Tweakers,
Ik loop op dit moment tegen het volgende probleem:
Bij een kennis heb ik een HP Colorjet 4600DN geinstalleerd via LPT1
windows 2000 komt netjes met de melding dat er een nieuwe printer is gevonden en installeerd de printer naar behoren
Als ik nu vervolgens een printopdracht stuur, word deze verwerkt naar de queue, maar er komt niets uit de printer rollen
Nou komt het vage aan dit hele verhaal
Als ik de LPT1 port via apparaatbeheer uitschakel, en weer inschakel kan ik WEL een printopdracht uitvoeren. Als ik vervolgens de PC opnieuw opstart is het probleem er weer, en komt er geen print opdracht meer aan.
Is er een mogelijkheid om deze LPT1 port via een batch bestand te resetten tijdens initialisatie / startup? Ik dacht hieraan voor een tijdelijke "dirty" fix
Zijn er andere mensen die tegen een soort gelijk probleem aangelopen zijn??
uitgevoerde acties:
- BIOS instellingen ECP/EPP/bi-directional aangepast&getest
- alle drivers getest inclusief de universal printer driver (printer werkte namelijk ook via Novell Iprint server, dit om aan te tonen dat de drivers naar behoren werken.)
- LPT instellingen aangepast (interrupt verhaal)
- LPT ports verwijderd, opnieuw laten toevoegen aan apparaatbeheer
Ik hoor graag input
Ik loop op dit moment tegen het volgende probleem:
Bij een kennis heb ik een HP Colorjet 4600DN geinstalleerd via LPT1
windows 2000 komt netjes met de melding dat er een nieuwe printer is gevonden en installeerd de printer naar behoren
Als ik nu vervolgens een printopdracht stuur, word deze verwerkt naar de queue, maar er komt niets uit de printer rollen
Nou komt het vage aan dit hele verhaal
Als ik de LPT1 port via apparaatbeheer uitschakel, en weer inschakel kan ik WEL een printopdracht uitvoeren. Als ik vervolgens de PC opnieuw opstart is het probleem er weer, en komt er geen print opdracht meer aan.
Is er een mogelijkheid om deze LPT1 port via een batch bestand te resetten tijdens initialisatie / startup? Ik dacht hieraan voor een tijdelijke "dirty" fix
Zijn er andere mensen die tegen een soort gelijk probleem aangelopen zijn??
uitgevoerde acties:
- BIOS instellingen ECP/EPP/bi-directional aangepast&getest
- alle drivers getest inclusief de universal printer driver (printer werkte namelijk ook via Novell Iprint server, dit om aan te tonen dat de drivers naar behoren werken.)
- LPT instellingen aangepast (interrupt verhaal)
- LPT ports verwijderd, opnieuw laten toevoegen aan apparaatbeheer
Ik hoor graag input