Linux installatie mislukt....hellup :)

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Shit man....heb ik hiero een AMD486dx/2 80mhz met 24mb ram en 2x850mb hd staan en denk ik van daar zetten we ff redhat op :)
Zo gezegd zo gedaan en na een nachtje via ftp zitten downloaden en installeren is ie eindelijk zover! Alleen nog ff de videokaart en de monitor instellen en ready. Dus niet....ik heb een provitek 14" monitor erop aangesloten maar kan nergens info over dat ding vinden...heb nl. geen handleiding. Nu dacht ik van dan hang ik hem ff aan mijn goede pc met powerstrip om de hor. en vert. frequenties uit te lezen. Geeft powerstrip aan dat ie op 640x480 een hor. freq. heeft van 75khz en een vert. van 85 herz. Lijkt me eigenlijk best wel errug hoog, maar goed. In de redhat installatie dus fijn overal custom geselecteerd en deze waardes ingevuld en aangegeven dat er een 1mb videokaartje in zit. Geeft ie een foutmelding dat ie de xserver niet kan starten!!!!!! Verder heb ik al alle instellingen gestest maar hij wil niet.
Nu dacht ik van dan doen we gewoon ff skip en kijken we later wel. Ik boot fijn zoals aangegeven zonder diskette en dan meld ie doodleuk geen besturingssyteem aanwezig :?
ook met de gewone bootdisk van redhat kan ik niks...althans daar staat alleen install bij.

Wat is hier aan de hand en hoe krijg ik dat kloemel aan de praat...ik heb toch hopelijk niet voor noppes uren zitten wachten voor die online install :'(

Zover ik weet gaat het hier om redhat 7.0...althans die wilde ik maar die installatie zag er identiek aan redhat 5.2 uit :) Maar ik heb hem van de tucows server dus het zal wel de nieuwe zijn neem ik aan.

• MinddiggerNL
Hey linux guru's! Kan niemand me verklaren waarom ie bij het booten zegt: "het besturingssysteem ontbreekt" ????

Ik kan nu helemaal niks meer doen met die pc :'(

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Geen bootmanager in je MBR (lilo per ongeluk op partitie gezet ipv in MBR bijvoorbeeld) perhaps?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• KyD
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

KyD

hmm.. kan zijn dat je je mbr hebt verneukt. dan zit je goed fout. je hebt neem ik aan nog wel windows of linux bootfloppies? zo niet maak die dan ff :)
en dan met fdisk de boel fixen. (actieve partitie(s) instellen etc.)
wat voor foutmelding gaf ie trouwens toen de xserver niet wilde opstarten? ik heb namelijk een soortgelijk probleem gehad en ben er toen wel uitgekomen. *D

• MinddiggerNL
Ik weet niet waar ik lilo in heb gezet. ik kan het me niet meer herinneren |:(
Op dinsdag 20 februari 2001 17:09 schreef KyD het volgende:
hmm.. kan zijn dat je je mbr hebt verneukt. dan zit je goed fout.
Daar ziet het inderdaad naar uit.
je hebt neem ik aan nog wel windows of linux bootfloppies? zo niet maak die dan ff :)
en dan met fdisk de boel fixen. (actieve partitie(s) instellen etc.)
Ik heb nog een win98 flop en een gewone en een netboot flop van redhat.
die actieve partities kun je die ook met dat alternatieve fdisk progje doen van redhat? heb ik nl. niks van gezien? of heb je het nu over dos? Er staat nl. niks op behalve redhat :)
wat voor foutmelding gaf ie trouwens toen de xserver niet wilde opstarten? ik heb namelijk een soortgelijk probleem gehad en ben er toen wel uitgekomen. *D
niks bijzonders. was aan het eind van de installatie en hij zei gewoon dat ie die niet kon starten...geen vage tekentjes of meldingen zover ik me kan herinneren.

Ben inmiddels ff opnieuw aan het proberen de installatie te starten via het netwerk. Kijken of ik eruit kom.

• KyD
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

KyD

Op dinsdag 20 februari 2001 17:14 schreef timotheebastin het volgende:
[..]

Ik heb nog een win98 flop en een gewone en een netboot flop van redhat.
die actieve partities kun je die ook met dat alternatieve fdisk progje doen van redhat? heb ik nl. niks van gezien? of heb je het nu over dos? Er staat nl. niks op behalve redhat :)
[..]
beter zelfs. met linux fdisk kun je meerdere actieve partities instellen, met de windowsversie niet >:)

• MinddiggerNL
het is al gelukt, hoewel...eerst kwam ie met lilo aanzetten en uiteindelijk moet ik toch weer met een flop booten. maar dit keer heb ik die gelukkig wel tijdens de installatie laten aanmaken :) dat lilo zet ik morgen wel goed zodat ie direct van hd boot.
Pagina: 1