In m'n fiets heb ik 2x een 12V accu zitten. Die kan ik uiteraard mooi gebruiken om m'n Touch Cruise (TC) op spanning te houden. Dus heb ik een oude 12V autolader van een Siemens M35i gebruikt als donor.
De Siemens stekker heb ik eraf gehaald. Verder de elektronica er in z'n geheel uit gehaald en in een nieuw doosje geplaatst en voorzien van een stekker die geschikt is voor m'n accu's en een USB-aansluiting (pin 1 en 4 aangesloten uiteraard).
De elektronica heb ik eerst doorgemeten (5V 400 mA output btw). Onbelast geeft hij 7V maar belast wordt dat iets tussen de 5 en 5,1V dus dat is in orde.
Toen getest met m'n Jabra BT3030. Die gaat netjes laden. Hang ik echter m'n TC eraan, dan doet hij niets. Hij gaat dus niet laden, het oranje LEDje gaat ook niet branden ten teken dat hij aan het laden is.
Iemand enig idee waarom mijn TC niet wil laden via die 12V adapter?
Ik heb wat twijfels over de Ground.
Ik had eerst een echte USB autostekker maar heb deze verknald door de polariteit om te draaien
Maar los daarvan, de GND zit bij deze aan 1 van de 4 pinnen en niet aan de behuizing vast want ook was een gedachte van mij dat m'n TC mogelijk niet via pin 4 maar via de behuizing aan de GND zit.
Iemand enig idee waarom m'n TC niet wil laden (maar m'n Jabra BT3030 dus wel)?
De Siemens stekker heb ik eraf gehaald. Verder de elektronica er in z'n geheel uit gehaald en in een nieuw doosje geplaatst en voorzien van een stekker die geschikt is voor m'n accu's en een USB-aansluiting (pin 1 en 4 aangesloten uiteraard).
De elektronica heb ik eerst doorgemeten (5V 400 mA output btw). Onbelast geeft hij 7V maar belast wordt dat iets tussen de 5 en 5,1V dus dat is in orde.
Toen getest met m'n Jabra BT3030. Die gaat netjes laden. Hang ik echter m'n TC eraan, dan doet hij niets. Hij gaat dus niet laden, het oranje LEDje gaat ook niet branden ten teken dat hij aan het laden is.
Iemand enig idee waarom mijn TC niet wil laden via die 12V adapter?
Ik heb wat twijfels over de Ground.
Ik had eerst een echte USB autostekker maar heb deze verknald door de polariteit om te draaien
Iemand enig idee waarom m'n TC niet wil laden (maar m'n Jabra BT3030 dus wel)?