop en moet het wachtwoord in typen. Ding weigert het te doen dus ik haalde de WPA2 encryptie eraf. Ik probeer opnieuw verbinding te maken met mijn router zonder enige vorm van beveiliging. Hij weigert het weer. Ik druk 100x op reparen etc. Hopeloos dus.

Ik besloot hierop de drivers van Windows Update te verwijderen. Download ze van www.linksys.com/vista en gebruik deze. Maar dit mocht ook niet baten 8)7.

Hierna ben ik maar naar gaan googelen voor een oude oplossing (voordat er Vista drivers waren voor de WMP54G). Ik kom hier op uit: http://tredosoft.com/node/26. Een simpel progamma van Ralink (chipset maker). Ik dit downloaden en beetje prutsen met het progammaatje, na 10 minuten lukt het me om een verbinding te maken. Hierna keek ik of het ook met Vista zelf kon, en ja hoor nu deed hij het wel. Dus ik laat het zo zitten.

Todat een week later het progammaatje van Ralink niet meer werkte :(. Ik probeer het opnieuw te installeren maar het helpt niet, Vista zelf kon ook geen verbinding meer maken uiteraard.

Ik besloot het maar om op het Linksys forum te vragen, niet veel respons. Enkel 1 post, die ik heb opgevolgd. Ik heb de netwerk kaart uit mijn PC met Windows XP waar het wel werkte gewisseld met die van de Vista PC. De kaart van de Vista PC doet het op mijn PC gewoon goed, ik heb weer verbinding. Maar mijn kaart van mijn PC werkt op de Vista PC niet, het ligt dus iig. niet aan de hardware.

Ook het wisselen van PCI slots op de computer hielp niet.

Ik weet vrijwel niks meer om te doen, dit is ook mijn laatste hoop hier. Ik hoop dat iemand een oplossing weet. Wie o wie kan mij helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Aubergine op 10-07-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
*schopje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Niemand die een mogelijke oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Staat er niks aan van Mac adres beveiliging of zoiets?
En als je die driver onder Windowsxp sp2 compatibiliteit modus uitvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Mac adres beveiliging staat uit, en de andere PC's zouden er dan ook last van moeten hebben.

Nog nooit gehoord van een compatibiliteit modus, zal wel eens een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
LuckyY schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:35:
Staat er niks aan van Mac adres beveiliging of zoiets?
En als je die driver onder Windowsxp sp2 compatibiliteit modus uitvoert?
Nergens compatibilteit modus kunnen aanvinken, enkel bij het uitpakken van de drivers (uit een zip of rar file). Dan krijg ik 2 bestanden die ik moet aanwijzen als ik met Vista zelf drivers kies.

Geprobeerd met deze 2 bestanden het geprobeerd om te installeren, maar het werkte ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Aubergine op 20-07-2008 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
*schopje*

In veilige modus met netwerkmogelijkheden doet hij het ook niet. Met en zonder encryptie.

Heb eens een andere Channel gekozen (5 ipv 6) maar dat mocht ook niet baten.

Wired doet hij het wel met dezelfde router, dus het is uitgesloten dat hij niet met Vista werkt lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
wederom een kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Al eens in de event viewer gekeken naar meldingen?
En? Hier al naar gekeken? http://www.enusbaum.com/b...-wmp54g-in-windows-vista/ Sowieso een update naar SP1, mits je dat nog niet al gedaan hebt, is een optie.

Edit: http://forums.techguy.org...sys-wmp54g-v4-v4-1-a.html deze helpt je ook wel verder...

[ Voor 13% gewijzigd door regmaster op 30-07-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
regmaster schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:41:
[...]

Al eens in de event viewer gekeken naar meldingen?
En? Hier al naar gekeken? http://www.enusbaum.com/b...-wmp54g-in-windows-vista/ Sowieso een update naar SP1, mits je dat nog niet al gedaan hebt, is een optie.

Edit: http://forums.techguy.org...sys-wmp54g-v4-v4-1-a.html deze helpt je ook wel verder...
In event viewer staan geen errors m.b.t. tot de wireless card.

De 1e link betreft een v4.0 die geen SSID kan vinden. Ik heb een v4.1 die wel de SSID kan vinden. Tevens luidt daar de oplossing Windows via Windows Update drivers zoeken. Wat ik al geprobeerd heb.

SP1 is al een tijdje terug geinstalleerd.

Tweede link betreft een oude regedit key van 4.0 te verwijderen zodat een v4.1 wel zou werken op Vista. Ondanks zal ik het zo proberen, maar ik heb er weinig vertrouwen in.

[ Voor 34% gewijzigd door Aubergine op 30-07-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat je eerst de kaart erin geprikt hebt en toen drivers bent gaan installeren. In mijn ervaring wordt Plug and Play daarmee Plug and Pray.
Is het een idee om de drivers te verwijderen, en ook het kaartje uit Vista weg te mikken, dan PC uit, kaart uitbouwen, alle resten in het register ruimen (d'r zit nog ergens een sleutel in HKLM volgens mij, ook na verwijdering) en dan éérst de nieuwste versie van de drivers downloaden bij de fabrikant, die installeren, dna PC uit, kaart erin, PC aan en dan "Pray" ? Bij apparaten die zich slecht gedragen kan dit de oplossing zijn - er zijn nogal wat deviced die als ze geinstalleerd worden voor de driver erop staat niet even flexibel starten. Vooral in het Windows 95/98 tijdperk was dit een ramp, maar ook tegenwoordig kom je nog wel eens van die ellende dingen tegen.

Als dit ook niet helpt zou ik drie tientjes uitgeven een een netgear WG111 USB dongletje kopen.
http://www.netgear.com/Pr...relessAdapters/WG111.aspx
(dat is zo'n ellende ding trouwens - eerst driver dan usb stick!) die heb ik m'n zwager gegeven toen ik hem mijn ouwe 2900G cadeau deed. Hij kan daarmee met Vista met een vigor 2900G verbinden dus die combinatie zou in elk geval moeten werken.
Voor de WG111 zijn ook 64bit drivers voorhanden voor XP en Vista. Ik weet dat het ook misschien niet 's wereld allerbeste ding is maar voor die paar tientjes ben je waarschinlijk wel van het gezeik af - en dat zal je zo langzamerhand ook wat waard zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Heb de PC geformateerd. Toen als eerste de drivers voor de LAN geinstalleerd vanaf Asus CD. Toen plug en play laten zoeken voor de drivers van de WLAN, en weer wilt het geen verbinding maken |:(.

Ik doe nu een 2e format en verwijder nu eerst KasperSky-gedoe. Mocht dat niet werken, ga ik voor een 3e keer (waar ik ook KasperSky verwijder) en dan de drivers van www.linksys.com/vista gebruik. Ben benieuwd.
Pagina: 1