Toon posts:

Spontane shutdowns Mac Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb het volgende probleem met mijn Mac Pro.

Als ik nog geen bootcamp heb geinstalleerd loopt de machine (1 dag in mijn bezit) als een tierelier
Echter als ik er bootcamp op zet met vista 32 SP1 gaat spontaan de machine uit in zowel windows als in osx dus zonder enige vorm van waarschuwing --> uit soms na 5 minuten soms na 15. Zonder bootcamp heeft de machine de hele nacht zonder problemen aan gestaan en aangezien ik het gisteren ook had nadat ik bootcamp had geinstalleerd ben ik er vrij zeker van dat dit de oorzaak is. De config is een mac pro 2.8 8 cores met 8GB intern en 3 HD's..

De machine wordt niet te warm cpu a en b zijn +/ 32 graden en de northbridge wordt 40 graden

Iemand enig idee waar ik dit moet zoeken ?
Via google kom ik niet echt ver.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2008 15:07 ]

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-02 11:07

Step

step@tweakers.net#

Ik lees niks over enige updates. Hoe staat het er mee?

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Verwijderd

Topicstarter
Sorry je hebt gelijk..

Ik heb alle updates die door de softwareupdate zijn aangegeven gedaan....

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-02 11:07

Step

step@tweakers.net#

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:41:
Sorry je hebt gelijk..

Ik heb alle updates die door de softwareupdate zijn aangegeven gedaan....
Het zou een geheugen issue kunnen zijn, heb je deze al getest? :)

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat nu de Apple Hardware Test te draaien (vanaf de osx opstart cd)

Ik hou jullie op de hoogte

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2008 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas de test loppt gewoon een dik uur vanwege de 8GB denk ik.
De snelle test heeft niets gevonden, staat nu de uitgebreide test te draaien.
Ik verdenk eventueel de powersupply maar goed..

Al contact gehad met machouse en ik ga maandag even langs, op zaterdag is er geen TD aanwezig en vandaag en morgen wordt er topdrukte verwacht vanweg de Iphone..

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 12:23
Heb je bij de energiestand het schema toevallig aangepast? Hier had ik altijd instaan dat ie om 0.00 uit moest gaan. Echter na de installatie van Bootcamp ging hij op willekeurige tijden uit. Bootcamp doet volgens mij iets met je klok. Mijn klok stond vaak ook verkeerd als ik weer terug ging naar OSX. Schema staat nu weer uitgeschakeld en m'n Mac blijft nu mooi aan.

Verwijderd

Topicstarter
Nee die heb ik niet aangepast en zelfs op "nooit in de slaapstand"gezet

Maar de machine knalt gewoon echt uit dus niet een normale shutdown maar echt net alsof je de stekker eruit trekt...

• Dancing_Animal
O, ok. Die van mij ging zich netjes staan afsluiten terwijl ik er druk mee bezig was. Dit klinkt niet goed in ieder geval. Als je hem online bij Apple hebt gekocht mag je hem sowieso binnen 2 weken retourneren.

Verwijderd

Topicstarter
Dancing_Animal schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 20:09:
O, ok. Die van mij ging zich netjes staan afsluiten terwijl ik er druk mee bezig was. Dit klinkt niet goed in ieder geval. Als je hem online bij Apple hebt gekocht mag je hem sowieso binnen 2 weken retourneren.
Maandag ff langs MacHouse... de man aan de tel zei al als ze hem op voorraad hadden zouden ze hem omruilen. Helaas heb ik een build to order machine (8GB 2 opticals ,8800 GT en 500GB ) dat ze hem waarschijnlijk weer moeten gaan bestellen en dan weer 2 weken wachten :(
Maar goed kan gebeuren en shit happens !

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2008 20:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Schiet mij maar in een kapotje....

Zonder bootcamp heeft de machine weer gewoon de hele nacht gedraaid en films staan afspelen zonder een probleem !!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-02 13:39

polthemol

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 20:18:
[...]

Maandag ff langs MacHouse... de man aan de tel zei al als ze hem op voorraad hadden zouden ze hem omruilen. Helaas heb ik een build to order machine (8GB 2 opticals ,8800 GT en 500GB ) dat ze hem waarschijnlijk weer moeten gaan bestellen en dan weer 2 weken wachten :(
Maar goed kan gebeuren en shit happens !
Vraag of ze hem ombouwen ? Zo moeilijk kan dat ook niet zijn :P

Heb je in je windows, als het ding zo spontaan op zijn gat gaat, toevallig naderhand gekeken in de errorlog of daar iets vermeld staat van rare toestanden ?

