Toon posts:

Public Folder Mail Enable

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views

Verwijderd

Topicstarter
[Exchange 2003]
Scenario:

Mensen sturen e-mail naar adres@domeina.nl

adres@domeina forward alle mail naar adres@domeinb.nl

Beide zijn public folders.

De public folder van adres@domeinb.nl luistert (smtp) naar adres@domeina.nl en adres@domeinb.nl

Als ik een e-mail verstuur naar adres@domeina.nl wordt de mail netjes doorgestuurd en kunnen de gemachtigden deze mail dus zien staan in de public folder.

Echter: Als ik een e-mail verstuur naar adres@domeinb.nl, krijg ik de volgende melding:Het bericht heeft het e-mailsysteem van de geadresseerde bereikt, maar kan niet worden bezorgd. Probeer het bericht opnieuw te verzenden. Neem contact op met de systeembeheerder als u hier weer niet in slaagt.
<DB-****-01.***.local #5.2.1>

Hier begrijp ik uit dat er nog 'fysiek' een mailbox moet worden aangemaakt op DB-****-01.***.local. Hoe doe ik dit? Of hoeft dat niet?

Met andere woorden: "Is" de public folder de mailbox of "kijkt" de public folder in de mailbox. En hoe maak ik dan die mailbox aan? (Zie nergens Exchange Tasks staan, zoals bij users, contacts of groups)

Wie helpt me op weg?

Verwijderd

Topicstarter
En ja hoor . . . het werkt. Relay van anderhalf uur lijkt me sterk . . Heb niks gewijzigd, gewoon nog eens een test uitgevoerd.

En gewoon functioneren. Vaag. Dit topic kan dus gesloten worden

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 07:45
Zou aan de RUS kunnen liggen. default staat ie op 15min maar kan zijn dat ie hoger is gezet bij jullie.

Pvouput live

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je had zelf ook wel wat moeite kunnen doen, GoT is geen helpdesk, en dit is echt basiskennis. Maar dat hebben we je al vaker verteld ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.