hoe scsi cdrom werkend krijgen??

Pagina: 1
Acties:

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik heb net een scsi cd-rom speler gehaald omdat die ide die erinzat brak was.

maar nu is het probleem dat hij niet wil werken. als ik die scsi cd-romspeler erbij zet dan boot ie niet verder als je de text krijgt van de controller. en zonder die cd-romspeler boot ie perfect op de hd die er ook aanhangt. het is trouwens een 50 pins aansluiting op de cd-romspeler met een converter op zo'n uuuhhhhh vage stekker aangesloten (weet niet hoe dat heet) btw, ik ben scsi leek. en ik heb al geprobeerd op ander nummer

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:45
En als je de andere apparaten loskoppelt van de SCSI-bus en alleen met die nieuwe cd-rom start?

Kijk ook eens naar terminatie en/of parity.

Mocht dit niet werken post dan effe de systeemspecs.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Heb je naar je terminators gekeken. De laatste in de keten moet met een terminator zijn afgesloten. Meestal kun je dat op de CD-rom instellen (waarschijnlijk een Ultaplex 40, slim want die zijn er over een tijdje niet meer maar ze zijn wel de beste). Kijk dan welke als laatste op je kabel zit (gebruik bij voorkeur ook je laatste 2 connectoren op de kabel) en stel dat in op je CD-rom of HD. Dus als cd als laatste dan die termineren (heet dat zo) en de HD NIET.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

termination op je cdrom aanzetten dmv een jumper wanneer de cdrom speler het enige device is op de controller.
id kiezen welke geen 7 is.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
het is een amd tb 1 ghz, 512 mb ram, abit a7v (zoiets, met raid)twee keer 30gb schijf in raid zodat het lijkt alsof je een schijf hebt van 60 gb, en een 35 gb scsi schijf met adaptec controller (type weet ik niet) dit systeem is trouwens niet van mij (jammer :))

hij boot vanaf die scsi schijf, en als ik dus de cdrom erbij hang boot ie niet meer. ik ga vandeweek nog wel ff kijken en proberen

Verwijderd

kijk hier maar eens www.scsischool.com
Pagina: 1