Iig. lijken die spontane uitvallen op een voedingsprobleem (maar lijkt me niet logisch daar het ding zonder bootcamp wel blijft draaien) of een moederbord dat aan het bokken is (misschien dat het mobo iets van bootcamp niet helemaal begrijpt).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Verwijderd

Topicstarter
Helaas te vroeg gejuigd, weer 3 maal uit nu zonder bootcam !

Wat er nu gaat gebeuren is dat ze het moederbord en voeding gaan vervangen.
Dit is sneller dan een nieuwe bak bestellen en als het een beetje meezit dan
heb ik de machine in de loop van volgende weer terug. Een nieuwe bestellen duurd iets van 2-3 weken.

Bedankt allemaal voor het meedenken en ik hou jullie op de hoogte,

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Kijk eens naar de indexering van spotlight, daar had ik dikke troubles mee op mijn MBP... een herinstall / wissen van de index van spotlight hielp daar bij ;)

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Topicstarter
Daar gaat je machine spontaan van uit dan ??

• Dancing_Animal
Ik zou voor een nieuwe gaan hoor, ondanks dat het iets langer duurt. Ik vertrouw dat geknutsel van de stores nooit zo.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

KeeZ schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 18:33:
Kijk eens naar de indexering van spotlight, daar had ik dikke troubles mee op mijn MBP... een herinstall / wissen van de index van spotlight hielp daar bij ;)
Daarom gaat zijn machine ook in Windows uit? Lijkt me sterk...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Piepels,

De machine is inmiddels weer een dagje terug en tot nu toe loopt tie lekker en vooral supersnel. Echt niet normaal gewoon 3 vm's draaien (xp,vista en ubuntu) onder parallels en het lijkt wel of er niks draait alles start supersnel op en loopt lekker.
Ze hebben uiteindelijk alleen de voeding vervangen en dat lijkt het inderdaad te zijn geweest...

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:06
Al een tijdje heb ik hetzelfde probleem. Is alleen de batterij vervangen of ook de poweradapter?

Dit valt me vies tegen. Heb er geen garantie meer op (gekocht in jan. 2007) en straks moet ik in het ergste geval nog eens 140 euro betalen voor een nieuwe batterij.

Inventaris

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:06
Mijn batterij vertoont dus kuren na anderhalf jaar gebruik. De health volgens Istat pro staat op 29%, na 219 cycles. Ik heb gebeld met de technische dienst van apple. De istat statistieken doorgegeven. Ze vroegen nog om de full charge capacity wat op 1604 mAh zit. Medewerker ging bellen met de tweede lijn. Die gaven aan dat ze me niet konden helpen omdat ik er geen garantie meer op heb (gekocht in jan 2007 zonder extra garantieplan)

Daarna opnieuw gebeld om een klacht in te dienen. Kreeg toen een gladde prater aan de lijn die uitblonk in zelfvertrouwen en overal kort antwoord op gaf en geen moeite had om stil te blijven. Die gaf vervolgens aan dat de levensduur van mijn batterij normaal was en sowieso er geen batterijen worden vervangen ook al had ik nog garantie.

Kan iemand mij hier feedback op geven. Ik overweeg momenteel om volledig van apple producten af te stappen. Hiervoor had ik nl. ook al problemen met een ipod die het 2 maanden na het verlopen van de garantie begaf. Levensduur van Apple producten zijn ronduit k*t te noemen, in mijn geval althans.

Beter lezen Jikan

dank Vaal

Inventaris

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:11

Bob Popcorn

Plop!

nwnc schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 17:49:
Al een tijdje heb ik hetzelfde probleem. Is alleen de batterij vervangen of ook de poweradapter?

Dit valt me vies tegen. Heb er geen garantie meer op (gekocht in jan. 2007) en straks moet ik in het ergste geval nog eens 140 euro betalen voor een nieuwe batterij.
Dit gaat niet over een Macbook ;)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Verwijderd

Topicstarter
Hee mijn topic weer :*)

De machine loopt nog steeds als een zonnetje .......

Verwijderd

Top :).
Pagina: 1