[Win2003 srv - WinXP] script probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views

• Fast_light
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07-2022
Bij het herinstalleren van pc's wordt een image gebruikt. In dit Image bestaat een admin account Admin2. deze heeft geen wachtwoord. Dit is natuurlijk niet gewenst voor pc's in ons domein. Om dit te voorkomen wordt door een scriptje dit account verwijderd zodra de bewuste pc inlogt op het domein.

Het onderstaande VB script verwijderd de lokale user Admin2 van computermet naam "atl-ws-01". Dit script wordt via GPO gestart. Het werkt perfect! alleen als de computer herstart en het account Admin2 bestaat niet (meer), krijg ik een fout melding:

The filename, directory name, or volume label syntax is incorrect.

Weet iemand hoe ik kan zorgen dat deze foutmelding weg blijft?

----------------------------------

strComputer = "atl-ws-01"
strUser = "Admin2"

Set objComputer = GetObject("WinNT://" & strComputer & "")
objComputer.Delete "user", strUser

-----------------------------------

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 07:45
Je zou het moeilijk kunnen doen om alle lokale users in een array te plaatsen en dan te zoeken, en indien ie bestaat dan verwijderen.

Wat simpeler is (maar op programmeer gebied niet echt geheel netjes) een 'On Error Resume Next' toevoegen aan het begin van het script.

[edit]
Ik neem aan dat je die computernaam dynamisch wordt ingevoerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Krypt op 10-07-2008 14:05 ]

Pvouput live

• Fast_light
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07-2022
Nouja netjes of niet, jou regeltje werkt! Het is misschien niet netjes maar een foutmelding bij de gebruikers is nog veel minder netjes ;)

En ja op alle computers die in de OU staan waar de GPO op gelinked is draait t scriptje dus de bovenste regel is in de practijk niet strComputer = "atl-ws-01" maar strComputer = ".".

Mijn dank is groot voor je snelle reply! :D

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Aangezien dit Professional Networking & Servers is, moet je dus zorgen dat je voortaan zelf je error-handling routines erin hebt zitten.
(check of useraccount er is voordat je 'm verwijderen gaat voorkomt dit al).

simpelweg zeggen 'ignore any error' is dat natuurlijk niet ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Makkelijkste manier is natuurlijk eerst kijken of hij nog bestaat. Maar dit is PNS.. Een scriptje met dergelijk simpele functionaliteit valt hier nu niet echt onder..

Dit topic is gesloten.