[Windows Mail] Fout bij verbinden met smtp server casema*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan met mijn casema email, via windows mail geen emails meer verzenden. Had hier al een andere topic over gevonden, maar dat geld net voor mij omdat mijn instellingen kloppen. Uiteindelijk zelfs casema gebeld, maar die wisten het ook niet en ik moest maar op het net gaan zoeken :S

Bij het verzenden van een email krijg ik dit:

Het verbinding maken met de server is mislukt. Onderwerp '', Account: 'sarah', Server: 'smtp.casema.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E

mijn provider is casema.

wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Oorzaak
De client maakt verbinding met een poort die geblokkeerd is of die niet beschikbaar is voor de e-mailserver. Als de client een bericht probeert te verzenden, is poort 25 de geblokkeerde poort. Als de client een bericht probeert op te halen, is poort 110 de geblokkeerde poort. Raadpleeg het foutbericht voor het protocol en de poortnummers.
De workaround staat er onder :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:37:
... maar dat geldt niet voor mij omdat mijn instellingen kloppen...
Misschien moet je wat minder eigenwijs zijn en gewoon mail.ziggo.nl gebruiken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*knip*
Ik heb de instellingen overgenomen van mijn provider Casema/Ziggo.. Ik ga er dan vanuit dat dat moet kloppen...
*knip*

[ Voor 53% gewijzigd door Lustucru op 10-07-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:22:
[...]
Misschien moet je wat minder eigenwijs zijn en gewoon mail.ziggo.nl gebruiken
*knip*

mail.ziggo.nl werkt dus ook niet..

*knip*

[ Voor 16% gewijzigd door Lustucru op 10-07-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:51:
[...]

De workaround staat er onder :)
Hoi,
Ja had ik gevonden middels google.. Maar ook daar word ik echt niet veel wijzer van.. sorry.. Opdrachtpromp? Hoe doe ik dat?
Als ze het bij casema al niet weten,hoe moet een leek als ik er dan uitkomen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Zou je je posts willen aanpassen m.b.v. de editknop i.p.v. drie posts achter elkaar te plaatsen? Dat staat zo schopperig en dat is niet de bedoeling.

Verder mag je je sneren voor je houden. We willen best met je meedenken over een oplossing, maar zó maak je geen vrienden
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:07:
[...]
Hoi,
Ja had ik gevonden middels google.. Maar ook daar word ik echt niet veel wijzer van.. sorry.. Opdrachtpromp? Hoe doe ik dat?
Een stapsgewijze instructie voor het werken met de opdrachtprompt is wel te vinden en zit ook in windows ingebakken.
Als ze het bij casema al niet weten,hoe moet een leek als ik er dan uitkomen? 8)7
Je zou kunnen beginnen met hier je instellingen te laten zien. Heb je een firewall ingeschakeld e/o antivirus programma's draaien en blokkeren die misschien port 25? Maar in 99 van de 100 gevallen is het toch een kwestie van verkeerde instellingen. :)

En verder horen topic over mailclients in Officesuites en software.
Move --> Off +_ titelfix

[ Voor 4% gewijzigd door Lustucru op 10-07-2008 15:26 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok jongens nevermind. Ik zit duidelijk op de verkeerde site en ga me even afmelden. Jullie praten echt chinees (lees: computertaal) voor mij. Het spijt mij zeer, verkeerde topic verkeerde rubriek. Ik vond jullie via google en dacht hier een antwoord te kunnen. Voor de rest ken ik deze site niet, dus vandaar dan een off-topic.

Prettige dag verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je zou bij www.beginnersweb.nl verder kunnen kijken :) Daar is het wat laagdrempeliger als hier en zou je misschien wel je oplossing kunnen vinden.

Wel adviseer ik je om meer in de materie te gaan verdiepen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• Piet2525
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-07 08:11
Toch is dit geen dommigheids-probleem. Ik had het ook (wel ontvangen (pop) mogelijk, maar geen verzenden (smtp) via Casema/Ziggo) en het bleek op een vreemde plek veroorzaakt:
In AVG-Free stond het vinkje voor inkomende eMail scannen wel aan, maar voor uitgaande eMail scannen stond geen vinkje. Dat had ik niet ingesteld, maar had AVG zelf geregeld. Na vinkje invullen bij uitgaande eMail scannen werkt alles weer prima.

Vreemd probleem. Je zou niet verwachten dat het uitzetten van 'uitgaande eMail scannen ' ertoe leidt dat die eMail helemaal niet meer verzonden wordt.

Enfin: simpele oplossing.
Pagina: 1