Toon posts:

Performance na overclock E8400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,dames,

sinds een tijdje heb ik een E8400 in mijn bakkie zitten

Specs
  • Proc:E8400
  • MOBO: Gigabyte GA-P35C-DS3R
  • Mem: 4x 1 GB Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/1GN
  • Videokaart: Asus E8800 GTS 512 MB
  • Windows Vista 64bits
De E8400 heb ik overclocked naar 3,6 Ghz echter.... deze overclock lijkt qua prestaties bij het opstarten van Windows minder te zijn dan mijn vorige proc E6600 op 3.0 GH.

Bij de E6600 overclock werd namelijk het scherm dat je krijgt na het windows vista logo (blauw schermpje met welkom ofzo voordat je op het bureaublad komt) volledig overgeslagen. Bij de E8400 zie ik dat scherm toch redelijk lang. Het afsluiten van Vista lijkt ook langzamer te gaan.

Iemand suggesties??

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

vista langer geinstalleerd, dus meer dingen die mee opstarten en afsluiten? is het enige verschil dat ik kan bedenken :)

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:21
Formateren, Raid0 setup plaatsen etc. Misschien staat je geheugen div. nu net wat anders?

[ Voor 41% gewijzigd door Stijnd op 10-07-2008 11:57 ]

Verwijderd

Performance van je processor meet je niet door het opstarten van windows...
Die meet je bv doormiddel van superpi uit te rekenen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:50:
Performance van je processor meet je niet door het opstarten van windows...
Die meet je bv doormiddel van superpi uit te rekenen ;)
Een goede score bij het uitrekenen van superpi doesn't get it up for me :9~ , doe mij maar sneller opstarten ;)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:09:
[...]

Een goede score bij het uitrekenen van superpi doesn't get it up for me :9~ , doe mij maar sneller opstarten ;)
In dat geval schone install, raid0 en eventueel je Vista cd door vLite lichter maken. Maar meer performance in applicaties en games doet je dus niets? Alleen windows...?!

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Topicstarter
_Apache_ schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:10:
[...]

In dat geval schone install, raid0 en eventueel je Vista cd door vLite lichter maken. Maar meer performance in applicaties en games doet je dus niets? Alleen windows...?!
Neeeeee...... da's een ander verhaal. Alles uit je systeem persen om een scoretje hoger te halen maakt me niet uit. Een hogere performance natuurlijk wel.... anders zou ik ook niet overclocken

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

meten is weten...

[google=measure starttime vista]

wijst als eerste naar een documetn van Microsft dat aangeeft dat je in je system log je opstart tijd kunt meten.

Ik heb zo'n vermoedern dat door de overklok een ander component dan cpu/memory (dat meet je met superpi) problemen heeft.

Het zou ook kunne zijn dat je schijf geoptimliseerd is tegen de langzamere cpu, --> layout.ini weggoiien, aantal keer rebooten -> http://windowstipsandfixe...ragging-by-layoutini.html defrag -b draaien.

Ook zou het kunnen zijn dat je cpu nu zo snel is dat hij eindelijk tijd heeft om dat scherm met "welkom" te tonen. Je moet met een klokje de tijd meten to je systeem responsive is....

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:13:
[...]

Neeeeee...... da's een ander verhaal. Alles uit je systeem persen om een scoretje hoger te halen maakt me niet uit. Een hogere performance natuurlijk wel.... anders zou ik ook niet overclocken
Volgens mij snap je hem niet... Raid0 is niet alles uit je systeem te persen.
Juist door bv raid0 te gebruiken gaat je hele systeem sneller lopen.
Opstarten van apllicaties, games etc etc.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:29:
[...]

Volgens mij snap je hem niet... Raid0 is niet alles uit je systeem te persen.
Juist door bv raid0 te gebruiken gaat je hele systeem sneller lopen.
Opstarten van apllicaties, games etc etc.
Volgens mij snap jij hem niet... hier reageerde ik niet op

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:19:
meten is weten...

[google=measure starttime vista]

wijst als eerste naar een documetn van Microsft dat aangeeft dat je in je system log je opstart tijd kunt meten.

Ik heb zo'n vermoedern dat door de overklok een ander component dan cpu/memory (dat meet je met superpi) problemen heeft.

Het zou ook kunne zijn dat je schijf geoptimliseerd is tegen de langzamere cpu, --> layout.ini weggoiien, aantal keer rebooten -> http://windowstipsandfixe...ragging-by-layoutini.html defrag -b draaien.

Ook zou het kunnen zijn dat je cpu nu zo snel is dat hij eindelijk tijd heeft om dat scherm met "welkom" te tonen. Je moet met een klokje de tijd meten to je systeem responsive is....
Kijk hier kan ik wat mee!.. thanks man... ga het proberen
Pagina: 1