Netware DHCP ism WDS/RIS

Pagina: 1
Acties:

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 21:24
huidige situatie:
-Een Netware server, versie 5.60.05 met DHCP en Zenworks pakket (dus PXE booting)
-Windows clients die netjes een image via PXE boot krijgen.

nieuwe situatie:
-zelfde Novell server, ook DHCP
-MS RIS/WDS server.
-nog steeds zelfde subnet

hoe krijg ik de novell DHCP zo gek dat hij de MS server het PXE booten laat doen?

wat heb ik gedaan:
-DHCP option ' 60 ' (PXEClient) weggehaald op de DHCP server.
-PDHCP.nlm unloaded op de DHCP server
-RIS server geauthoriseerd in de Active Directory
-hoop andere kleine dingetjes

ik weet niet wat ik nog meer moet doen? ik lees overal dat het gewoon 'gelijk' zou moeten werken??!
btw; het booten van de client 'timed out' - hij ontvangt waarschijnlijk gewoon niets

hulp zeer welkom _/-\o_

you had me at EHLO

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:28

SpamLame

niks

Er zal een DHCP server moeten zijndie clients naar de nieuwe PXE server leid.
Ik zie dit niet terug in je startpost, tenzij dit onder "hoop andere kleine dingen" valt

• sjongenelen
SpamLame schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:38:
Er zal een DHCP server moeten zijndie clients naar de nieuwe PXE server leid.
Ik zie dit niet terug in je startpost, tenzij dit onder "hoop andere kleine dingen" valt
dat is dan het probleem :) ik weet niet hoe het moet.. ik heb via de "DNSDHCP" tool van Novell een aantal 'boot parameter options' meegegeven:

Server address: 192.168.*.*
Server Name: SERVERNAAM
Boot File Name : \OSChooser\i386\startrom.com

waarvan ik eigenlijk denk dat dit de DHCP option 66 en 67 moeten zijn (Die niet te vinden zijn in het 'normale' bootoptions scherm van DNSDHCP)

EDIT:
ik heb geprobeerd phdcp.ini aan te passen zodat TFTP_SERVER_IP verwijst naar het IP van de RIS server..

maar geen succes :(

[ Voor 13% gewijzigd door sjongenelen op 10-07-2008 16:38 ]

you had me at EHLO

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zorg dat beide servers het dhcp-request krijgen, en beiden kunnen antwoorden. Bijvoorbeeld met een iphelper op je router, die je waarschijnlijk nu ook al wel gebruikt.
Als je Netware-bak dan het ip uitdeelt, zal erna nog een dhcp-request gedaan worden, welke dan ook door de Windows-machine wordt beantwoord met de PXE-dhcp opties. Deze dus niet configureren op de Netwarebak.

Description of PXE Interaction Among PXE Client, DHCP, and RIS Server
RIS Clients can't get IP from the DHCP server
PXE clients computers do not start when you configure the Dynamic Host Configuration Protocol server to use options 60, 66, 67

Vermeld ook even wat meer info over je omgeving, zoals de versies van Windows incl servicepacks, evenals van Netware :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Probeer ook eens om met een netwerksniffer "mee te kijken" wat er precies gebeurd als je met een client een PXE-boot uitvoerd. Meestal levert dat ook intressante informatie op. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• sjongenelen
even terugkomend op bovenstaand.

ik heb de setting wat gewijzigd (Novell heeft geen toekomst meer bij mij, dus heb ik besloten over te gaan op MS wat Imaging betreft );

het gaat nu om een RIS server en een PXE server (altiris).

ik heb de DHCP / WDS server alleen option 60 mee gegeven. Zo ook de Altiris PXE server.
Nu heb ik de time-out van WDS op 6 seconden gezet en de Altiris server op direct response to known clients only.

Moet in theorie werken dacht ik zo? dus als het géén client is in Altiris dan gaat hij door naar de WDS

verder geen options uit delen in de DHCP server toch? ik bedoel, die heb ik zo niet nodig?

you had me at EHLO

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-03 11:56
Je kunt (optieel) ook nog de bootserver en boofile meegeven met DHCP.
bijvoorbeeld:
066 Boot Server Host Name = %WDSserver%
067 Bootfile Name = boot\x86\wdsnbp.com

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• sjongenelen
ehm, ja, maar dan zit je dus vast aan één PXE server :)

you had me at EHLO

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Heb je nu al eens gesnift wat er precies gebeurd als een PXE cleint boot?

En is ook je RIS server al geauthorized?

[ Voor 23% gewijzigd door Question Mark op 14-08-2008 14:40 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• sjongenelen
Question Mark schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:51:
Heb je nu al eens gesnift wat er precies gebeurd als een PXE cleint boot?

En is ook je RIS server al geauthorized?
nee ik heb niet zoveel tijd om te sniffen.. helaas, maar lijkt me ook niet nodig.. :/
verder: ja mn ris is authorised.. :)

you had me at EHLO

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

TheNymf schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:08:
[...]nee ik heb niet zoveel tijd om te sniffen.. helaas, maar lijkt me ook niet nodig.. :/
't sniffen duurt ongeveer 10 minuten, en de output geeft precies weer wat de client doet en welke PXE-server met welke response komt. Het lijkt mij wel fijne input voor verder troubleshooten... ;)

Pagina: 1