Toon posts:

Wireless aansluiten bij Oom thuis.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ga jullie even lastig vallen. Denk nou niet dat ik e rniet over nagedacht heb of niks heb uitgezocht want dat heb ik wel.
Affijn komt het.

Mijn Oom kwam naar me toe om te vragen of het mogelijk was om vanaf beneden draadloos i-net neer te leggen naar een computer boven.
Beneden staat een modem van Motorola SBV5120E en als ik het goed heb zit hier een Sitecom WL-160 in ( klopt dit ? )

Als ik het ook goed heb zit op deze modem als een draadloos signaal. Want toen ik via het ip naar de modem ging zag ik opties staan van wireless.
Dit zou dus betekenen dat ik geen access point aan hoef te schaffen aangezien ze die al hebben?

Nu heb ik gisteren met mijn ipod touch gezocht naar draadloze signalen. en daar vond ik inderdaad de ssid die in het modem stond.
Echter zodra ik verbinding probeer te maken dan geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken.

Heeft dit te maken met Casema? Ik snap overigens de wireless config niet want er stond als mode client en daaronder infrastructure en ad-hoc. daarnaast kon je nog meer opties kiezen dan client mode want er stond ook iets met EP??

Affijn nu ga ik jullie om wat hulp vragen. Ik denk dat dit modem niet echt een goed signaal heeft ( ik zag ook geen antenne ) dus lijkt het mij verstandig om een access point te kopen en die er tussen te hangen.

Hoe denken jullie hier over? Want als het met dit apparatuur ook al kan dan is het natuurlijk wel makkelijker.

Vraag 2:

De pc waar het heen moet is een oude pc met windows 98 erop. Ik geloof dat 98 bijna nergens meer mee word ondersteund?
Mischien slim om Windows 2000 erop te zetten? XP kan hij helaas niet aan.

Alvast bedankt voor de duidelijke hulp.

Jeroen

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Antwoord op vraag 2 :

Zoek eerst maar eens een kaartje voor de pc die 98/2000/xp goed ondersteund.
En test het daar is mee .. (niet zo een simpel usb stickje maar echt een PCI )

En voor ons is het ook glazenbol kijken zoland je niet met concrete en relevante informatie / screenshots van het wireless uit de Router/accepoint (want een modem kan niet draadloos zijn).

zodat wij meer kunnen zien.en je verder kunnen helpen

• Twinlife
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2021
Windows 98 en WiFi is drama...

Wat misschien een optie voor je kan zijn is Ethernet Over Power: http://www.hardwareoutlet.nl/public/ShowProduct/5420

[ Voor 7% gewijzigd door Twinlife op 10-07-2008 10:26 ]

Fotosite

Verwijderd

Topicstarter
mischien wel een goede oplossing inderdaad.
Maar hoe werkt zoiets dan?

Ik steek die in het stopcontact bij de modem of bij de pc die wireless moet?
En dan de stroomkabels zijn toch niet met de modem verbonden?

• TagTag
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-03 18:50

TagTag

Chevrolet Corvette rocks

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:19:
mischien wel een goede oplossing inderdaad.
Maar hoe werkt zoiets dan?

Ik steek die in het stopcontact bij de modem of bij de pc die wireless moet?
En dan de stroomkabels zijn toch niet met de modem verbonden?
Je hebt 2 stroomadapters, één bij de modem, en één bij de pc. Het enige wat je moet doen is een netwerkkabel van je modem naar de adapter laten lopen, en een andere netwerkkabel van de andere adapter naar de pc laten lopen. En het zal direct werken. Eventueel kun je er een wachtwoord op zetten (tussen de adapters onderling).

(deze opstelling heb ik ook hier)

Macbook 2,4ghz, Acer Aspire 1694v1, Athlon Thunderbird 1,2ghz en Phenom II X3 720 BE

Verwijderd

Topicstarter
TagTag schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:29:
[...]

Je hebt 2 stroomadapters, één bij de modem, en één bij de pc. Het enige wat je moet doen is een netwerkkabel van je modem naar de adapter laten lopen, en een andere netwerkkabel van de andere adapter naar de pc laten lopen. En het zal direct werken. Eventueel kun je er een wachtwoord op zetten (tussen de adapters onderling).

(deze opstelling heb ik ook hier)
leuke oplossing

alleen is dit veel te duur aangezien je er al gelijk 2 van 85 euro p.p moet aanschaffen.

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
misschien heb je geluk. Bij mijn schoonbroer (zwager in NL denk ik) zaten ze ook aan te hikken tegen het probleem met win 98 en wifi. Totdat ik tot de ontdekking kwam dat het perfect mogelijk was om een draad door het gat van de verwarmingsbuis naar boven te trekken. Moraal van het verhaal: neem niet direct aan dat bedraad niet mogelijk is. Kijk eerst eens heel goed rond in je huis.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 19:31:
[...]

leuke oplossing

alleen is dit veel te duur aangezien je er al gelijk 2 van 85 euro p.p moet aanschaffen.
Je hebt die dingen al vanaf 72 euro
pricewatch: Eminent EM 8013 xLine Powerline starterkit (85Mbps, Lichtnet, RJ-45)
En dat is een kit, dus met 2 van die dingen erin.

Heb die hier ook liggen, je moet een beetje geluk hebben wil je het signaal op kunnen pakken, het werkt niet altijd, maar het is altijd lekkerder dan met draadloos werken als het werkt.
Pagina: 1