Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Universle afstandbediening ook voor verlichting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil dus een goede universele afstandbediening kopen waarmee m'n televisie, cd-speler enzo kan bedienen.
Maar ik heb ook zo'n klik-aan klik-uit systeem op m'n kamer. Dat wil ik ook graag kunnen bedienen met die afstandbediening. Weet iemand of dat mogelijk is met de Philips SRU8015? Of met welke universele afstandbediening ze alle 3 bediend kunnen worden?

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:29

dollyking

duck tape

Logitech Harmony zou het moeten kunnen.

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Klik aan klik uit heeft er zelf een in het assortiment die dat kan: http://www.klikaanklikuit.nl/product_detail.asp?id=55

Verwijderd

Topicstarter
sorry wat ik vergeten was erbij te zeggen is dat dat klik-aan klik-uit systeem niet van dat merk zelf is maar zo'n simpel setje van de hornbach, van het bekende merk 'intertechno' :?

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:29

dollyking

duck tape

weet je het protocol van je klik aan/uit ?
meestal is dat het X10 protocol een RF signaal dus.
De eerdere genoemde harmony 1000 heeft dat. Anders moet je een extender aanschaffen die RF omzet in IR signalen. dan komen er meer universele afstandsbedieningen in zicht.

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik weet niet zo heel veel van dit soort dingen af...
Maar op de achterkant van de afstandbediening die de units bestuurt staat wel een frequentie: 433,92 MHz. Ik weet niet of je hier iets aan hebt?
Maar als het dan kan, kan het dan alleen met de Logitech Harmony 100 of ook met andere Logitech Harmony afstandbedieningen of met de Philips SRU8015 of SRU9600?

Verwijderd

Ik ben dus ook al een tijd opzoek naar een afstandsbediening die dat kan, en je heb kans dat die van de KAKU het kan, maar misschien is jou protocol anders. Ik vind persoonlijk die universele van de KAKU niet mooi en ben dus opzoek naar een fraaie met evt. touchscreen.

Wat ik tot nu toe heb gevonden is dat alle afstandsbedieningen die via RF kunnen zenden alleen RF signalen naar een blokje kunnen zenden en daarvan er weer de oude IR signalen van maakt (zodat dus de versterker die netjes in de trapkast staat toch bediend kan worden) Helaas betekent dit, en correct me if i'm wrong, dat er nog geen oplossing is gevonden om het juiste RF signaal naar je lichtschakel units te sturen.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Voor zover ik weet is dat inderdaad nietr mogelijk, de Logitech remotes hebben alleen RF om later te kunnen omzetten naar IR. Direct de KaKu modules aansturen gaat niet zomaar.
Maar.... Er is wel een module te koop bij conrad die IR omzet naar RF, en zo toch de KaKu modules kan aansturen, wel omslachtiger en je moet dus op de module richten.
Pagina: 1