Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

explorer.exe crasht iedere 10 seconden

Pagina: 1
Acties:

• nockelyk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
Sinds gisteren crasht explorer.exe iedere 10 seconden ongeveer, nadien start explorer.exe gewoon opnieuw op. Alle andere programma's die op moment open staan blijven gewoon open staan en blijven werken, ik ben nu bijvoorbeeld ook dit aan het typen in firefox terwijl explorer.exe voortdurend opnieuw opstart. Dat opstartendoet hij maar een aantal keren, dan geeft hij het op, wat logisch lijkt... Ik kan explorer.exe vervolgens perfect opnieuw opstarten via uitvoeren in taakbeheer.

Ik vermoed dat het een virusje is, dit begon iets na een virumelding van nod32.

Wat heb ik al geprobeerd, ten eerste heb ik hitman pro laten runnen (enkel de gratis software die bij hitman pro zit), na een aantal virusjes en spyware is het probleem niet verholpen.
In veilige modus blijft explorer.exe ook voortdurend crashen.
Ik heb ook reeds sfc /scannow uitgevoerd, er werden een aantal zaken vervangen (2 ervan kon hij niet vervangen), als ik dit programme nog eens runde vervangde hij opnieuw al dezelfde bestanden.

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?

• Twinlife
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2021
nockelyk schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:40:
Ik vermoed dat het een virusje is, dit begon iets na een virumelding van nod32.
Wat voor melding was dat? En heb je al een volledige virusscan gedaan met nod32 (eventueel in veilige modus)?

Fotosite

• nockelyk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
Twinlife schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:43:
[...]

Wat voor melding was dat? En heb je al een volledige virusscan gedaan met nod32 (eventueel in veilige modus)?
gewoon een melding dat hij een virus in quarantaine heeft geplaatst. Ik heb inderdaad ook al met nod 32 gescant, inderdaad vergeten te vermelden.
Het scannen in veilige modus heb ik nog niet geprobeerd, dat zal ik straks eens proberen, nu nog eens aan het scannen met trendmicro via online virusscanner

Verwijderd

Gewoon even je windows install repairen lijkt me (dus niet recovery console maar gewoon repair als de CD ziet dat er al een C:\Windows is). Kost veel minder tijd dan de zaken die jij tot nu toe gedaan hebt. En er wordt niets beschadigd en er gaan geen instellingen verloren.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
met alleen repareren weet je alleen nooit 100% zeker dat het virus weg is. Maar, als het werkt, werkt t.

Verwijderd

elmertje schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:28:
met alleen repareren weet je alleen nooit 100% zeker dat het virus weg is.
Dat ben ik helemaal met je eens, alleen is het mij niet duidelijk dat het hier om een virus gaat. Als het niet om een virus gaat is het probleem door repairen i.i.g. opgelost.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Virusmeuk mag in de daarvoor bestemde hoek > Beveiliging & Virussen

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Je zou in de log van je virusscanner kunnen kijken welk virus er gevonden is geweest, en hiervan dan de karakteristieken even opzoeken op het web.

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-11 22:30
Wellicht is een analyse met hijackthis ook nog handig. Als je er zelf niet wijs uit komt kun je het log hier plaatsen, anders zou ik vooral even kijken naar wat er aan explorer.exe gekoppeld is (en ook wat er ingeladen wordt bij het opstarten).
Pagina: 1